eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŚlizgawka a hamulec ręczny... na przódRe: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
  • Data: 2011-11-10 16:09:26
    Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-11-10 14:34, kamil pisze:
    > On 10/11/2011 12:55, Waldek Godel wrote:
    >> Dnia Thu, 10 Nov 2011 12:32:15 +0000 (UTC), Franc napisał(a):
    >>
    >>> Nie wiem jak ma C5, ale hydrocitroeny do Xanti i XM włącznie maja
    >>> wspomaganie
    >>> hamulców nadciśnieniowe, które to nadciśnienie jest realizowane pompą od
    >>> hydrauliki zawiadującej zawieszeniem, wspomaganiem kierownicy i właśnie
    >>> hamulcami (a w starych modelach to nawet wspomaganiem sprzęgła i skrzyni
    >>> biegów). Nie ma zwykłego płynu hamulcowego, wszędzie jest LHM.
    >>> Jakiekolwiek
    >>> uszkodzenie hydrauliki powodujące duży wyciek płynu powoduje utratę
    >>> wspomagania hamulców co objawi się słabym hamowaniem - a wtedy zaciągamy
    >>> awaryjnie ręczny i możemy wyhamować, bez zarzucania tyłu i bączkowania.
    >>
    >> Prawie dobrze, tylko to nie jest wspomaganie - bez ciśnienia w
    >> układzie nie
    >> ma hamowania wcale.
    >> Płyn LHM jest w specyfikacji dosyć podobny do hamulcowego, tyle, że
    >> jest na
    >> bazie oleju mineralnego zamiast glikolu.
    >>
    >> A głównym powodem montażu ręcznego z przodu wcale nie było lepsze
    >> hamowanie
    >> - powiedzmy, że to był drugi powód w kolejności
    >
    > Jednym słowem powodem montowania głupiego systemu we francuzach 20 lat
    > temu było naprawienie drugiego głupiego systemu, którego awaria może
    > mieć poważne konsekwencje. :>
    >
    tak bylo w starszych autach z hydropneumatycznym zawieszeniem:
    np. BX, CX, Xsantia, XM,

    W c5 uklad hamulcowy i wspomagania jest juz rozdzielony od zawieszenia


    Hamulec reczny na przod jest z tego powodu, ze zawias (zawieszenie)
    wahaczy na postoju moze sie obnizyc (tak bylo np. w modelach bez ukladow
    SCMAC, ktore po dluzszym postoju "siadaly" powoli na ziemi w miare jak
    malalo cisnienie w ukladzie).
    Zeby nie nastapilo zbytnie naprezenie (np. zostawiasz na biegu -
    przednie kola, oraz na hamulcu pomocniczym - tylne kola) i po
    nacisnieciu sprzegla zwala samochodu z impetem na ziemie - wprowadzono
    hamulec reczny na przednie kola.
    Dzieki temu zawias tylny ma swobode na postoju i w razie osiadania
    samochodu (kolo w raz z ruchem zawiasu przesuwa sie minimalnie do tylu)
    nie powoduje niepotrzebnych naprezen - caly czas sie dostosowuje do
    zaistnialej sytuacji.

    Czesto hamulec reczny w citroenach nazywa sie hamulcem noznym - gdyz
    noga sie go uruchamialo i zwalnialo (czwarty pedal).

    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: