-
101. Data: 2014-08-19 13:57:54
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: mlodz <b...@m...pl>
Dnia Tue, 19 Aug 2014 13:46:45 +0200, Marcin N napisał(a):
>>>> A jak to się ma do coraz popularniejszego ostatnio rozwiązania, że jest
>>>> zielone (nie strzałka, tylko normalne S1) dla samochodu skręcającego w
>>>> prawo i jednocześnie zielone dla pieszych?
>>> Nie znam ani jednego takiego przypadku. Podaj konkretny przykład.
>> Eee... Piszesz poważnie? Dla kawału poszukałem w Gdyni, po której chyba
>> nigdy jako kierowca nie jeździłem. Znalezienie pierwszego przykładu
>> zajęło mi jakieś 2 minuty.
>> http://goo.gl/3ielsX
> Znam to skrzyżowanie bardzo dobrze.
> Tu nie ma jednocześnie zielonego dla pieszych i dla skręcających w lewo.
Znowu "w lewo"? Ratunku...
-
102. Data: 2014-08-19 13:59:32
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Ergie,
Tuesday, August 19, 2014, 1:08:20 PM, you wrote:
>> To nie jest fakt.
> ???
> Ot choćby pierwszy link z brzegu:
> http://ec.europa.eu/transport/road_safety/vehicles/d
oc/consultations/drl_trl.pdf
>> Poza tym chodzi też o elementarną logikę. Dlaczego zmuszanie milionów
>> kierowców do świecenia w upalny letni dzień w korku - ma być chwalone?
> Bo z tego miliona 900 tysięcy nie włączy świateł poi tym jak wyjada z korka.
Ale nie ma obowiązku świecić stojąc w korku.
>> Przepis jest strasznie głupi. Chcą naprawdę pomóc? Niech zrobią przepis
>> rozsądny, np. zmuszający do świecenia poza terenem zabudowanym.
> Skąd założenie że komuś będzie się chciało włączać i wyłączać światła co
> kilka minut jazdy?
Kiedyś pasy były obowiązkowe tylko poza zabudowanym. Na jednej z
podopolskich dróg milicjanci polowali na 10-metrowym fragmencie drogi
pomiędzy Opolem a Winowem na tych, którzy nie zapięli pasów...
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
103. Data: 2014-08-19 14:18:20
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:lsve25$hol$...@m...internetia.pl...
> Ot choćby pierwszy link z brzegu:
> http://ec.europa.eu/transport/road_safety/vehicles/d
oc/consultations/drl_trl.pdf
>
> Chętnie bym przeczytał, ale za dużo tego.
To po co dyskutujesz?
[ciach]
Pozdrawiam
Ergie
-
104. Data: 2014-08-19 14:21:20
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:lsvbbn$9ls$...@n...news.atman.pl...
> Nie dostrzegasz subtelnej różnicy między jednorazowym wydatkiem przy
> produkcji samochodów poprawiającym bezpieczeństwo bierne, a stałym
> "dojeniem" mniej lub bardziej świadomych kierowców. O ile na poparcie
> potrzeby montowania i używania pasów, zwiększających bezpieczeństwo bardzo
> łatwo znaleźć dowody, o tyle na poparcie tezy, że zaświecone w słoneczny
> dzień światła mijania/dziennych naprawdę trudno znaleźć dowody.
Podałem linka:
http://ec.europa.eu/transport/road_safety/vehicles/d
oc/consultations/drl_trl.pdf
[ciach przeczenie faktom]
Pozdrawiam
Ergie
-
105. Data: 2014-08-19 14:24:25
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:lsvdb9$f9m$...@m...internetia.pl...
>> Fakty są takie że obowiązek jazdy na światłach zwiększa bezpieczeństwo
>> oczywiście że to kosztuje tak samo jak kosztują pasy, poduszki i
>> kontrolowane strefy zgniotu. Różnica jest taka że te pozostałe ratują
>> życie w trakcie wypadku a jazda na światłach pomaga wypadku _uniknąć_.
> Światłach dziennych ?
Każdych.
Pozdrawiam
Ergie
-
106. Data: 2014-08-19 14:26:19
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:lsvera$kh1$...@m...internetia.pl...
>> Może tylko w takim razie równie dobrze można postawić tam znak
>> ograniczenia.
> No nie, znak ograniczenia zobowiązuje do prędkości a nie ostrożności,
> czyli to jest zupełnie inna kategoria znaków o czym zapewne wiesz.
Chodziło mi o znak z _sugerowaną_ prędkością. Bo to już chyba ustaliliśmy że
byłoby dobre, a dyskutujemy o tym czy oznaczanie jezdni kolorem byłoby
lepsze?
Pozdrawiam
Ergie
-
107. Data: 2014-08-19 14:29:49
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:lsvd41$efp$...@m...internetia.pl...
>> Do tego by początkujący kierowca który jeszcze nie zdobył doświadczenia
>> miał informację że np. tego zakrętu nie pokona bezpiecznie z prędkością
>> 90 km na godzinę jadąc 15-letnim golfem.
> A Porsche pokona i co ?
I nic. Każdy znając swoje umiejętności i swój samochód będzie wiedział czy
do tej sugerowanej wartości może spokojnie dodać 10, 20, czy może 30.
> Poza tym to ma się nijak do marketu o ile dobrze skojarzyłem o co może
> chodzić w takim przykładzie.
Ale w markecie ma być _sztywne_ ograniczenie, a na drodze _sugerowane_.
>> Ja bym znaki ograniczenia prędkości zastąpił trzykolorową trudnością
>> drogi, ale nie znajduję poparcia :-)
>
> A co jak na drodze w Bieszczadach jest kilka łagodnych łuków i nagle jeden
> ostry? Trudność drogi będzie się zmieniać co kilkaset metrów?
> Znaki ostrzegawcze zna to co się pyta.
To co Ty chcesz _jednocześnie_ oznaczać trudność drogi i jeszcze stawiać
znaki ostrzegawcze gdy się chwilowo zmienia? W takim razie jestem przeciw.
Pozdrawiam
Ergie
-
108. Data: 2014-08-19 14:34:28
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:lsvehv$jho$...@m...internetia.pl...
Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>
>
> Zauważyłem to samo za granicą - tam gdzie wszyscy jadą zgodnie z
> ograniczeniami 70/70, 90/90 (np. Francja) ja też tak jadę bo jak
> zaplanowałem trasę na 4 godziny i widzę że w 4 godziny dojadę to po co
> kombinować i wyprzedzać?
> Pociąg se kup :-)
10 lat temu to bym rozważył, ale teraz? Ze praktycznie wszędzie mogę
dojechać dobrą drogą i z dużą dozą prawdopodobieństwa w założonym czasie.
Wyjątkiem jest 1 na Częstochowę (ale to się za kilka lat zmieni) i 11 na
Poznań.
Do Szczecina mam A4 + S3
Do Gdańska A1
W Bieszczady A4
Na południe A1
Z kierunków wakacyjnych to tylko Mazury są uciążliwe jeśli chodzi o dojazd,
ale i tak z roku na rok dojazd jest lepszy.
Pozdrawiam
Ergie
-
109. Data: 2014-08-19 14:55:12
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-08-18 21:07, Użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
>> Jak większość partii, aby dorwać się do koryta.
>
> Chyba nie w tym sensie o ktorym myslisz, ale widac nie za bardzo masz
> pojecie o czym piszesz :)
Mam pojęcie i mam odwagę o tym pisać w odróżnieniu od takich
jak ty których jedynym argumentem jest jest dowalić personalnie
jak w cytacie wyżej.
>>> Skad takie idiotyczne wnioski ?
>>
>> Z doświadczenia. A skąd założenie że wnioski idiotyczne ?
>
> Oj chyba marne te doswiadczenie ;)
Zdecydowanie nie.
>>> Poklocili sie w partii, dodatkowo pomysl sie wypalil i sie skonczylo.
>>> Raz mieli 3% a w nastepnych 0 :)
>>
>> Pomysł się nie wypalił, wyborcy zrozumieli na czym polega
>> ekologia. Na podobnej zasadzie funkcjonuje większość organizacji
>> pseudo ekologicznych. Do dzisiaj. No ale nie oznacza to że
>> będą w stanie pokonać tzw. próg wyborczy i wejść do sejmu
>> czy senatu.
>
> Co ty z ta ekologia ?:) Akurat w 1992 PPPP przy pomocy srodowiska eko
> przeforsowalo nizsza cene na paliwo bezolowiowe.
> Zapewniam cie, ze nie z tego powodu nie dostali sie ponownie do sejmu.
>
To był jeden z powodów, wiesz ile jeżdżących wtedy po kraju pojazdów
miało utwardzana gniazda do takiego paliwa ?
Jak się dowiesz to zapraszam do dyskusji.
Pozdrawiam
-
110. Data: 2014-08-19 16:30:47
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>
>
>> Ot choćby pierwszy link z brzegu:
>> http://ec.europa.eu/transport/road_safety/vehicles/d
oc/consultations/drl_trl.pdf
>>
>
>> Chętnie bym przeczytał, ale za dużo tego.
>
> To po co dyskutujesz?
To właśnie nie dyskutuję z tym dokumentem bo nie mam przesłanek, ale ciekawy
jest, podaje np o ile zwiększyła się emisja CO2 i innych z powodu świateł.
Przeczytaj i pochwal się. :-)