  • 21. Data: 2014-08-18 17:09:30
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Miroo wrote:

    > Bo obecnie w 99% są w bezsensownych miejscach, tj np na bezkolizyjnym
    > skręcie w prawo.

    Bezkolizyjnym, nie licząc pieszych na pasach, ale to się nie liczy ;-)

    Druga sprawa - co z tego, że 90% się nie zatrzymuje, jeżeli jest taki
    obowiązek i dojdzie do wypadku a się nie zatrzymał, to jego wina i
    wiadomo o co chodzi. Jeżeli zniknie obowiązek zatrzymania na czerwonym
    świetle przed zieloną strzałką, to będą przejechania bogu ducha winnych
    pieszych i wyjdzie, że to jeszcze ich - pieszych, którzy przechodzili na
    swoim zielonym - wina była.

  • 22. Data: 2014-08-18 17:38:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał
    >Dlatego zanim zaczniesz skrzykiwać ludzi i zakładać jakąś organizację
    >partyjną zastanów się nad postulatami:
    >- likwidacja fotoradarów? - IMO maksymalnie kilka % poparcia.
    >- podniesienie dopuszczalnej prędkości na autostradach? - IMO
    >maksymalnie
    kilka % poparcia.
    >- podniesienie limitu w terenie zabudowanym (przywrócenie) 60? - IMO
    >jakieś
    20%
    >- likwidacja obowiązku jeżdżenia na światłach? - IMO jakieś 20%
    >- zmiana limitu alkoholu z 0,2 na 0,5 promila - IMO jakieś 20%

    >Przy czym pamiętaj że istotna jest część wspólna. Osób które
    >jednocześnie chcą poniesienia limitu alkoholu i likwidacji obowiązku
    >jazdy na światłach nie będzie 20% tylko pomiędzy 4% a 20% w
    >zależności od korelacji. ITD.

    Malymi kroczkami. Duzo i niejasno obiecywac, swoje robic :-)

    Poza tym nie istotne ze to pare procent - wazne czy sie uzbiera ponad
    5, i ile bedzie brakowalo partii wiekszosciowej do wiekszosci :-)

    >Ja np. jestem zwolennikiem podniesienia limitu alkoholu i zwiększenia
    >limitu w terenie zabudowanym, ale jednocześnie nie przeszkadzają mi
    >fotoradary i podoba mi się obowiązek jazdy na światłach.

    Zawsze mozemy zrobic wewnatrzpartyjne referendum :-)

    >Dlatego w praktyce obawiam się że nie znajdziesz grupy ludzi którzy
    >chcieliby tego samego na tyle licznej by przekroczyć próg wyborczy.

    Przejsc sie za straznikami miejskimi i tam gdzie oni mandat za
    parkowanie, tam ulotke :-)

    J.

  • 23. Data: 2014-08-18 17:41:54
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2014-08-18 14:54, Ergie pisze:

    > Jest dość istotna różnica pomiędzy kimś kto jedzie 55 na dwupasmówce w
    > mieście i kimś kto przez wioskę z bawiącymi się dziećmi przejeżdża 90.

    Aż ciśnie się na usta pytanie, dlaczego dzieci bawią się na drodze?

    > Ta pierwsza grupa (IMO liczniejsza) od lat domaga się _zaostrzenia_
    > karania tzw. piratów drogowych za których uważa tę druga grupę.
    >
    > Nie tak dawno przy okazji wielkiego internetowego szumu o fotoradary
    > okazało się jak mała jest grupka osób którym one przeszkadzają.

    Coś mi się zdaje, że nigdy nie było rzetelnego badania.
    Powiedzenia o statystyce przytaczać nie będę. Jednak od wielu lat liczba
    radarów i zakazów rośnie, prędkości dopuszczalne maleją a wypadków
    wyraźnie nie ubywa.
    Zastanowił bym się nad innymi metodami.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 24. Data: 2014-08-18 17:45:53
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2014-08-18 17:09, Poldek pisze:

> [...]
    > świetle przed zieloną strzałką, to będą przejechania bogu ducha winnych
    > pieszych i wyjdzie, że to jeszcze ich - pieszych, którzy przechodzili na

    I dziś w wielu wypadkach tak właśnie jest, tylko że u nas karze się
    wyłącznie kierowców.
    Naprawdę nie chce mi się wierzyć, że normalny człowiek, widząc pieszego,
    z rozmysłem go przejedzie, bez względu na nakaz lub brak nakazu zatrzymania.
    Debil zrobi to bez względu na obowiązujące przepisy.

  • 25. Data: 2014-08-18 17:56:12
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2014-08-18 15:22, J.F. pisze:

    > A zalozysz Partie Kierowcow ?

    Nie, bo podzieli los PPPP, czy RP.
    Do osiągnięcia swoich celów nie potrzeba partii a poparcia wpływowych
    ludzi i o nie trzeba zabiegać. Jeśli zaczniemy tą sprawę podnosić na
    zebraniach z kandydatami, to sprawa wcześniej czy później zacznie żyć
    własnym życiem. Oczywiście nie od dziś żyje na tym świecie i wiem, że to
    potrwa ale,...najdłuższa podroż zaczyna się od pierwszego kroku.
    Podniesione sprawy nie zawsze udaje się załatwić, ale niepodniesione -
    nigdy!
    Przy okazji podniesiemy problem pasów, świateł, zawartości alkoholu, itp.
    Koledzy mają rację. Światopogląd zakazywaczy i nakazywaczy ma wiele lat
    i już czas go nieco odświeżyć.

  • 26. Data: 2014-08-18 17:56:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WW" napisał w wiadomości
> [...]
    > taki
    > obowiązek i dojdzie do wypadku a się nie zatrzymał, to jego wina i

    Sie zatrzymal, to i tak jego wina. Piesi maja zielone, kierowca tylko
    warunkowa strzalke.

> [...]
    >nakazu zatrzymania.
    >Debil zrobi to bez względu na obowiązujące przepisy.

    Ale trzeba przyznac ze sytuacja jest niebezpieczna. Stoi pieszy,
    wpatuje sie w sygnalizator, jak sie zapali zielone to rusza bez
    patrzenia.
    Jak bedzie jechal ciut wczesniej kierowca i sobie dosc szybko skreci,
    to bedzie wypadek, bo nadjezdza niespodziewanie od tylu
    Debil, jak sie zatrzyma przed strzalka, to juz tak latwo pieszego nie
    przejedzie.

    Do tego mozna dodac takie sterowanie ze strzalka gasnie przed
    zapaleniem pieszym zielonego.

    Stawanie jest troche niezyciowe, steowanie powinno problem rozwiazac,
    i juz tylko rowerzysci beda bruzdzic :-)

    J.

  • 27. Data: 2014-08-18 18:07:37
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl>

    > Nie, bo podzieli los PPPP, czy RP.

    Tego nie wiesz

    > Do osiągnięcia swoich celów nie potrzeba partii a poparcia wpływowych
    > ludzi i o nie trzeba zabiegać.

    Jan Paweł 2-gi już nie żyje, więc kto ?

    > Jeśli zaczniemy tą sprawę podnosić na zebraniach z kandydatami, to sprawa
    > wcześniej czy później zacznie żyć własnym życiem.

    Nie mam co robić, że miałbym na zebrania chodzić ? Wystarczy chyba, że tutaj
    piszę

> [...]
    > ale,...najdłuższa podroż zaczyna się od pierwszego kroku.
    > Podniesione sprawy nie zawsze udaje się załatwić, ale niepodniesione -

    No to podnosimy.

    > Przy okazji podniesiemy problem pasów, świateł, zawartości alkoholu, itp.
    > Koledzy mają rację. Światopogląd zakazywaczy i nakazywaczy ma wiele lat i
    > już czas go nieco odświeżyć.

    Proponuję by już dziś każdy z nas na razie na własnym podwórku zlikwidował
    znaki ograniczenia prędkości, pozwolił na jazdę po piwie i bez świateł :-)

  • 28. Data: 2014-08-18 18:12:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał
    Użytkownik "WW" <w...@v...pl>
    >Tego nie wiesz

    >Jan Paweł 2-gi już nie żyje, więc kto ?

    Czlonkow honorowych sie troche znajdzie: Kalisz, Kurski, moze nawet
    Winietu :-)

    >Nie mam co robić, że miałbym na zebrania chodzić ? Wystarczy chyba,
    >że tutaj piszę

    Wazne, aby partia docierala do potencjalnych wyborcow :-)

    J.

  • 29. Data: 2014-08-18 18:16:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >ludzi i o nie trzeba zabiegać. Jeśli zaczniemy tą sprawę podnosić na
    >zebraniach z kandydatami, to sprawa wcześniej czy później zacznie żyć

    Wplywowy cie poprze, albo zapomni. Czemu nie chcesz sam zostac
    wplywowym ?

    O, masz wplywowego
    http://www.youtube.com/watch?v=KckjYVki0-s

    A potem uslyszysz "no, to teraz benzyna moze byc i po 7 zl"..
    http://www.youtube.com/watch?v=qhsptzbjHiE

    J.

  • 30. Data: 2014-08-18 18:39:19
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <53f21710$0$2241$65785112@news.neostrada.pl>
    Poldek <p...@i...pl> wrote:

    > Bezkolizyjnym, nie licząc pieszych na pasach, ale to się nie liczy ;-)

    Częściej spotykam sytuację: zielone dla samochodów + zielone dla
    pieszych. Strzałka dla samochodów (tam gdzie to widuję) zwykle jest
    gdy piesi mają czerwone...

    --
    Jacek Politowski