-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.mb-net.net!open-news-network.org!aioe.org!peer02.ams
4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!u
nt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.PO
STED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <rp807s$msb$1@gioia.aioe.org> <rpjlj6$167l$1@gioia.aioe.org>
<5fbd6a66$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@e...not.valid>
<5fbe68fa$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@4...com>
<5fc1732a$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
<q...@4...com>
<5fc95d52$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@4...com>
<5fd229cd$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
<l...@4...com>
In-Reply-To: <l...@4...com>
Subject: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
Date: Fri, 11 Dec 2020 15:49:59 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 117
Message-ID: <5fd38719$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.156.183
X-Trace: 1607698201 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 510 83.30.156.183:50634
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5690
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2688533
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:l6r4tft88ask36pvd8630lgpm3ii2kfdag@4ax.
com...
Thu, 10 Dec 2020 14:59:36 +0100, w
<5fd229cd$0$548$65785112@news.neostrada.pl>,
Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):
>> > Lewy akurat się kończy (zakładając ruch samochodów, a nie
>> > rowerów).
>> > To, że linia "się-nie-zgina" nie ma znaczenia.
>
>> To donieś na policję, że ktoś tam nie miga, i opisz potem, jaki
>> będzie
>> rozpuk, jak się będą z ciebie śmiać :)
>Napisz do niego, niech się facet z ciebie pośmieje :D
>Zdaniem policjanta wątpliwości, co do tego kto ma pierwszeństwo
>należy rozwiać
>m.in. o zasady ogólne ruchu drogowego, a w szczególności o art. 16
>ust. 4
>ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2018
>r. poz.
>1990 t.j.). Wspomniane przepisy mówią, że: kierujący pojazdem jest
>obowiązany
>jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni, a jeżeli pasy ruchu na
>jezdni są
>wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.
>- Pas ruchu to każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
>jednego
>rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami
>drogowymi -
>podkreśla Kobryś. - Zatem możemy spotkać się z sytuacją, w której
>jezdnia
>dwukierunkowa zacznie się zwężać w taki sposób, że wcześniej jadące
>obok siebie
>pojazdy mieszczące się na prawej połowie jezdni spotkać się mogą w
>ruchu
>kolizyjnym - zauważa policjant.
>Przedstawiciel KGP podkreśla, że w sporze o pierwszeństwo przejazdu
>istotne
>jest, który z kierujących jedzie zgodnie z przepisami.
eee .. chwilowo obaj ?
Czy tym na lewym i srodkowym prawym pasie mandat wlepiamy ?
>- Dlatego abstrahując od zasad ostrożności i ograniczonego zaufania
>można
>wskazać, że co do zasady pasy ruchu wyznacza się od krawędzi a nie od
>środka
>jezdni.
No, jest to jakies uzasadnienie ...
>Łącząc to z zasadą jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni
>trzeba
>stwierdzić, że kierujący pojazdem umiejscowionym przy wspomnianej
>krawędzi
>jedzie zgodnie z przepisami - a co za tym idzie jego pas się nie
>kończy -
>wyjaśnia podinsp. Radosław Kobryś.
>- Natomiast kierujący, który prawidłowo obserwuje drogę widząc
>zbliżające się
i jadacy przy srodku ?
>zwężenie jezdni - w omawianym przypadku przez zmianę położenia jej
>krawędzi -
>powinien dążyć do umiejscowienia swojego pojazdu zgodnie z przepisami
>możliwie
>blisko prawej krawędzi jezdni - tłumaczy policjant.
no ale to wtedy pas zmienia, wiec migacz sie nalezy :-)
Tylko ze u nas kierowca nie bedzie zbaczal w prawo, aby za chwile
zboczyc w lewo, a da w palnik, zeby wyprzedic zagrozenie.
Gorzej, gdy praworzadny bedzie, i nie bedzie chcial 50 przekroczyc :-)
Albo, gdy mu jakas ciezarowka czy furgon zasloni widok na to zwezenie
...
No, u nas jest jeszcze jeden czynnik - ten po prawej byc moze jedzie
przepisowo, a ten po lewej pewnie za szybko :-)
>Ponadto przedstawiciel KGP przytacza też rozporządzenie Ministra
>Infrastruktury
>w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów
>drogowych
>oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich
>umieszczania na
>drogach z dnia 3 lipca 2003 r. (Dz.U. Nr 220, poz. 2181). A czytamy w
>nim:
>linie krawędziowe stosuje się przede wszystkim do wyznaczenia
>krawędzi jezdni
>bez krawężników ulicznych w celu oddzielenia jezdni od pobocza lub
>pasa
>awaryjnego. Dopuszcza się stosowanie linii krawędziowej na odcinkach
>z
>krawężnikami, jeżeli wymagają tego warunki widoczności lub
>bezpieczeństwa
>ruchu.
Ale o pasach ruchu nic tu nie ma ..
>Policjant przypomina, że kierujący pojazdem zaprzęgowym, rowerem,
>wózkiem
>rowerowym, motorowerem, wózkiem ręcznym oraz osoba prowadząca pojazd
>napędzany
>silnikiem są obowiązani poruszać się po poboczu, chyba że nie nadaje
>się ono do
>jazdy lub ruch pojazdu utrudniałby ruch pieszych.
Czyli miedzy linia krawedziowa, a kraweznikiem ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.12.20 17:19 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-30 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-01-30 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-30 Jest Trump prezydent jest Meta/FBook/Instagram ugoda za 25 mln. USD
- 2025-01-30 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-30 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-30 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-30 DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- 2025-01-30 Błonie => Administrator systemów <=
- 2025-01-30 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-30 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-30 Faktura z czech.
- 2025-01-29 "Zorganizowana Grupa Przestępcza" poczeka na decyzję o ekstradycji z UK na wolności [RARS]
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i