  • 201. Data: 2014-08-21 08:48:11
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > Z tym na "na jego kierunku TYLKO ON ma zielone" to bym uważał, bo zaraz
    > za zielonym S3 może stać zwyczajne czerwone S1. Niby oczywiste, ale jak
    > ktoś się przyzwyczai, że zielone S1 to but i jedziemy przez skrzyżowanie
    > to może się zdziwić.
    >
    > http://tinyurl.com/l7tlhrg

    to w ogóle jest przykład debilnego oznakowania i organizacji ruchu.
    Podobnie jak paru inny "rond" w Warszawie.
    Choć rzeczywiście trzeba być na takie akcje przygotowanym a nie jechać
    na pałę widząc sycgnalizator kierunkowy

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 202. Data: 2014-08-21 09:13:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup

    > A następnie ja Ci wyjaśniłem, że jest to wątpliwe

    ROTFL. Ty niczego nie wyjaśniłeś. Ty sobie coś twierdzisz przecząc faktom.

    > a koszty nie.

    Tego nie musisz wyjaśniać bo ja to wiem.

    > I co z tego ? Te twoje badania lepsze są od tych co podważają ?

    ROTFL. "Moje"?

    > Mam ochotę, ale za dużo tego

    No to przestań pisać bo zachowujesz się jak bachor negując coś czego nie
    znasz.

    > A obciążenia użytkowników ?

    Jakie?

    > Skoro to według Ciebie kwestia zdania to czemu jeździmy ze światłami a nie
    > bez ?

    Bo _większość_ przepisów ustanawiają myślący ludzie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 203. Data: 2014-08-21 09:16:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > to jest mocno wątpliwe.

    A jakieś badania na poparcie tej tezy?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 204. Data: 2014-08-21 09:44:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > A jakieś badania na poparcie tej tezy?

    a jakieś badania na poparcie Twojej?

  • 205. Data: 2014-08-21 09:44:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:
    > Bo _większość_ przepisów ustanawiają myślący ludzie.

    masz na to jakieś poparcie?

  • 206. Data: 2014-08-21 10:28:46
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Znak z sugerowaną prędkością kompletnie nie ma sensu bo musiałby chociaż
    > uwzględnić warunki atmosferyczne by nie sugerować zbyt dużej.

    Znaki ograniczenia powinny byc takie, jak najlepszy kierowca w
    doskonalym samochodzie w idealna pogode jest w stanie przejechac
    bezpiecznie. Zdecydowana wiekszosc kierowcow jest swiadoma ograniczen
    swoich, samochodu, drogi i pogody i potrafi dobrac odpowiednia predkosc
    do tych mozliwosci. Robia to, jak wskazuje topic, mimo ryzyka mandatu.
    Ci, co nie potrafia dostosowac sie do sytuacji, maja i tak istniejace
    znaki gdzies i wczesniej, czy pozniej robia crash test drzewa, albo ida
    siedziec za spowodowanie wypadku.
    Mam wrazenie, ze drogowcy uwazaja sie za bogow i wiedza lepiej, niz
    kierowcy z 20letnim stazem, albo sami nie odkryli jeszcze, ze po
    ruszeniu mozna zmienic na wyzszy bieg, stawiaja wiec ograniczenia dla
    najgorszych kierowcow, w rozpadajacym sie samochodzie jadacym po lodzie
    w dzien z opadami sniegu z deszczem.
    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 207. Data: 2014-08-21 10:42:37
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Ty chyba nie potrafisz odróżnić pieniactwa i paniki od dbałości
    > o swoje finanse. Skoro ktoś wymyślił różnicę w cenach paliw
    > to powinien przewidzieć reakcję ludzi. No ale nasi politycy
    > już w tamtych czasach byli oderwani od rzeczywistości.

    Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi, że caly swiat dalej powinien jezdzic na
    olowiowej czy co ?:)
    Wez tak po ludzku wyjasnij jaki masz problem.

  • 208. Data: 2014-08-21 10:54:25
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > To niestety mamy problem - co do zasady jestem za wprowadzeniem
    > zasady "nikłej szkodliwosci" do przepisów o wykroczeniu.

    I jak to się ma do "drastycznych przekroczeń prędkości" na parkingach i poza
    nimi ?

    > Znaczy niekaraniu zawsze wtedy (i to z mocy prawa, a nie z mocy
    > dobrego humoru i poczucia słuszności służb pilnujących porządku)
    > kiedy zachowanie *nie może* powodować zagrożenia.
    > Niestety, ustawodawca jest innego zdania.

    Załóżmy, że się zgodzi to kiedy będzie można karać ? Mnie się wydaje, że
    ograniczenie prędkości jest złe samo w sobie bo odwołuje się do poczucia
    zbyt dużej prędkości, znaczy nie ma znaczenia czy policjant zatrzyma mnie i
    powie "nie za szybko?" czy ktoś postawi znak bo mu się będzie wydawało, że
    więcej będzie za dużo. No przecież jak lód się zrobi na parkingu to będzie
    za dużo i tak a jak pusty będzie to nie będzie za dużo nigdy. Gdy chodzi o
    prywatny parking jest to zresztą zupełnie inna kwestia prawa do stanowienia
    przez właściciela niemal dowolnego prawa. Byłoby bardzo źle gdyby nie mógł
    tego robić.

    > Za to "słuczonych" pewnie tak.

    Nie. Może szybciej się zlali z otoczeniem niż w wypadkach na drodze, ale nie
    widziałem i już.

    > AFAIR kiedyś zapodawano statystyki - wynikało z nich, że możliwość
    > wyłączenia takich stłuczek z OC mogłaby powinna znaczny spadek
    > wysokości składki tak ukształtowanego ubezpieczenia.

    Czy to zmierza do tego by ustalić udział poszczególnych czynników ryzyka i
    wyłączyć największe ? :-)

  • 209. Data: 2014-08-21 11:10:45
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Ależ da się.
    > Podobnie jak da się zapisać że jednoślad powinien być wyprzedzany
    > w odległości 1m, rowerzysta nie może przekraczać prędkości ze znaku
    > a parkować nie wolno bodaj do 15m od przystanku.
    > Jak nie ma przyrządu pomiarowego niech bierze zapas :>

    .. i z prawnikiem jeździ. Każdy "stróż prawa" będzie chciał wykazać że
    wykroczenie było.

    > Zaś sporo fotoaparatów pozwoli na pomiar z dokładnością lepszą
    > niż 1/3 EV, dużo ponad potrzebę.

    Przecież to od sposobu pomiaru zależy.

  • 210. Data: 2014-08-21 11:16:43
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

    > ROTFL. Ty niczego nie wyjaśniłeś. Ty sobie coś twierdzisz przecząc faktom.

    Nie, to Ty niczego nie wyjaśniłeś i sobie coś twierdzisz przecząc faktom.

    > Tego nie musisz wyjaśniać bo ja to wiem.

    Nie wyglądasz na takiego

    > ROTFL. "Moje"?

    No twoje, ja ich nie przyniosłem ani nikt inny tylko Ty.

    > No to przestań pisać bo zachowujesz się jak bachor negując coś czego nie
    > znasz.

    Nie, to Ty się zachowujesz jak bachor negując coś czego nie znasz.

    > Jakie?

    Nakłady na dodatkowe oświetlenie w postaci:
    1. samego oświetlenia
    2. zużycia paliwa
    3. utrzymania oświetlenia

    > Bo _większość_ przepisów ustanawiają myślący ludzie.

    Tacy jak Ty ?