  • Data: 2019-03-27 17:45:13
    Temat: Re: Skutki . Prędkość zabija.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 27 marca 2019 09:28:38 UTC-5 użytkownik Akarm napisał:

    > Tak jest, z niewiadomych powodów wszystkie debile uznają, że głównym
    > powodem wypadków jest nadmierna prędkość. Rzadko daje się zauważyć głos
    > rozsądku, że to nie prędkość jest przyczyną wypadków, tylko
    > niestosowanie się przez uczestników ruchu do zasad bezpieczeństwa i
    > pierwszeństwa.
    > Łatwiej jest policjantom wlepić mandat za 80 km/godz w terenie
    > zabudowanym na pustej, dwujezdniowej, kilkupasmowej drodze bez żadnych
    > zabudowań w zasięgu wzroku, niż choćby wyłapanie tępych kutasów
    > bezmyślnie blokujących newralgiczne skrzyżowania.

    Ale podobna logike mozna zastosowac dla pijakow.
    Znam takich co pija i wypadku nie maja a jezdza.
    A jednak juz samo picie mimo ze nieszkodliwe bezposrednio jest penalizowane.

    Tak samo jest z predkoscia. Czy ci sie to podoba czy nie.

    Jakims cudem w takich dyskusjach jest jak pokazales sam:
    Lamie przepisy zapierdalajac - dobrze
    Ktos lamie przepisy wymuszajac pierwszenstwo - zle

    Mandat za wymuszenie 300+5pkt
    Przekroczenie prędkości o 6-10 km/h - do 50 zł
    o 11-20 km/h - 50 do 100 zł i 2 pkt karne
    o 21-30 km/h - 100 do 200 zł i 4 pkt karne
    o 31-40 km/h -d 200 do 300 zł i 6 pkt karnych
    o 41-50 km/h - 300 do 400 zł i 8 pkt karnych
    o 51 km/h - 400 do 500 zł i 10 pkt karnych

    Czyli logicznie mowiac:
    do +30kmh mniej winny jest zapierdalacz, powyzej, wymuszajacy.

    I ja bym chetnie widzial takie orzeczenia w praktyce.