  • 11. Data: 2022-10-26 19:45:04
    Temat: Re: Ślad węglowy łożesz ku....a
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pewnie że jest, brak rozumu u Mastera. Zadaj sobie pytanie jaki będzie
    > ślad węglowy elektryków i hybryd kiedy cała energetyka przejdzie na OZE
    > i atom.

    To jak z ruskimi i gagarinem - niezawracaj dypy, tylko przyjdź jak
    wszystkie ruskie w kosmos polecą.

    > A do tego zmierzamy.

    Chuja zmierzamy - atomówki są raczej planowane do zamknięcia niż do
    budowania. A w polsce nasza elektryfikacja atomowa robiona od dwóch
    dekad to na razie raptem plany dwóch reaktorów po 800MW ( czyli troszkę
    więcej niż połowa kozienic) do 2033:P Z tym że za dziesięć lat to oni
    już czwartą czy piątą dekadę budują:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2022-10-26 19:46:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Istotniejszy jest recykling. Akumulatory litowe poddają się
    > recyklingowi.

    Generalnie cała elektronika jest poddawana recyklingowi, co zresztą
    można podziwiać na jutubie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2022-10-26 21:58:26
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 25.10.2022 19:31, Jacek Maciejewski wrote:

    > Pewnie że jest, brak rozumu u Mastera. Zadaj sobie pytanie jaki będzie
    > ślad węglowy elektryków i hybryd kiedy cała energetyka przejdzie na OZE
    > i atom. A do tego zmierzamy.

    wtedy też ślad węglowy spalinówek będzie zerowy, bo nie będzie ich można
    użytkować

    Lukasz

  • 14. Data: 2022-10-27 07:36:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-10-2022 o 19:12, K pisze:

    > ale koszt takiego recyklingu

    Problem w praktyce nie istnieje:
    https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/jest-problem-
    z-recyklingiem-baterii-li-ion-brakuje-baterii-zbyt-w
    iele-firm-ostrzy-sobie-na-nie-zeby/

  • 15. Data: 2022-10-27 10:38:24
    Od: K <...@l...com>

    On 27/10/2022 06:36, Cavallino wrote:

    > Problem w praktyce nie istnieje:
    > https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/jest-problem-
    z-recyklingiem-baterii-li-ion-brakuje-baterii-zbyt-w
    iele-firm-ostrzy-sobie-na-nie-zeby/

    To ciekawe, bo mamy dwa rozne artykuly na ten sam temat. W kazdym razie,
    kto wie jakiego typu akumulatorow uzywa sie w instalacjach solarnych dla
    domow jednorodzinnych? Czy sa to akumulatory nowe czy z odzysku?

  • 16. Data: 2022-10-28 12:01:00
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    > Pewnie że jest, brak rozumu u Mastera. Zadaj sobie pytanie jaki będzie
    > ślad węglowy elektryków i hybryd kiedy cała energetyka przejdzie na OZE
    > i atom. A do tego zmierzamy.
    Z tym atomem tro się wyrwałeś jednak.

  • 17. Data: 2022-10-28 12:47:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 28 Oct 2022 12:01:00 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

    > Z tym atomem tro się wyrwałeś jednak.

    Masz jakieś wątpliwości, Smoku?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2022-10-28 21:52:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.10.2022 o 12:01, Smok Eustachy pisze:

    > Z tym atomem tro się wyrwałeś jednak.

    E tam. Normalna sprawa u wszelkich ekstremistów, że mylą swój
    wyimaginowany świat z rzeczywistością;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2022-11-01 01:50:01
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-10-26 o 19:46, Shrek pisze:

    > Generalnie cała elektronika jest poddawana recyklingowi, co zresztą
    > można podziwiać na jutubie.

    Tak, jakieś 5% obecnie.