  • 1. Data: 2022-10-25 19:17:26
    Temat: Ślad węglowy łożesz ku....a
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Okazuje się że 300 tys. hybryd robi taki sam ślad węglowy co 90 tys.
    elektryków ;-)

    Tak wiem. Toyota to wyliczyła.

    A jeśli w tym coś jest?

  • 2. Data: 2022-10-25 20:31:00
    Temat: Re: Ślad węglowy łożesz ku....a
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Oct 2022 19:17:26 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Okazuje się że 300 tys. hybryd robi taki sam ślad węglowy co 90 tys.
    > elektryków ;-)
    >
    > Tak wiem. Toyota to wyliczyła.
    >
    > A jeśli w tym coś jest?

    Pewnie że jest, brak rozumu u Mastera. Zadaj sobie pytanie jaki będzie
    ślad węglowy elektryków i hybryd kiedy cała energetyka przejdzie na OZE
    i atom. A do tego zmierzamy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2022-10-25 23:24:39
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 25.10.2022 o 19:17, _Master_ pisze:

    > Okazuje się że 300 tys. hybryd robi taki sam ślad węglowy co 90 tys.
    > elektryków ;-)
    > Tak wiem. Toyota to wyliczyła.
    > A jeśli w tym coś jest?

    W jaki sposób oni w ogóle liczą ten ślad węglowy? Przecież to sensu nie ma!

  • 4. Data: 2022-10-26 00:34:07
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-25-października-2022 o 20:31, Jacek Maciejewski pisze:
    Zadaj sobie pytanie jaki będzie
    > ślad węglowy elektryków i hybryd kiedy cała energetyka przejdzie na OZE
    > i atom. A do tego zmierzamy.

    Kiedy to będzie? za 50 lat.

    A o protestach przeciwko drożyźnie samochodowej myślałeś?

  • 5. Data: 2022-10-26 00:34:37
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-25-października-2022 o 23:24, PlaMa pisze:
    > Przecież to sensu nie ma!

    Nie ma? ;-)

  • 6. Data: 2022-10-26 07:04:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-10-2022 o 23:24, PlaMa pisze:

    > W jaki sposób oni w ogóle liczą ten ślad węglowy? Przecież to sensu nie ma!

    Wzięli złe dane, albo celowo ustawione pod tezę, to i bzdury wyszły.

    Niektórzy z tego powodu pracę potracili:
    https://elektrowoz.pl/auta/maciej-orlos-traci-prace-
    przez-ranking-green-ncap-a-green-ncap-przyznaje-sie-
    do-bledu-krzywdzacego-elektryki/

  • 7. Data: 2022-10-26 07:51:36
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-26-października-2022 o 07:04, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Niektórzy z tego powodu pracę potracili:
    > https://elektrowoz.pl/auta/maciej-orlos-traci-prace-
    przez-ranking-green-ncap-a-green-ncap-przyznaje-sie-

    To chyba istotne że pisałem o elektrykach i hybrydach?

    Czy nie? ;-)

  • 8. Data: 2022-10-26 15:25:12
    Od: K <...@w...pl>

    On 25/10/2022 19:31, Jacek Maciejewski wrote:

    > Pewnie że jest, brak rozumu u Mastera. Zadaj sobie pytanie jaki będzie
    > ślad węglowy elektryków i hybryd kiedy cała energetyka przejdzie na OZE
    > i atom. A do tego zmierzamy.

    Ta, zmierzacie. Slad weglowy to nie tylko prad potrzebny do naladowania
    baterii. To cala produkcja m.in. baterii i logistyka. Jest jakas tam
    nadzieja, ze nowa kopalnia litu we Francji troche temu ulzy.

  • 9. Data: 2022-10-26 16:37:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello K,

    Wednesday, October 26, 2022, 3:25:12 PM, you wrote:

    > Ta, zmierzacie. Slad weglowy to nie tylko prad potrzebny do naladowania
    > baterii. To cala produkcja m.in. baterii i logistyka. Jest jakas tam
    > nadzieja, ze nowa kopalnia litu we Francji troche temu ulzy.

    Istotniejszy jest recykling. Akumulatory litowe poddają się
    recyklingowi.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2022-10-26 19:12:46
    Od: K <...@l...com>

    On 26/10/2022 15:37, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Istotniejszy jest recykling. Akumulatory litowe poddają się
    > recyklingowi.

    ale koszt takiego recyklingu jest wyzszy niz wydobycie nowej partii litu
    i wyprodukowanie nowej baterii i tylko 5% baterii litowych jest
    aktualnie poddawanych recyklingowi:

    https://www.bbc.com/future/article/20220105-lithium-
    batteries-big-unanswered-question