  • 21. Data: 2010-05-31 19:28:19
    Temat: Re: "Skuter" 125ccm?
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Jesteś w błędzie.
    > Znając wagę sprzętu i szkody jakie spowodował bez problemu ustala
    > się prędkość z jaką nastąpiło zderzenie.

    Ale jak dokladnie oszacujesz szkody? Przeciez dochodza takie rzeczy jak
    korozja, ew. wczesniejsze uszkodzenia, etc. Jak kopniesz w spawany slupek to
    mozesz go zlamac i nie musisz miec wielkiej sily ani masy. IMHO okreslisz
    tylko bardzo przyblizona predkosc. Ale moge sie oczywiscie mylic :-)

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 22. Data: 2010-05-31 19:30:53
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Szczególnie jak ta głowica się porusza 60 km/h...

    No ew. moze cie zlapac na radar, ale raczej nie ma za wielkich szans na to.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 23. Data: 2010-05-31 19:33:39
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Nie różnią sie parametrami wału korbowego ?
    >
    > Wydaje mi się że to nieekonomiczne pakować jednakowy wał do pojemności od
    > 50 do 125 ?
    >
    > Pytam no bo nie wiem.

    Juz nie pamietam dokladnie, ale zdaje sie, ze w moim modelu zmienialo sie
    tylko tlok i cylinder/glowice.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 24. Data: 2010-05-31 19:36:51
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Juz nie pamietam dokladnie, ale zdaje sie, ze w moim modelu zmienialo sie
    > tylko tlok i cylinder/glowice.

    Pogadalem z ojcem i jest tak jak pisalem wyzej.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 25. Data: 2010-05-31 19:44:15
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-31 21:28, Użytkownik Dysiek napisał:

> [...]
    > mozesz go zlamac i nie musisz miec wielkiej sily ani masy. IMHO okreslisz
    > tylko bardzo przyblizona predkosc. Ale moge sie oczywiscie mylic :-)

    Jeśli szkoda liczona jest w tysiącach złotych to nie liczysz chyba
    że będziesz oceniał dwudziestoletniego i pordzewiałego żuka ?

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2010-05-31 19:49:12
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Jeśli szkoda liczona jest w tysiącach złotych to nie liczysz chyba
    > że będziesz oceniał dwudziestoletniego i pordzewiałego żuka ?

    W sumie racja, ale mozesz walnac w Maybacha skladanego z trzech ;-) Tak
    ciagne ta dyskusje, bo w tych dzwonach co sam mialem, albo co mieli znajomi
    to policja na miejscu zdarzenia nie przeprowadzala "badan" nad predkoscia. A
    potem to chyba po jablkach, bo skad wiem, ze na parkingu gosc se nie wjechal
    w auto starem drugi raz?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 27. Data: 2010-05-31 20:44:47
    Od: "PanAdol" <a...@g...pl>

    Waznej rzeczy nikt nie napisal.. Minely juz czasy bezterminowych przegladow
    motorowerow. Wiec co roku wlaciciele "motorowerow" z np 125ka beda musieli
    "kombinowac" bo na stacjach czasem bardziej kumaci diagnosci sie znajda ;)
    Co do przerobki 50 na 125 to zazwyczaj przelozenie cylindra i tloka to
    bezsens. Dochodzi zazwyczaj inny gaznik, przelozenie glowne, najlepiej
    wydech. Jak ktos to sensownie policzy to zapisze sie na prawko A i kupi
    motocykl ;)
    Pzdr
    PanAdol

  • 28. Data: 2010-05-31 20:50:50
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-31 21:49, Użytkownik Dysiek napisał:

> [...]
    > potem to chyba po jablkach, bo skad wiem, ze na parkingu gosc se nie wjechal

    Marne szanse spotkania Maybacha składanego z trzech rozbitków. :-)
    Policji nie interesuje prowadzenie badań, ale firmę ubezpieczeniową
    owszem i jak przy oględzinach uznają że ktoś starem poprawiał szkodę
    to napiszą to w protokole i poszkodowany figę dostanie z ubezpieczenia
    sprawcy.

    Pozdrawia

  • 29. Data: 2010-05-31 21:06:56
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    W dniu 31.05.2010 21:30, Dysiek pisze:

    > No ew. moze cie zlapac na radar, ale raczej nie ma za wielkich szans na to.

    Znam takiego, co go złapali na radar. 206/50... Ale to akurat nie było
    zarejestrowane na motorower. Natomiast wystarczy, że "motorower na
    sterydach" jedzie ponad 45 km/h koło radiowozu. Podstawa do kontroli już
    jest.

    --
    ganda

  • 30. Data: 2010-05-31 21:32:52
    Od: PB <p...@b...pl>

    Mon, 31 May 2010 22:44:47 +0200, na pl.rec.motocykle, PanAdol
    napisał(a):

> [...]
    > bezsens. Dochodzi zazwyczaj inny gaznik, przelozenie glowne, najlepiej
    > wydech. Jak ktos to sensownie policzy to zapisze sie na prawko A i kupi

    no wlasnie nie. ja mam motorower, bo nie znosze zmieniac biegów. Auto
    tez mam z automatem. I nie bede robil PJ na A bo mi to zbędne. Nie
    lubię zmieniac biegów, a jednoślad traktuje jako narzedzie dotarcia do
    celu. Na tym polu sprawdza sie skuter 50ccm. Aczkolwiek chcialbym
    125ccm, ale poniewaz nie mam A - mam go z bani. A z tłokiem i cylkiem
    kombinowac mi się nie chce... I dlatego ganiam motorowerem...

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)