  • 11. Data: 2016-12-14 15:44:40
    Temat: Re: Skrzyżowanie, rondo.
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

    news:lpv15c9apn6apco0fg94q986t44if4rbeh@4ax.com...

    ===================
    > Łączą się poprzez ich skrzyżowanie, którym jest właśnie rondo.

    Rondo nie jest skrzyżowaniem, bo nie odpowiada definicji
    skrzyżowania w ustawie.

    Jest rondo, oznakowane C-12 i A-7 :
    https://www.google.pl/maps/@53.391566,14.5024126,17z
    ?hl=pl

    Wyjaśnij, która droga z którą się krzyżuje, lub która z którą się łączy
    i w którym miejscu to następuje.

    >Idąc dalej autostrady się nie krzyżują, no bo nie łączą się ze sobą,
    > za pomocą łączników.

    Autostrady krzyżują się, ale na różnych poziomach
    i nie jest to skrzyżowanie wg PoRD.

  • 12. Data: 2016-12-14 15:51:30
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 14 Dec 2016 15:26:09 +0100
    "EdekS" <u...@s...pl> wrote:

    > Czyli udowodniłeś, że rondo to jest zbiór wielu skrzyżowań
    > i to by było zgodne z ustawową definicją,
    > ale nie jest zgodne z rozporządzeniem, bo tam
    > pisze o skrzyżowaniu, czyli jednym skrzyżowaniu.

    Jak dla mnie to definicja z rozporządzenia nie trzyma się kupy, bo oznacza że również
    plac oznaczony C12 i wszystkie drogi dochodzące do niego traktują jak jedno
    skrzyżowanie, a z tym to już chyba nikt normalny się nie zgodzi. :)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 13. Data: 2016-12-14 15:54:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "EdekS" napisał w wiadomości grup

    >Czyli udowodniłeś, że rondo to jest zbiór wielu skrzyżowań

    Nie - tylko niesprzecznosc takiej intepretacji.

    Ustawa raz jeden pisze o takim skrzyzowaniu ... w liczbie pojedynczej,
    ale to niewiele dowodzi, bo moze uwazac za takowe "czastkowe" i tez
    bedzie pasowac.

    >i to by było zgodne z ustawową definicją,
    >ale nie jest zgodne z rozporządzeniem, bo tam
    >pisze o skrzyżowaniu, czyli jednym skrzyżowaniu.

    Ale mozesz interpretowac tak samo.

    I jedynie to daje jakas wskazowke:

    2. Znak C-12 wystepujacy lacznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszenstwo
    kierujacego znajdujacego sie na skrzyzowaniu przed kierujacym
    wjezdzajacym (wchodzacym) na to skrzyzowanie.

    Ale i to mozna naciagnac, ze przeciez chodzi o najblizsze skrzyzowanie
    czastkowe, a potem to normalnie - kto na skrzyzowaniu mija znak A-7 i
    skreca w bok, ten wjezdza na droge z pierwszenstwem i dalej ma
    pierwszenstwo, poki z tej drogi (obwodowej) nie zjedzie :-)

    No jest jeszcze jeden przepis

    4. Kierujacy pojazdem szynowym skrecajacy na skrzyzowaniu o ruchu
    kierowanym sygnalami swietlnymi moze je opuscic, z zastrzezeniem ust.
    1 pkt 2-4,
    pod warunkiem ustapienia pierwszenstwa uczestnikom ruchu poruszajacym
    sie na wprost.
    Przepisu nie stosuje sie na skrzyzowaniu o ruchu okreznym oznaczonym
    znakami C-12.

    musialbym pomyslec czy nie ma tu jakiejs sprzecznosci przy
    alternatywnej interpretacji

    ... ale w ostatnim zdaniu skrzyzowanie jest jedno, a znakow C-12 wiele
    :-)
    Gdyby traktowac kazdy dojazd jako osobne skrzyzowanie, to na wezszych
    drogach znak C-12 jest tylko jeden.

    Niestety - na szerokich wjazdach znakow jest 2 i znow jestesmy w
    czarnej d...ziurze :-)

    J.

  • 14. Data: 2016-12-14 16:02:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 14 Dec 2016 15:26:09 +0100, w <o2rkqb$npd$1@news.mixmin.net>, "EdekS"
    <u...@s...pl> napisał(-a):

    > Czyli udowodniłeś, że rondo to jest zbiór wielu skrzyżowań
    > i to by było zgodne z ustawową definicją,
    > ale nie jest zgodne z rozporządzeniem, bo tam
    > pisze o skrzyżowaniu, czyli jednym skrzyżowaniu.

    Jest to zbiór przecięć jezdni, a nie zbiór skrzyżowań.
    Skrzyżowanie jest jedno.

  • 15. Data: 2016-12-14 16:04:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 14 Dec 2016 15:44:40 +0100, w <o2rlsr$q2a$1@news.mixmin.net>, "EdekS"
    <u...@s...pl> napisał(-a):

    > Rondo nie jest skrzyżowaniem, bo nie odpowiada definicji
    > skrzyżowania w ustawie.

    Słusznie, bo w definicji nie ma ronda, a jest skrzyżowanie o ruchu okrężnym.
    Tak więc skrzyżowanie o ruchu okrężnym jest skrzyżowaniem.

  • 16. Data: 2016-12-14 16:17:03
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

    > Tak więc skrzyżowanie o ruchu okrężnym jest skrzyżowaniem.

    Chyba chciałeś napisać : skrzyżowanie o ruchu okrężnym jest skrzyżowaniem
    o ruchu okrężnym. - i to by się zgadzało :)))

  • 17. Data: 2016-12-14 16:20:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >niego traktują jak jedno skrzyżowanie,
    >a z tym to już chyba nikt normalny się nie zgodzi. :)

    A czemu nie ? Na zwyklych skrzyzowaniach masz inaczej ?
    Sam cytowales - przeciecie drog, a wiec jezdni, chodnikow, drog
    rowerowych, torowisk tramwajowych - i nikomu nie przeszkadza, ze to
    wszystko razem w jednej kupie :-)

    J.

  • 18. Data: 2016-12-14 16:26:10
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

> [...]
    > Sam cytowales - przeciecie drog, a wiec jezdni, chodnikow, drog
    > rowerowych, torowisk tramwajowych - i nikomu nie przeszkadza, ze to

    A wyspa powstała z przecięcia/połaczenia czego ?

  • 19. Data: 2016-12-14 16:40:14
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 14 Dec 2016 16:20:32 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A czemu nie ?

    Kwestia skali i logiki ;)

    > Na zwyklych skrzyzowaniach masz inaczej ?

    Oczywiście, na "zwykłym" skrzyżowaniu przecinają się dwie drogi mają jeden punkt
    wspólny, to skrzyżowanie właśnie (abstrachuję chwilowo od dróg dwujezdniowych itd.

    > Sam cytowales - przeciecie drog, a wiec jezdni, chodnikow, drog
    > rowerowych, torowisk tramwajowych - i nikomu nie przeszkadza, ze to
    > wszystko razem w jednej kupie :-)

    Ok wyobraź sobie plac, kwadratowy, wzdłuż każdego boku placu idzie ulica dwukierukowa
    i te ulice na rogach placu się przecinają.
    Ile masz skrzyżowań 1 czy 4?

    A teraz te wszystkie ulice zamień na jednokierunkowe, na wlocie każdej postaw C12 i
    ile masz skrzyżowań 1 czy 4?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 20. Data: 2016-12-14 17:00:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 14 Dec 2016 16:26:10 +0100, EdekS

    > A wyspa powstała z przecięcia/połaczenia czego ?

    Nie z czego, tylko przeciwko komu.

    --
    Pozdor
    Myjk