  • 1. Data: 2009-07-23 19:00:40
    Temat: Skuter, oraz motocykl - kilka pytań.
    Od: PB <p...@b...pl>

    Z gory przepraszam. Wiem, niektorych uraze;-)

    1. Dzisiaj rozebralem w swoim dwusuwowym Benelli kawałek obudowy i
    znalazłem kuriozum - linka gazu, po odejściu od manetki na ok. 20-30
    cm - wchodzi do dziwnego pudełka, w którym sie rozdwaja. Jeden pancerz
    wedruje do gaznika i zaworu iglicowego, a drugi do obudowy cylindra i
    tam znika - ktos wie czemu to służy?

    2. W rowerze niezbedne jest wezykowanie przednim kołem aby zachować
    równowagę. Czyli nie da sie jechac rowerem z zespawanym na sztywno
    przednim widelcem. A czy w motocyklu da się pojechać z zespawanym
    przednim widelcem? Bo efekt zyroskopowy jest dosc silny (silniejszy
    niz w rowerze). Poprosilbym znawcow fizyki, lub eksperymentatorów o
    wypowiedzi;-)

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 2. Data: 2009-07-23 19:22:49
    Temat: Re: Skuter, oraz motocykl - kilka pytań.
    Od: "woohoo" <2...@D...pl>

    PB:
> [...]
    > równowagę. Czyli nie da sie jechac rowerem z zespawanym na sztywno
    > przednim widelcem. A czy w motocyklu da się pojechać z zespawanym

    Też nie.

    --
    wo_Ohoo!

  • 3. Data: 2009-07-23 19:27:32
    Od: N1 <s...@v...pl>

    ad.1. drugi koniec linki steruje wydajnością pompki podającej olej do
    gaźnika (króćca), pompka z reguły jest napędzana włem korbowym
    ad.2. nie wiem, ale możesz poeksperymentować, spawarki staniały :-)

  • 4. Data: 2009-07-23 20:04:23
    Od: PB <p...@b...pl>

    Thu, 23 Jul 2009 21:27:32 +0200, na pl.rec.motocykle, N1 napisał(a):

    > ad.1. drugi koniec linki steruje wydajnością pompki podającej olej do
    > gaźnika (króćca), pompka z reguły jest napędzana włem korbowym

    ooo, dzieki - na to nie wpadłem.

    > ad.2. nie wiem, ale możesz poeksperymentować, spawarki staniały :-)

    no wlasnie wolalbym nie eksperymentowac;-)))

  • 5. Data: 2009-07-23 20:16:23
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "PB" <p...@b...pl> wrote in message

    > no wlasnie wolalbym nie eksperymentowac;-)))

    To nie kombinuj - zasada jazdy jest taka sama, roznica w napedach.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 6. Data: 2009-07-23 20:33:48
    Od: PB <p...@b...pl>

    Thu, 23 Jul 2009 22:16:23 +0200, na pl.rec.motocykle, Ivam napisał(a):

    > To nie kombinuj - zasada jazdy jest taka sama, roznica w napedach.

    oki, pytalem wlasnie z ciekawosci - teraz mam pewnosc;-)

  • 7. Data: 2009-07-24 06:50:17
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    PB wydusił z siebie te słowy:

> [...]
    > przednim widelcem? Bo efekt zyroskopowy jest dosc silny (silniejszy
    > niz w rowerze). Poprosilbym znawcow fizyki, lub eksperymentatorów o

    bład w założeniach.
    To nie efekt żytoskopowy utrzymuje Cie w pionie, mimo wszytsko ta siła jest
    zbyt mała, a przy małych prędkościach praktycznie jej nie ma.

    Hint - "węzykowanie" jest wlasnie tym czymś co powoduje, ze da sie w ogole
    jechać jednośladem. Przy małych prędkościach potrzebne są większe ruchy
    kierownicą - zauważalne. Przy większych ... te ruchy są niezauważalne, ale
    są. W pionie nie utrzymyje Cie efekt zyroskopowy, tylko to, ze masz okrągłe
    koła, które w przypadku pochylenia skręcają w stronie przechyłu i tym samym
    przywracają pion.

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 8. Data: 2009-07-24 12:16:35
    Od: "primuss" <k...@h...pl.usunto.i.to.te>

    PB <p...@b...pl> napisał(a):
> [...]
    > przednim widelcem? Bo efekt zyroskopowy jest dosc silny (silniejszy
    > niz w rowerze). Poprosilbym znawcow fizyki, lub eksperymentatorów o

    Bylo na grupie. Poszukaj w archiwum.

    Np. tu:
    http://tinyurl.com/la3jpn
    http://grupy.scigacz.pl/moje,motocyklowe,odkrycie,ro
    ku,to,nie,efekt,zyroskopowy,2,477163,2008_05.html

    --
    pozdr.,
    primuss

  • 9. Data: 2009-07-24 12:33:31
    Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>

    PB pisze:

    > 2. W rowerze niezbedne jest wezykowanie przednim kołem aby zachować

    przycierało mi się łożysko główki,wrażenia przerażające,sprzęt się po
    prostu wali na boki,po 500m wróciłem pędem do garażu i rozbiórka:-)

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 10. Data: 2009-07-24 13:06:56
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Kuba (aka cita) wydusił z siebie te słowy:

    (...)

    o tak wpadło mi w oczy

    http://www.youtube.com/watch?v=JAAwayBVDKw&feature=r
    elated