    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skrzyżowanie - pytanie
    Date: Wed, 20 Apr 2011 09:06:17 +0200
    Sender: Myjk <>

    Sat, 9 Apr 2011 12:27:46 +0200, Gotfryd Smolik news

    > Możliwe jest zarówno, że takich rozwiązań się "nie stosuje", jak
    > i zabronione jest przepisami prawa.

    Jest napisane, jak powinny wyglądać oznaczenia znakami drogowymi (pionowe i
    poziome) zarówno przed jak i na skrzyżowaniach -> DU 220. Jest napisane
    wprost, że liczba pasów wylotowych nie powinna być mniejsza niż liczba
    pasów wlotowych. Czyli już na poziomie prawnym takie skrzyżowania nie mogą
    istnieć. W DU są także opisane inne ciekawe pojęcia, rzekomo nigdzie nie
    opisane. Np. gdzie zaczyna się skrzyżowanie, oraz czym właściwie jest.
    Obszarem skrzyżowania jest: "obszar obejmujący WSPÓLNĄ CZĘŚĆ dróg danego
    skrzyżowania..." itd. Proponuję poczytać, wszystkim biorącym udział w tej
    dyskusji.

    > Nie można jednak wykluczyć, że wcześniej lub później gdzieś takie
    > rozwiązanie się pojawi (również, jeśli będzie "nielegalne"),
    > zaś z przepisów powinno wynikać jak powinni przejechać poszczególni
    > kierowcy (wcale nie mówię, że wtedy będzie np. bezkolizyjnie).
    > Nie ma przeszkód, aby na grupie dyskusyjnej przedyskutować
    > przypadek hipotetyczny ;)

    To ja, na podstawie pierwszego akapitu, poproszę jednak o przykład -- bo
    szczerze wątpię w możliwość oddania takiego skrajnego babola do użytku.
    Prawidłowy przebieg pasów (czyt. bezkolizyjny w tym samym kierunku, wraz z
    zakładką na ew. błędy kierowców) jest elementarny przy projektowaniu
    skrzyżowań, a ew. błąd tak czytelny na pierwszy rzut oka, że nie sposób go
    przeoczyć -- zwłaszcza, że po kolei "trochę" osób całość analizuje.

    > [...]
    > Inaczej: czy określenie "przebiegu pasów" (niewyznaczonych!)
    > nie będzie aby zawsze uchylane przez inne przepisy szczegółowe?

    Jeśli takowe są, to owszem, ale nie zawsze. Są w tej sytuacji?

    W przeciwnym razie czemu miałoby być uchylane coś, co w zasadzie jest
    podstawową jednostką definiującą uporzadkowany ruch po drogach?

    --
    Pozdor Myjk