-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Cavallino <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Skręt w lewo na skrzyżowaniu
Date: Fri, 23 Nov 2018 18:39:46 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 73
Message-ID: <pt9e10$q55$1@node1.news.atman.pl>
References: <pt470i$kv9$1@node1.news.atman.pl>
<5...@g...com>
<pt5m3t$2po$1@node1.news.atman.pl>
<5bf6f16e$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<pt70gs$1h9$1@node2.news.atman.pl>
<5bf7dda7$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<pt8ohf$jjh$1@node2.news.atman.pl>
<5bf7ebce$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
<pt8ti4$obf$1@node2.news.atman.pl>
<5bf8116a$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: c130-187.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1542994784 26789 85.221.130.187 (23 Nov 2018 17:39:44
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Nov 2018 17:39:44 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
In-Reply-To: <5bf8116a$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 181123-4, 23.11.2018), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2644484
[ ukryj nagłówki ]W dniu 23-11-2018 o 15:39, J.F. pisze:
>>> skoro od 10 sekund migam w lewo, to mam prawo sie spodziewac
>
>> Nie masz.
>
> Mam, zapisane w ustawie :)
W ustawie masz zapisane coś odwrotnego.
Nie można czytać przepisu do połowy.
>
>> Za to masz spojrzeć w lusterko żeby sprawdzić czy nie jesteś
>> wyprzedzany, co decyduje, iż nie możesz skręcać (zgodnie z regułą
>> ograniczonego zaufania).
>
> ale regula o.z. nie nakazuje spojrzec w lusterko.
To już zależy od interpretacji.
> Jak spojrze i zauwaze, to owszem - nie powinienienem skrecac, ale jak
> nie spojrze, to moge :-)
Na tej samej zasadzie możesz śmiało wjechać w pojazd przed Tobą,
przecież nigdzie nie jest napisane że masz patrzeć przed siebie.....
W ogóle można oczy zamknąć i zasada ograniczonego zaufania nie będzie
miała nigdy zastosowania.
>
>
>>>> Sytuacja w której najbardziej drastyczny manewr - skręt w lewo, jest
>>>> traktowany bardziej pobłażliwie niż np. banalna zmiana pasa, to błąd
>>>> systemu.
>>
>>> byc moze nie jest, bo w ramach skretu zachodzi "zmiana zajmowanego
>>> pasa ruchu".
>> Dokładnie taki jest mój pogląd.
>
> Jakos jednak paru SSN mialo inny poglad.
Bardziej mnie interesuje jaki miał autor przepisu.
> Moj przyklad - wyprzedzam wlokaca sie ciezarowke we wsi, a z przed niej
> skreca maluch na podworko.
> No coz ... tu by sie nawyk spogladania w lusterko przydal.
Otóż to.
>> A właśnie o pole najbardziej chodzi - pseudoskrzyżowania które tam
>> występują, często nie są skrzyzowaniami w rozumieniu pord.
>> A już rozróżnienie ich statusu kilkaset metrów wcześniej, z kolumny,
>> to jest rzecz nie do zrobienia.
>
> Oj - jesli nie wiesz jaki status, to nie powinienes wyprzedzac :-)
Na tej samej zasadzie, skręcający nie powinien skręcać.
Ale to rolą ustawodawcy jest, żeby to uregulować w sposób jasny i nie
nastręczający takich wątpliwości.
Ma taki sam pis obowiązek do tego, jak ja do zaniechania wyprzedzania.
>> Nie mówimy o zakazie dla wyprzedzającego, bo on jest oczywisty, tylko
>> o uprawnieniu skręcającego do taranowania.
>
> Skoro zakaz dla wyprzedzajacego jest oczywisty, to ten dla skrecajacego
> jest zabezpieczajacy :-)
Bez znaczenia - byle był jasno opisany, żeby żaden głąb nie miał
wątpliwości, ze drogi zajechać nie może.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.11.18 18:45 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=