  • 11. Data: 2017-10-25 09:56:40
    Temat: Re: Skynet coraz blizej
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 października 2017 23:37:54 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

    > jeśli kierowca nie zareaguje na znak i nie zwolni, system najpierw
    > przekaże stosowne ostrzeżenie, a następnie niestosowne ;)

    Następny etap to będzie automatyczne przesłanie informacji do ITD czy kto tam się
    przekroczeniami prędkości zajmuje;)

  • 12. Data: 2017-10-25 09:58:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 października 2017 09:30:49 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Dostałeś odpowiedź, czego jeszcze chcesz? Nie wiesz, nie rozumiesz, to
    > doczytaj. Możesz zacząć od opinii biegłych w sprawie wypadku Otylii
    > Jędrzejczak (też zdarzył się podczas wyprzedzania i podczas
    > przekraczania prędkości).

    Jakie orzecznictwo jest dla sytuacji gdy w miejscu gdzie jest ograniczenie do
    90km/godz kierowca jadący 90km/godz zaczyna wyprzedzanie?

  • 13. Data: 2017-10-25 10:03:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-25 o 09:58, Kris pisze:

    > Jakie orzecznictwo jest dla sytuacji gdy w miejscu gdzie jest ograniczenie do
    90km/godz kierowca jadący 90km/godz zaczyna wyprzedzanie?

    Nie taki przypadek rozważaliśmy. Pytałeś się, czy przy wyprzedzaniu
    dozwolone jest przekraczanie prędkości. Odpowiedź jest: czasem tak.
    Więc teraz nie wymyślaj innych wydumanych przykładów, które nawet nie
    uzasadniają sztywnego ograniczania prędkości (bo to, że w niektórych
    przypadkach przyspieszyć nie można, nie oznacza, że w innych przypadkach
    też nie można).

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2017-10-25 10:19:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 października 2017 10:03:56 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Nie taki przypadek rozważaliśmy. Pytałeś się, czy przy wyprzedzaniu
    > dozwolone jest przekraczanie prędkości. Odpowiedź jest: czasem tak.

    No i ok.
    Ale pod Twoja odpowiedzią doprecyzowałem/zapytałem o inny przypadek a Ty ciągle o tym
    pierwszym.

    > Więc teraz nie wymyślaj innych wydumanych przykładów,

    Grupa jest dyskusyjna wiec podyskutować można. Obowiązku dyskusji nie ma więc jak nie
    chcesz dyskutować/nie masz nic do powiedzenia to możesz nie odpisywać.

    > uzasadniają sztywnego ograniczania prędkości (bo to, że w niektórych
    > przypadkach przyspieszyć nie można, nie oznacza, że w innych przypadkach
    > też nie można).

    Czasami na skrzyżowaniu jest zakaz skrętu w prawo, nie oznacza to że na innych
    skrzyżowaniach w prawo skręcać nie można.
    ;)

  • 15. Data: 2017-10-25 10:29:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-25 o 10:19, Kris pisze:

    > No i ok.
    > Ale pod Twoja odpowiedzią doprecyzowałem/zapytałem o inny przypadek

    Nie widzę powodu, aby zajmować się twoim przypadkiem.

    > a Ty ciągle o tym pierwszym.

    Nie, nie rozważam konkretnego przypadku, tylko krytykuję sztywne
    ograniczenie prędkości, sugerując, że uniemożliwi ono czasem prawidłowe
    wykonanie manewru wyprzedzania. Podawanie przez ciebie przykładu, kiedy
    wyprzedzanie będzie zabronione nie zmienia nic w mojej argumentacji.

    > Grupa jest dyskusyjna wiec podyskutować można. Obowiązku dyskusji nie ma więc jak
    nie chcesz dyskutować/nie masz nic do powiedzenia to możesz nie odpisywać.

    No więc dyskutujemy o blokadzie możliwości wykonania manewru.

    > Czasami na skrzyżowaniu jest zakaz skrętu w prawo, nie oznacza to że na innych
    skrzyżowaniach w prawo skręcać nie można.
    > ;)

    Idąc w taką analogię:

    - Skynet wprowadza zakaz skręcania kierownicą w prawo, to uniemożliwi
    skręt w prawo na skrzyżowaniu!

    (Kris wyskakuje jak filip z konopi) - "Czy jest możliwe skręcanie w
    prawo na skrzyżowaniu z zakazem skrętu w prawo?"

    Co ma piernik do wiatraka?

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2017-10-25 10:43:32
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 25 Oct 2017 10:03:53 +0200, Liwiusz wrote:
    > Nie taki przypadek rozważaliśmy. Pytałeś się, czy przy wyprzedzaniu
    > dozwolone jest przekraczanie prędkości. Odpowiedź jest: czasem tak.

    W sensie jak radar mnie złapie jadącego setką w miejscu ograniczonym do
    90 to mogę się wymigać "bo wyprzedzałem" ? Ciekawe. A może podzielisz się
    podstawą prawną? :)

    Mateusz

  • 17. Data: 2017-10-25 10:46:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > W sensie jak radar mnie złapie jadącego setką w miejscu ograniczonym do
    > 90 to mogę się wymigać "bo wyprzedzałem" ? Ciekawe. A może podzielisz się
    > podstawą prawną? :)

    Opinię możesz sobie zamówić w dowolnej kancelarii prawnej. Albo
    przyżydzić i na biedaka pogooglać na przykład opinie biegłych w sprawie
    Otylii Jędrzejczak. Jeśli jesteś totalny cebulak, to wystarczy poczytać
    artykuły na zwykłym internecie w tym temacie.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2017-10-25 10:54:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 października 2017 10:29:31 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Nie widzę powodu, aby zajmować się twoim przypadkiem.

    To dziwi mnie po kiego w ogóle w klawiaturę klepiesz.

  • 19. Data: 2017-10-25 10:57:42
    Od: CTP <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 października 2017 10:43:34 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > W sensie jak radar mnie złapie jadącego setką w miejscu ograniczonym do
    > 90 to mogę się wymigać "bo wyprzedzałem" ? Ciekawe. A może podzielisz się
    > podstawą prawną? :)

    Zdaje się, że radary takie przypadki, gdzie na zdjęciu są dwa auta obok siebie
    (wyprzedzający i wyprzedzany) w ogóle ignorują. A kwestia druga, to chyba bardzo
    rzadko można spotkać odcinek z radarem, gdzie nie ma zakazu wyprzedzania.
    CTP

  • 20. Data: 2017-10-25 10:58:18
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 25 Oct 2017 10:46:55 +0200, Liwiusz wrote:
> [...]
    > Otylii Jędrzejczak. Jeśli jesteś totalny cebulak, to wystarczy poczytać
    > artykuły na zwykłym internecie w tym temacie.

    Obawiam się iż "opinia biegłych" (wszystkich? większości? dwóch?) to
    żadna podstawa prawna. Co innego gdybyś przytoczył jakieś faktyczne
    rozporządzenie sądowe które mogłoby posłużyć za precedens. Wygląda na to
    że po prostu trolujesz, albo co gorsze - sam wierzysz w swoje urojenia.

    Mateusz