-
31. Data: 2010-05-31 22:44:29
Temat: Re: "Skuter" 125ccm?
Od: "PanAdol" <a...@g...pl>
Użytkownik "PB" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
news:j3r6a5wypvsf$.5beohj77ni3z$.dlg@40tude.net...
> no wlasnie nie. ja mam motorower, bo nie znosze zmieniac biegów. Auto
> tez mam z automatem. I nie bede robil PJ na A bo mi to >zbędne. Nie
Ale wlasnie o tym pisze. Napisalem motocykl w sensie wiekszy skuter bo 125
to juz motocykl no i jak policzysz koszty przerabiania swojej 50tki na 125 i
uzerania sie z przegladami itd to wkoncu zrobisz sobie prawko A i kupisz
skuter np 125 Prawko zawsze sie przyda chocby na emeryture sobie burgmana
kupisz albo cos innego w leniuszku ;)
Pzdr
-
32. Data: 2010-06-01 05:10:23
Temat: Re: "Skuter" 125ccm?
Od: "Dysiek" <b...@b...pl>
> Znam takiego, co go złapali na radar. 206/50... Ale to akurat nie było
> zarejestrowane na motorower. Natomiast wystarczy, że "motorower na
> sterydach" jedzie ponad 45 km/h koło radiowozu. Podstawa do kontroli już
> jest.
Ale ich licznik nie jest miarodajnym zrodlem podawania predkosci - ja bym
szedl w zaparte, ze maja zepsuty (i pewnie by sie udalo, skoro nawet radar
potrzebuje homologacji).
Pozdrawiam
Dysiek
-
33. Data: 2010-06-01 05:12:47
Temat: Re: "Skuter" 125ccm?
Od: "Dysiek" <b...@b...pl>
> Waznej rzeczy nikt nie napisal.. Minely juz czasy bezterminowych
> przegladow motorowerow.
W sumie fakt :-) Sam smigalem na motorowerach z 10 lat temu :-)
> Co do przerobki 50 na 125 to zazwyczaj przelozenie cylindra i tloka to
> bezsens. Dochodzi zazwyczaj inny gaznik, przelozenie glowne, najlepiej
> wydech.
No wlasnie nie wiem czy dochodzi - zbyt duzego doswiadczenia nie mam, ale u
mnie bylo jak pisalem. Nie trzeba bylo zmiany gaznika, etc.
Pozdrawiam
Dysiek
-
34. Data: 2010-06-01 05:21:13
Temat: Re: "Skuter" 125ccm?
Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>
W dniu 01.06.2010 07:10, Dysiek pisze:
>> Znam takiego, co go złapali na radar. 206/50... Ale to akurat nie było
>> zarejestrowane na motorower. Natomiast wystarczy, że "motorower na
>> sterydach" jedzie ponad 45 km/h koło radiowozu. Podstawa do kontroli już
>> jest.
>
> Ale ich licznik nie jest miarodajnym zrodlem podawania predkosci - ja bym
> szedl w zaparte, ze maja zepsuty (i pewnie by sie udalo, skoro nawet radar
> potrzebuje homologacji).
To może jakiś prawnik/policjant podpowie co w takiej sytuacji? Ja
rozumiem, że homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, który nie powinien
konstrukcyjnie przekraczać 45 km/h, jedzie 60, 80 czy 100 km/h, to już
ciężko się tłumaczyć, że radiowóz miał popsuty licznik. Oczywiście
można, ale jakie teoretyczne możliwości w takiej sytuacji ma policja?
Może np. zabrać dowód rejestracyjny, do czasu wykonania ekspertyzy w SKP?
--
ganda
-
35. Data: 2010-06-01 06:34:25
Temat: Re: "Skuter" 125ccm?
Od: Yakhub <j...@g...com>
On 1 Cze, 07:10, "Dysiek" <b...@b...pl> wrote:
> > Znam takiego, co go złapali na radar. 206/50... Ale to akurat nie było
> > zarejestrowane na motorower. Natomiast wystarczy, że "motorower na
> > sterydach" jedzie ponad 45 km/h koło radiowozu. Podstawa do kontroli już
> > jest.
>
> Ale ich licznik nie jest miarodajnym zrodlem podawania predkosci - ja bym
> szedl w zaparte, ze maja zepsuty (i pewnie by sie udalo, skoro nawet radar
> potrzebuje homologacji).
Ale jest to już wystarczająca przesłanka do zatrzymania DR i
skierowania pojazdu na badania techniczne.
--
Yakhub
-
36. Data: 2010-06-01 07:15:11
Temat: Re: "Skuter" 125ccm?
Od: PB <p...@b...pl>
Mon, 31 May 2010 23:34:25 -0700 (PDT), na pl.rec.motocykle, Yakhub
napisał(a):
>> Ale ich licznik nie jest miarodajnym zrodlem podawania predkosci - ja bym
>> szedl w zaparte, ze maja zepsuty (i pewnie by sie udalo, skoro nawet radar
>> potrzebuje homologacji).
>
> Ale jest to już wystarczająca przesłanka do zatrzymania DR i
> skierowania pojazdu na badania techniczne.
Otóż to - zwię się toto "uzasadnionym podejrzeniem". Policjant nie
musi znać się na wszystkim, on ma swoje instrukcje i na ich podstawie
nabiera podejrzenia że coś nie teges i zatrzymuje pojazd, a kiedy
upewni się że faktycznie może coś być niepoprawnie - kieruje pojazd na
badanie do SKP. Dotyczy to zarówno "motoroweru" jadącego 80 km/h, jak
i np. samochodu z którego leje się olej silnikowy, albo ryczy wydech,
albo ma szyby za mocno przyciemnione.
--
Pozdrawiam
Piotr Biegała Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)
-
37. Data: 2010-06-01 08:15:35
Temat: Re: "Skuter" 125ccm?
Od: Glub <g...@g...com>
PB <p...@b...pl> wrote:
> Mon, 31 May 2010 22:44:47 +0200, na pl.rec.motocykle, PanAdol
> napisał(a):
> no wlasnie nie. ja mam motorower, bo nie znosze zmieniac biegów.
Motorower z przekladnia Automatyczną.
Rodzaj przekladni nie definiuje czy jest skuter/motorower czy
skuter/motocykl czy klasycznie motocykl.
Aprilia mana 850 ma przekladnie Cvt a jest nakedem/motocyklem.
--
Glub@NewsTap usenet mobile reader
-
38. Data: 2010-06-01 08:15:36
Temat: Re: "Skuter" 125ccm?
Od: Glub <g...@g...com>
Paweł Andziak <g...@g...pl> wrote:
> W dniu 31.05.2010 13:43, Yakhub pisze:
> Po prostu skuter to rodzaj nadwozia/obudowy. Może mieć 49ccm
> pojemności
> skokowej, a może mieć 250, 500, 650 albo jeszcze więcej. Czyli skuter
> może być motorowerem lub motocyklem. Tak samo
> naked/chopper/enduro/ścigacz może być motorowerem (do 50 ccm i 45
> km/h)
> lub motocyklem (wszystko powyżej).
>
> Wniosek: sprzęt z aukcji jest motocyklem zarejestrowanym jako
> motorower :)
Wreszcie ktoś to sensownie napisał:)
--
Glub@NewsTap usenet mobile reader
-
39. Data: 2010-06-01 09:49:17
Temat: Re: "Skuter" 125ccm?
Od: macieksz <m...@g...com>
On 1 Cze, 07:21, Paweł Andziak <g...@g...pl> wrote:
> W dniu 01.06.2010 07:10, Dysiek pisze:
Ja
> rozumiem, że homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, który nie powinien
> konstrukcyjnie przekraczać 45 km/h, jedzie 60, 80 czy 100 km/h, to już
Ale tu są dwa pojęcia zbieżne.
1. Jak powinno zostać zarejestrowane takie cuś?
2. Jakie trzeba mieć uprawnienia do jeżdżenia czymś takim?
3. Jakie są konsekwencje jeżdżenia bez uprawnień i zarejestrowania
pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym
Ad 1.
Motorowerem jest pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w
silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm[3],
którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h. Czyli
niespełnienie jednego z tych warunków powoduje, że jest to motocykl i
do prowadzenia wymagana jest kat. A. Tak jest w tym przypadku.
Ad 2.
Jeżeli kierujący motorowerem ma ukończone 18 lat, to sam ten fakt
uprawnia do kierowania motorowerem w ruchu drogowym - ale musi mieć
dowód osobisty.
Jeżeli kierujący motorowerem nie ukończył 18 lat, musi mieć kartę
motorowerową (od 13 roku życia) lub prawo jazdy.
Ad 3.
Jeżeli masz więcej niż 17 lat - zgodnie z kodeksem wykroczeń,
kierowanie po drodze publicznej pojazdem bez wymaganych uprawnień
podlega karze grzywny od 20 do 5.000 zł. Jeżeli osoba nie ma ukończone
17 lat, nie poniesie z tego tytułu odpowiedzialności... w
przeciwieństwie do rodziców / opiekunów prawnych. Ew. wypadek
powoduje, że szkody nie będą pokryte z obowiązkowego ubezpieczenia OC
(ubezpieczyciel może odmówić), czyli za wszystkie będziesz musiał
zapłacić z własnej kieszeni. W przypadku, gdy komuś stanie sie krzywda
(pieszy!), może to być nawet comiesięczna renta.
Konsekwencje rejestracji jako motorower takiego pojazdu są
teoretycznie najbardziej dotkliwe dla samej stacji diagnostycznej
(Starosta cofa diagnoście uprawnienie do wykonywania badań
technicznych, jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono,
przeprowadzenie przez diagnostę badania technicznego niezgodnie z
określonym zakresem i sposobem wykonania, ponowne uprawnienie nie może
być wydane wcześniej niż po upływie 5 lat). Pomijając konsekwencje
karne.
Dla samego rejestrującego też nie jest różowo. Za sam fakt posiadania
takiego dokumentu - k.k. przewiduje grzywnę, karę ograniczenia
wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
Inną sprawą jest udowodnienie. Ale widziałem już miśków którzy
zatrzymali skuter popylający wg samochodowego licznika ponad 80 km/h.
Nie muszą nic udowadniać - zabierają dowód i kierują na badania
techniczne.
-
40. Data: 2010-06-01 09:49:31
Temat: Re: "Skuter" 125ccm?
Od: macieksz <m...@g...com>
On 1 Cze, 07:21, Paweł Andziak <g...@g...pl> wrote:
> W dniu 01.06.2010 07:10, Dysiek pisze:
Ja
> rozumiem, że homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, który nie powinien
> konstrukcyjnie przekraczać 45 km/h, jedzie 60, 80 czy 100 km/h, to już
Ale tu są dwa pojęcia zbieżne.
1. Jak powinno zostać zarejestrowane takie cuś?
2. Jakie trzeba mieć uprawnienia do jeżdżenia czymś takim?
3. Jakie są konsekwencje jeżdżenia bez uprawnień i zarejestrowania
pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym
Ad 1.
Motorowerem jest pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w
silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm[3],
którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h. Czyli
niespełnienie jednego z tych warunków powoduje, że jest to motocykl i
do prowadzenia wymagana jest kat. A. Tak jest w tym przypadku.
Ad 2.
Jeżeli kierujący motorowerem ma ukończone 18 lat, to sam ten fakt
uprawnia do kierowania motorowerem w ruchu drogowym - ale musi mieć
dowód osobisty.
Jeżeli kierujący motorowerem nie ukończył 18 lat, musi mieć kartę
motorowerową (od 13 roku życia) lub prawo jazdy.
Ad 3.
Jeżeli masz więcej niż 17 lat - zgodnie z kodeksem wykroczeń,
kierowanie po drodze publicznej pojazdem bez wymaganych uprawnień
podlega karze grzywny od 20 do 5.000 zł. Jeżeli osoba nie ma ukończone
17 lat, nie poniesie z tego tytułu odpowiedzialności... w
przeciwieństwie do rodziców / opiekunów prawnych. Ew. wypadek
powoduje, że szkody nie będą pokryte z obowiązkowego ubezpieczenia OC
(ubezpieczyciel może odmówić), czyli za wszystkie będziesz musiał
zapłacić z własnej kieszeni. W przypadku, gdy komuś stanie sie krzywda
(pieszy!), może to być nawet comiesięczna renta.
Konsekwencje rejestracji jako motorower takiego pojazdu są
teoretycznie najbardziej dotkliwe dla samej stacji diagnostycznej
(Starosta cofa diagnoście uprawnienie do wykonywania badań
technicznych, jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono,
przeprowadzenie przez diagnostę badania technicznego niezgodnie z
określonym zakresem i sposobem wykonania, ponowne uprawnienie nie może
być wydane wcześniej niż po upływie 5 lat). Pomijając konsekwencje
karne.
Dla samego rejestrującego też nie jest różowo. Za sam fakt posiadania
takiego dokumentu - k.k. przewiduje grzywnę, karę ograniczenia
wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
Inną sprawą jest udowodnienie. Ale widziałem już miśków którzy
zatrzymali skuter popylający wg samochodowego licznika ponad 80 km/h.
Nie muszą nic udowadniać - zabierają dowód i kierują na badania
techniczne.