  • Data: 2012-05-13 00:15:16
    Temat: Re: Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-05-12 22:06, BQB wrote:

    > Jakieś źródło tej informacji masz? Chętnie poczytam, bo jestem na etapie
    > zbierania gotówki na nową platformę Intela i7 z końcówką "k" i mnie tym
    > zmartwiłeś.

    Procesory z serii K nie wspierają VT-d, czyli np. za wiki:

    I/O MMU virtualization (AMD-Vi and VT-d)
    Main article: IOMMU

    An input/output memory management unit (IOMMU) enables guest virtual
    machines to directly use peripheral devices, such as Ethernet,
    accelerated graphics cards, and hard-drive controllers, through DMA and
    interrupt remapping. This is sometimes called PCI passthrough.[31] Both
    AMD and Intel have released specifications:

    Potencjalnie wirtualizacja z dostepem do sprzetu powinna byc szybsza
    (operacje z wykorzystaniem natywnego sprzetu) jezeli oprogramowanie do
    wirtualizacji to wspiera. Maszyn wirtualnych uzywam okazyjnie, nie
    wypowiadam sie na temat odczuwalnych roznic. Z tego co pamietam
    Virtualbox tego nie wspiera, ma to wieksze znaczenie w serwerach gdzie
    nikt sie nie bawi w podkrecanie.