-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!news.mix
min.net!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.
com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostr
ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <X...@1...0.0.1>
<177nlfjiqqbcm$.dlg@emil.not.valid> <rp495d$51n$1@gioia.aioe.org>
<rp54km$pgr$4$Cav@news.chmurka.net> <rp5age$m3h$1@gioia.aioe.org>
<rp5b5i$tv5$1$Cav@news.chmurka.net> <rp5d0o$1ooa$1@gioia.aioe.org>
<rp5dld$ves$1$Cav@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
<rp7mii$huq$1$Cav@news.chmurka.net>
From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Date: Mon, 23 Nov 2020 09:30:31 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.5.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <rp7mii$huq$1$Cav@news.chmurka.net>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 42
Message-ID: <5fbb7327$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 5.184.17.216
X-Trace: 1606120231 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 524 5.184.17.216:30558
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3407
X-Received-Body-CRC: 134425124
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2687824
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-11-20 o 07:09, Cavallino pisze:
> W dniu 20-11-2020 o 06:59, Budzik pisze:
>> Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
>>
>>>> Jadący prawym pasem zmienia pas na środkowy i ma obowiązek ustąpić.
>>>
>>> A jaki pas zmienia?
>>> Doucz się trochę o pasach ruchu, zanim zaczniesz Wartę kijem obracać.
>>
>> Wyjasnienie które otrzymałem z UM z biura inzyniera ruchu:
>>
>> Przepisy w powyższym zakresie reguluje Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r.
>> - Prawo o Ruchu Drogowym (Dz.U. 2018 poz. 1990). Zgodnie z art. 16.4
>> cytowanej ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r., kierujący pojazdem jest
>> obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Natomiast
>> zgodnie z art. 22.4 kierujący pojazdem zmieniając pas ruchu jest
>> obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi który porusza się pasem
>> ruchu na który zamierza wjechać. Mając na uwadze powyższe zasady,
>> kierujący pojazdem skręcający w lewo z prawego pasa ruchu
>> powinien zająć prawy skrajny pas ruchu, natomiast kierujący pojazdem
>> skręcający w lewo z lewego pasa ruchu powinien zająć pas środkowy,
>> ewentualnie lewy skrajny pas ruchu.
>
> Zadaj im pytanie, na jakiej podstawie zdefiniowali obowiązek zajmowania
> konkretnego pasa ruchu, tylko dla jadącego pasem prawym, za to ten na
> lewym miałby być z niego zwolniony.
> Oraz czy znają chociaż jeden wyrok sądu, który by potwierdzał ich
> interpretację.
Przecież wyraźnie napisali, że nie ma obowiązku zajmowania konkretnego
pasa ruchu, tylko przy zmianie pasa należy ustąpić już nim jadącemu.
Czyli jadący prawym pasem może pojechać środkowym, jeśli ustąpi
pierwszeństwa temu, kto tym pasem jedzie, natomiast jadący środkowym
może zmienić pas na lewy, jeśli ustąpi pierwszeństwa temu, kto jedzie
lewym. A że na tym skrzyżowaniu nie będzie nikogo jadącego lewym, to
dostajesz w wyniku "prawy ustępuje środkowemu/lewemu, środkowy zajmuje
środkowy lub lewy". Można jeszcze dodać: jak środkowy chce skończyć po
prawej, to ustępuje prawemu.
--
Liwiusz
Następne wpisy z tego wątku
- 23.11.20 09:32 Liwiusz
- 23.11.20 16:29 6036
- 23.11.20 19:48 J.F.
- 23.11.20 20:18 J.F.
- 24.11.20 02:54 Rom45
- 24.11.20 11:09 J.F.
- 24.11.20 12:26 J.F.
- 24.11.20 12:35 Cavallino
- 24.11.20 20:06 t-1
- 24.11.20 21:17 Liwiusz
- 25.11.20 14:00 Rom45
- 25.11.20 14:30 TomN
- 25.11.20 14:57 Rom45
- 25.11.20 15:09 Rom45
- 25.11.20 15:23 Liwiusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=