-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
nv.de!feeder.news-service.com!xlned.com!feeder5.xlned.com!feed.xsnews.nl!border
-3.ams.xsnews.nl!npeer.de.kpn-eurorings.net!npeer-ng0.de.kpn-eurorings.net!news
.uni-stuttgart.de!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!n
ews.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Skrzyżowanie - pytanie
Date: Wed, 20 Apr 2011 09:06:17 +0200
Organization: MAD
Lines: 47
Sender: Myjk <>
Message-ID: <n...@m...org>
References: <imdcbm$cr4$1@news.onet.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<4d965cb9$0$2497$65785112@news.neostrada.pl> <8oeyyesy7pro$.dlg@myjk.org>
<4d9aca73$0$2456$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<4d9b7895$0$2454$65785112@news.neostrada.pl> <zimq2b2y3rq5$.dlg@myjk.org>
<4d9cf03c$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
<14ve7ck51et71$.dlg@myjk.org>
<4d9e086a$0$2457$65785112@news.neostrada.pl>
<1ny4wy7018x3a$.dlg@myjk.org> <Pine.WNT.4.64.1104091009160.5064@quad>
Reply-To: m...@n...op.pl
NNTP-Posting-Host: fjk130.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1303283180 22371 83.13.244.130 (20 Apr 2011 07:06:20 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 20 Apr 2011 07:06:20 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2363068
[ ukryj nagłówki ]Sat, 9 Apr 2011 12:27:46 +0200, Gotfryd Smolik news
>> Dlatego właśnie tyle razy pytałem o przykład skrzyżowania, na które można
>> wjechać wyznacoznymi przed skrzyżowaniem dwoma pasami, a zjechać tylko
>> jednym. Do tej pory się nie doczekałem, choć Adaś cały czas próbuje mi
>> wmówić, że na skrzyżowaniach w Krakowie są takie pasztety.
> Możliwe jest zarówno, że takich rozwiązań się "nie stosuje", jak
> i zabronione jest przepisami prawa.
Jest napisane, jak powinny wyglądać oznaczenia znakami drogowymi (pionowe i
poziome) zarówno przed jak i na skrzyżowaniach -> DU 220. Jest napisane
wprost, że liczba pasów wylotowych nie powinna być mniejsza niż liczba
pasów wlotowych. Czyli już na poziomie prawnym takie skrzyżowania nie mogą
istnieć. W DU są także opisane inne ciekawe pojęcia, rzekomo nigdzie nie
opisane. Np. gdzie zaczyna się skrzyżowanie, oraz czym właściwie jest.
Obszarem skrzyżowania jest: "obszar obejmujący WSPÓLNĄ CZĘŚĆ dróg danego
skrzyżowania..." itd. Proponuję poczytać, wszystkim biorącym udział w tej
dyskusji.
> Nie można jednak wykluczyć, że wcześniej lub później gdzieś takie
> rozwiązanie się pojawi (również, jeśli będzie "nielegalne"),
> zaś z przepisów powinno wynikać jak powinni przejechać poszczególni
> kierowcy (wcale nie mówię, że wtedy będzie np. bezkolizyjnie).
> Nie ma przeszkód, aby na grupie dyskusyjnej przedyskutować
> przypadek hipotetyczny ;)
To ja, na podstawie pierwszego akapitu, poproszę jednak o przykład -- bo
szczerze wątpię w możliwość oddania takiego skrajnego babola do użytku.
Prawidłowy przebieg pasów (czyt. bezkolizyjny w tym samym kierunku, wraz z
zakładką na ew. błędy kierowców) jest elementarny przy projektowaniu
skrzyżowań, a ew. błąd tak czytelny na pierwszy rzut oka, że nie sposób go
przeoczyć -- zwłaszcza, że po kolei "trochę" osób całość analizuje.
>> Słowa podłużny i wzdłużny nie są synonimami. Mają inne znaczenie.
>> Podłużny oznacza coś o wąskim i długim kształcie. Czyli właśnie to, co
>> kojarzy się z pasem ruchu.
> [...]
> Inaczej: czy określenie "przebiegu pasów" (niewyznaczonych!)
> nie będzie aby zawsze uchylane przez inne przepisy szczegółowe?
Jeśli takowe są, to owszem, ale nie zawsze. Są w tej sytuacji?
W przeciwnym razie czemu miałoby być uchylane coś, co w zasadzie jest
podstawową jednostką definiującą uporzadkowany ruch po drogach?
--
Pozdor Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 20.04.11 09:06 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie