  • Data: 2010-06-18 22:30:14
    Temat: Re: Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-06-18 22:21, DoQ pisze:

    > Hmm i udalo ci sie wykonac ten manewr przed sygnalizatorem, skoro na
    > prawym stal bus? Czy wjechales za sygnalizator przejechales po pasach
    > przed busa i dopiero skreciles w prawo?

    Proszę. Skupmy się.

    Fakty:

    Wykonałem manewr skrętu w prawo z pasa do lewoskrętu.
    Skorzystałem z zielonej strzałki.

    POLICJA przypisała mi 2 wykroczenia: SKRĘT Z LEWEGO PASA W PRAWO
    (tu się zgodziłem z nimi i zadeklarowałem przyjęcie mandatu). 2
    zarzucone mi wykroczenie, to przejechanie na czerwonym świetle.
    Tu się nie zgodziłem, gdyż świeciła się zielona strzałka. I ten
    wątek poddałem pod dyskusję - czy psiarnia miała rację , że był
    to przejazd na czerwonym świetle. Moja teza brzmiała: przejazd
    na zielonej strzałce z lewego pasa na tamtym skrzyżowaniu liczy
    się tak samo jak przejazd na zielonej strzałce na tamtym
    skrzyżowaniu z prawego pasa.

    I jakie ma znaczenie położenie pojazdu w zględem sygnalizatora
    ???? W obu przypadkach, wyjeżdżasz poza sygnalizator nadający
    czerwone światło z zieloną strzałką.

    > No coz, zobaczymy jaki zapadnie wyrok ;)
    > Choc jak chyba napisales zamiast wjazdu na czerwonym wpisali ci
    > tamowanie ruchu? :>

    Nie. To wpisali NA WEZWANIU na komendę. Odczytany mi zarzut był
    taki jaki opisałem na wstępie: Skręt w prawo z pasa do
    lewoskrętu i przejechanie na czerwonym świetle.

    Moje wyjaśnienia były tożsame z tezami które tu stawiam i
    popieram przepisami: Zgadzam się, że popełniłem wykroczenie
    polegające na skręcie w prawo z lewoskrętu. Na czerwonym zaś nie
    przejechałem gdyż świeciła zielona strzałka.

    Tak teraz jeszcze na logikę myślę - jedyny pojazd któremu
    mógłbym utrudnić ruch był to pojazd znajdujący się w stanie
    bezruchu ;). Chyba trudno utrudnić ruch w takiej sytuacji.

    6008