  • Data: 2015-01-12 18:55:12
    Temat: Re: Słaby sygnał DCF?
    Od: badworm <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 12 Jan 2015 10:39:23 +0100, Atlantis napisał(a):

    > Masz zamiar wychodzić z zegarem na zewnątrz za każdym razem, gdy chcesz
    > przeprowadzić synchronizację czasu? A może planujesz zamontować na dachu
    > zewnętrzną antenę GPS? ;) Z zasięgiem wewnątrz budynków bywa różnie, ale
    > zwykle jest gorzej niż lepiej.

    Z każdą kolejną generacją modułów jest coraz lepiej. Tak jak napisał
    Marek, do pozyskania info o czasie wystarczy jeden satelita. W pracy
    stosuję fabryczne zegary synchronizacyjne i żaden z nich nie ma anteny
    choćby nawet przy oknie - na ogół "myszka" jest przyczepiona do boku
    bądź góry szafy (rozdzielni) i to wystarcza. A ostatnio bardzo
    pozytywnie mnie zaskoczyło, że GPS zamontowany na pojedzie ("antena" na
    dachu) radzi sobie z ustaleniem pozycji nawet w blaszanej hali.
    > A moduł WiFi nie musi być przecież cały czas aktywny. Wystarczy, żeby
    > wybudzał się na czas synchronizacji z serwerem NTP, która trwa moment.
    > Potem może znowu iść spać. Trzymanie aktywnego modułu też oferuje pewne
    > plusy, jak np. możliwość zdalnej konfiguracji albo nawet synchronizacja
    > alarmów z twoim kalendarzem w chmurze.

    No tak, z pewnością będę miał takie rzeczy jak budzik zapisane w
    kalendarzu online ;)
    GG#2400455 ICQ#320399066