  • 61. Data: 2012-05-12 17:01:32
    Temat: Re: Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-05-11 09:23, JDX pisze:
    > On 2012-05-08 23:08, Michal wrote:
    > [.....]
    > Dobrze wiedzieć ponieważ czasami trochę kompiluję pod Linuksem na VB
    > (notabene obecnie na P4 3.4 i jest to bolesne :-) ) i miałem zamiar
    > wkrótce kupić 2700K i używać go bez podkręcania. A tak to zwykły 2600
    > będzie chyba lepszy i jeszcze zostanie parę złotych na wódeczkę. :-)

    Moja wina - nie siedzę w tych nowych Intelach na Core i5/i7 i pomyliłem
    VT-d z VT-x - przyznaję się bez bicia. A sprzętową wirtualizację
    potrzebną do obsługi wielu rdzeni pod VB (AMD-V/Intel VT-x) obsługuje
    praktycznie każdy współczesny CPU.

    --
    /MB

  • 62. Data: 2012-05-12 22:06:27
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-05-08 20:15, Rafal Lukawski pisze:
    > Procesory Intel'a pozwalajace na swobodne podkrecanie czy zmiane
    > mnoznika maja ograniczone wspomaganie wirtualek. mozna po prostu z tego
    > zrezygnowac kupujac standardowy procesor z pełnym wsparciem wirtualizacji.

    Jakieś źródło tej informacji masz? Chętnie poczytam, bo jestem na etapie
    zbierania gotówki na nową platformę Intela i7 z końcówką "k" i mnie tym
    zmartwiłeś.

  • 63. Data: 2012-05-13 00:15:16
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-12 22:06, BQB wrote:

    > Jakieś źródło tej informacji masz? Chętnie poczytam, bo jestem na etapie
    > zbierania gotówki na nową platformę Intela i7 z końcówką "k" i mnie tym
    > zmartwiłeś.

    Procesory z serii K nie wspierają VT-d, czyli np. za wiki:

    I/O MMU virtualization (AMD-Vi and VT-d)
    Main article: IOMMU

    An input/output memory management unit (IOMMU) enables guest virtual
    machines to directly use peripheral devices, such as Ethernet,
    accelerated graphics cards, and hard-drive controllers, through DMA and
    interrupt remapping. This is sometimes called PCI passthrough.[31] Both
    AMD and Intel have released specifications:

    Potencjalnie wirtualizacja z dostepem do sprzetu powinna byc szybsza
    (operacje z wykorzystaniem natywnego sprzetu) jezeli oprogramowanie do
    wirtualizacji to wspiera. Maszyn wirtualnych uzywam okazyjnie, nie
    wypowiadam sie na temat odczuwalnych roznic. Z tego co pamietam
    Virtualbox tego nie wspiera, ma to wieksze znaczenie w serwerach gdzie
    nikt sie nie bawi w podkrecanie.

  • 64. Data: 2012-05-14 19:34:17
    Od: "T.V." <s...@z...pl>

    Dnia Tue, 08 May 2012 23:05:09 +0200, Michal napisał(a):

    Idac za Twoja porada, znalazlem taki oto zestawik (ceny sa za allegro wiec
    da rade poskladac to taniej w innych/jednym jakims sklepie)

    HDD 1TB magnetyczny 280zl do 320zl
    HDD 120GB SSD 450zl do 530zl
    Plyta GB, ASRock AM3+ 450zl do 550zl
    CPU AMD Black X4 FX 4100 BOX 32nm 12MB 4x3.6GHz AM3+ 370zl do 410zl
    VGA HD5450 70zl
    VGA HD7770 jak potanieją teraz ok.519zl
    RAM 8GB (2x4) 240zl do 330zl
    Obudowa: Narazie szukam, ale moze nie kupie

    Zasilacz: ?
    Jaki zasilacz do tego zestawu polecacie? Myslac przyszlosciowo o HD7770

    SUMA 1980 zl

    Zastanawialem sie nad RAID5 (wspominaliscie o nim koledzy), ale ceny dyskow
    nawet tych po 250 czy 500GB sa nadal duze (x3 dyski - ok 750-1000zl),
    jeszcze bede glowkowal co dokladnie dobrac, ale z grubsza juz mam wybrane.

    Co zmienic, co dobrac?

    Aha - plyte wolal bym jednak GB, z AsRock'ami mam zle wspomnienia, firma
    lubi spieprzyc BIOS, a w tych nowych modelach maja jakiegos wizualnego
    BIOSa UEFI (pewnie jeszcze alpha version :-), jak napisany jest tak jak
    poprzednie to ja dziekuje...

    T.V.

  • 66. Data: 2012-05-14 23:20:57
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    zapomniałeś dodać: oprocz procka, jeszcze chipset oraz BIOS/UEFI muszą
    to wspierać. o ile to pierwsze jest bezproblemowe, to te drugie- juz
    takie nie jest.
    Jak składalem swego kompa nieco ponad rok temu (jak tylko weszly
    plytki z B3), to z ogolnie dostepnych plytek zadna tego nie wspierala
    (a te ktore niby wspieraly, nie robily tego bezproblemowo). osobiscie-
    jesli czegos takiego bym potrzebowal, to juz raczej w serwerowo typowe
    plytki bym sie kierowal (oczywiscie- drozsze niz zwykle :/)

    takie moje 0.03 PLN

  • 67. Data: 2012-05-14 23:24:53
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On 14 Maj, 18:36, "T.V." <s...@z...pl> wrote:
> [...]
    >
    > SUMA 1980 zl
    >
    > Zastanawialem sie nad RAID5 (wspominaliscie o nim koledzy), ale ceny dyskow

    raid softwarowy? powodzenia...
    jezeli koniecznie chcesz raid5- to polecam kupno normalnej plytki
    raidowej ("troche" kosztuje).
    czemu nie raid1 badz (pod linuksem) raid 1e?

> [...]
    > lubi spieprzyc BIOS, a w tych nowych modelach maja jakiegos wizualnego
    > BIOSa UEFI (pewnie jeszcze alpha version :-), jak napisany jest tak jak

    co jest zlego w UEFI? zreszta- GA sa mocno przereklamowane

  • 68. Data: 2012-05-15 10:17:36
    Od: "T.V." <s...@z...pl>

    Dnia Mon, 14 May 2012 14:24:53 -0700 (PDT), Szymon von Ulezalka napisał(a):

    > raid softwarowy? powodzenia...
    > jezeli koniecznie chcesz raid5- to polecam kupno normalnej plytki
    > raidowej ("troche" kosztuje).
    > czemu nie raid1 badz (pod linuksem) raid 1e?

    Raid 1 odpada - chce RAID dla predkosci, nie zas dla bezpieczenstwa, po co
    mi lustra w macierzy?

    Pozostaje zatem tylko RAID 0 lub 5, dla 5 jest ten minus, ze zabiera mi
    1hdd, RAID 0 przy dwoch hdd 500GB da mi 1TB, przy RAID5 musze juz miec 3x
    500GB.

    > co jest zlego w UEFI? zreszta- GA sa mocno przereklamowane

    Nie wiem co jest zlego w nim, ale jak wspominalem, mam zle doswiadczenia z
    ASRockami i ich BIOSem.
    Pierdzieli sie podlaczenie dyskow/CD na rozne tasmy, po czasie rowniez pada
    BIOS na tych plytach, krzaczy i nie startuje. (Mialem 2x AsRock w domu
    kupione, i 3x dostalem gratis - wszystkie leza w smietniku bo nie nadaje
    sie to do uzytku nawet domowego.

    Pisze tutaj o starym dobrym BIOSie w trybie tekstowym, ktory mial problemy
    na asrock'ach, teraz wymyslili UEFI, nie wiem czy to testowali czy nie, ale
    istnieje podwyzszone ryzyko, ze ten BIOS bedzie dziurawy jak ser.... W
    koncu to nowosc, jeszcze nikt tego tak naprawde nie przetestowal...

    Wracajac do tematu - jaki zasilacz polecacie do tego zestawu?

    T.V.