  • Data: 2012-08-08 08:27:05
    Temat: Re: Skutki braku ABS-u
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-08-08 00:26, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    (...)

    > Bo popełnił błąd przed którego popełnieniem ABS skutecznie chroni.
    > Mianowicie skręcił zablokowane koła.
    >
    > Gdyby miał ABS, to skręcając kierownicę, samochód zacząłby skręcać, co
    > pewnie pozwoliłoby mu się zmieścić między osobówkę a ciężarówkę.

    Wniosek jest nieuzasadniony - nie wiadomo co by się stało, gdyby
    miał ten ABS patrząc po tym, jak się zachował. Niejeden już był
    materiał z takimi z ABS +++, którzy lądowali po rowach, wbijali się
    w innych uczestników itd.

    > Nie, miałem na myśli ABS i głównie ESP.

    > Samochody wyposażone w ABS, a później w ESP mają bardziej neutralny balans
    > hamulców (po prostu mocniejsze tylne hamulce).

    Zdziwiłbyś się, ale chodzi właśnie o EBD, które pozwala na dynamiczny
    rozkład sił hamowania, który kiedyś był realizowany przez korektory
    hydrauliczne - tak, nawet w samochodach wyposażonych w ABS.
    I tak jak pisałem wcześniej, EBD używa ABS jako systemu wykonawczego,
    podobnie jak ESP.