  • 61. Data: 2010-02-17 19:40:24
    Temat: Re: Skradziono samochód - nagroda
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    Filip KK pisze:

    > Podałem tylko przykład, że za śmietnika się tyle płaci.

    Nie płaci sie tyle, bo za tyle można sobie kupić drugie takie.

    > To nie są wolne żarty. Koledze ukradli Passata B4, skontaktowali się z
    > nim i powiedzieli, że jak da im 6 tys. zł. to mu oddadzą go. A passat
    > był stary jak świat... Bo wyszli z założenia, że za 6 tys nie kupi
    > drugiego takiego, bo wtedy był wart około 15 tys. zł.

    I co - zapłacił 6 kzł?!
    Bo to jest zasadnicza różnica - czy i ile zapłacił, a ile żądali...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 62. Data: 2010-02-18 01:03:34
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-17 19:40, LEPEK pisze:

    > Nie płaci sie tyle, bo za tyle można sobie kupić drugie takie.

    Nie kupisz drugiego takiego za wartość jaką przedstawia.
    Jeśli Twoje auto, szanowane, pucowane, wymieniane wszystko na czas, z
    dobrym zawieszeniem i w dobrym stanie silnik i w ogóle, warte jest 1.000
    zł. na rynku wtórnym, to nie kupisz drugiego takiego za 1.000 zł, bo
    inny może mieć wszystko do wymiany!
    Poza tym zapomniałeś o innej wartości samochodu. Ktoś może być
    przywiązany uczuciowo do samochodu, może mieć wartość mentalną. I co
    wtedy? ...

    > I co - zapłacił 6 kzł?!
    > Bo to jest zasadnicza różnica - czy i ile zapłacił, a ile żądali...

    Zapłacił, ale nie oddali samochodu. Więc wyciągnąć wnioski trzeba samemu.

  • 63. Data: 2010-02-18 06:21:03
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > wartosciowy, a ktos inny (np. pracownik wysypiska) go odnajdzie. Slowa
    > nie masz o kradziezy, ktora w przypadku przepisow dotyczacych mienia
    > pada okreslona WYRAZNIE.

    > I to co ci sie wydaje tak samo bedzie mial gdzies wlasciciel. Jesli
    > piszesz ze to zlodziej porzucil, to moze sie do niego zglosisz o
    > znalezne? Bo napewno nie porzucil go wlasciciel.
    >
    > Mam taka propozycje, ze zanim nastepnym razem usiadziesz do usenetu
    > to naucz sie czytac ze zrozumieniem i przysposob troche argumentow,
    > bo narazie marnujesz czas innych. definitywny EOT.

    Nie, porzucone to porzucone, te przepisy nie okreslaja przez kogo.
    Jedyne z czym moglbym sie zgodzic to to, ze przepisy nie sa precyzyjne i
    ich interpretacja moze oprzec sie o sad, a decyzja sadu w zasadzie moze
    byc w kazdym przypadku rozna.

    --
    Karolek

  • 64. Data: 2010-02-18 09:18:43
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Filip KK pisze:

> [...]
    > dobrym zawieszeniem i w dobrym stanie silnik i w ogóle, warte jest 1.000
    > zł. na rynku wtórnym, to nie kupisz drugiego takiego za 1.000 zł, bo

    Jeśli mój szanowany, pucowany jest wart na rynku 1000 zł, to ten, co ma
    wszystko do wymiany będzie wart 200 zł.
    Ty mylisz cenę wywoławczą (często pobożne życzenia) z wartością rynkową.

    > Poza tym zapomniałeś o innej wartości samochodu. Ktoś może być
    > przywiązany uczuciowo do samochodu, może mieć wartość mentalną. I co
    > wtedy? ...

    Wtedy mówi się trudno i żyje się dalej. Można ewentualnie zmienić obiekt
    kultu na coś mniej chodliwego.

    > Zapłacił, ale nie oddali samochodu. Więc wyciągnąć wnioski trzeba samemu.

    Chytry traci 2, albo i trzy razy:
    - oszczędził na ubezpieczeniu
    - chciał kupić [swój] samochód za pół ceny od złodzieja (?)
    - teraz musi wydać wartość rynkową na następny

    Pozdr,

  • 65. Data: 2010-02-18 10:06:30
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-02-18 06:21, Karolek wrote:

> [...]
    > Jedyne z czym moglbym sie zgodzic to to, ze przepisy nie sa precyzyjne i
    > ich interpretacja moze oprzec sie o sad, a decyzja sadu w zasadzie moze

    Co prawda mialem juz nie odpisywac, ale poniewaz nie umiesz sam wyciagac
    wnioskow, to moze w koncu teraz pojmiesz bzdurnosc wlasnego rozumowania:

    gdyby bylo tak jak piszesz, to przepis tak interpretowany i akceptowany
    w tym brzmieniu prowadzilby w oczywisty sposob do akceptacji patologii.
    Czyli zatwierdzenia wymuszania haraczy, tylko w zawoalowany sposob.
    Pelno samochodow byloby kradzionych, a nastepnie "porzucanych" i do
    wlasciciela zglaszali by sie ludzie "przypadkiem" natrafiajacy na nie
    i oczekujacy (w swietle prawa oczywiscie!) wyplacenia znaleznego. Ukrasc
    fure warta 200 tysi i majac za soba prawo, wobec braku udowodnionego
    zwiazku z ta kradzieza, oczekiwac bezwzglednie wyplaty 20 tysiecy
    to bylby doskonaly deal do zlodziei! Zaden posiadacz auta nie moglby
    czuc sie bezpiecznie, czy ktos nie zechce obrocic jego pojazdu
    "w zgube", zeby przez jakiegos slupa oczekiwac naleznej wyplaty.

    Pomysl nastepnym razem samodzielnie, "myslenie ma kolosalna przyszlosc".

    --

    memento lorem ipsum

  • 66. Data: 2010-02-18 10:07:24
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

  • 67. Data: 2010-02-18 16:43:30
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > "w zgube", zeby przez jakiegos slupa oczekiwac naleznej wyplaty.
    >
    > Pomysl nastepnym razem samodzielnie, "myslenie ma kolosalna przyszlosc".

    Jakbys pomyslal choc sekune to wiedzialbys ze takie wyludzenie
    przeszloby tylko raz.
    Bo troche dziwne by bylo jakby czlowiek co rusz znajdowal kradzione
    samochody :P

    --
    Karolek

  • 68. Data: 2010-02-21 15:29:20
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie kupisz, bo inne auto nie będzie posiadało tej samej wartości
    > mentalnej.

    Moze sie nie znam ale IMO sentymentalnej...

    --
    Picasso