    From: Michał Lankosz <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Słaby sygnał DCF?
    Date: Wed, 07 Jan 2015 23:16:03 +0100

    W dniu 2015-01-07 o 09:46, Atlantis pisze:

    > Czy ja wiem? Moduły WiFi kosztują teraz po kilka dolarów. Niedługo
    > bardziej będzie się opłacało robić zegarki z synchronizacją po NTP.
    > Router prawie każdy ma w domu.
    >
    > W każdym razie kiedyś myślałem o skleceniu sobie zegarka nixie z
    > synchronizacją po DCF-77. Potem zmieniłem koncepcję, stawiając na
    > synchronizację NTP po Ethernecie. Głównym powodem była chęć uniknięcia
    > problemów z zakłóceniami od przetwornicy, które dość skutecznie mogłyby
    > utrudnić życie odbiornikowi. Zacząłem projektować płytkę, gdy Chińczycy
> [...]

    Nie spiesz się, poczekaj na kolejną technologię ;)

    Od 1998 roku mam zegarek Nowego Elektronika odbierający DCF-77
    http://mikrokoszalin.pl/kz301-zegar-775khz-p-9010768
    .html
    Nadal działa i synchronizuje się. Musiałem tylko antenę umieścić 50cm od
    zegarka i ustawić ferryt północ-południe. Działał w trzech różnych
    lokalizacjach, w ostatniej od 7 lat w tym samym miejscu i nie ma
    problemu z synchronizacją.

    Mam też budzik, jakiś chiński, zachowuje się tak dziwnie, że nie wiem
    czy się synchronizuje. Jeśli nawet, to idzie mu to bardzo opornie (np.
    po włączeniu baterii chyba raz albo dwa udało mu się złapać prawidłowy
    czas). Poza tym nie umie sobie przełączać czasu letniego. Dwa razy do
    roku muszę ręcznie zmieniać strefę czasową.

    --
    Michał