  • 51. Data: 2012-06-21 23:54:37
    Temat: Re: Skladam PeCeta :)
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Mr Misio" napisał:

    > Ale w takim przypadku nie ma roznicy, czy zreinstaluja system od zera, czy
    > wgraja obraz.

    Nie zrozumieliśmy się. Chodzi o to, że czasem sami użytkownicy nie mają
    świadomości, gdzie znajdują się ich dane. Przykład - Samsung PC Studio.
    Zgrane za jego pomocą zdjęcia z telefonu lądują gdzieś głęboko w obrębie
    (ukrytego!) katalogu Dane aplikacji. Przyjdzie syn sąsiada, zgra zawartość
    katalogu Moje dokumenty oraz innych, co do których istnieje podejrzenie, że
    mogą zawierać coś potrzebnego, spisze ustawienia konta pocztowego, wydłubie
    loginy i hasła, odtworzy obraz nadpisując zawartość i zdjęcia kupki Stasia
    cyknięte komórką idą w siną dal.

    > Nie ma mowy. Chce sie pozbyc obslugi. Tyle :)

    Nie ma szans. Dasz im komputra i zostaniesz chcąc nie chcąc jego cieciem do
    czasu przejęcia tej zaszczytnej funkcji przez latorośl znajomych. A to może
    potrwać.

    JoteR

  • 52. Data: 2012-06-21 23:58:29
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "JoteR" napisał:

    > AFAIR tam nie było takiego mechanizmu. Zamiast instalacji naprawczej -
    > nadinstalowywało się "na chama", a punkty przywracania załatwiało się
    > zewnętrznym oprogramowaniem.

    O ile pamiętam to w Win 98 było setupcor, czy cosik podobnego. To właśnie
    opcja naprawcza.

    > XP wiele razy z dobrym skutkiem. Głównie korzystając z punktów
    przywracania.
    > Windows 7 ma ten mechanizm ponoć jeszcze lepszy, ale nie musiałem z niego
    > jeszcze korzystać. Nie wiem, co inni robią, że muszą co 2 miesiące
    naprawiać
    > system.

    Ja nie miałem szczęścia. Chociął ćwiczyłem to tylko raz, bo XP jest o wiele
    bardziej od "małych" Windows odporny na uszkodzenie . A odtworzenie z obrazu
    jest bezproblemowe i szybkie. Nie zawsze taka potrzeba jest powodowana
    uszkodzeniem systemu (choć i to sie zdarza), ale np. zainstalowaniem
    jakiegoś programu ingerującego w skojarzenia i ustawienia usera. Łatwiej mi
    wtedy odpalić Ghosta i po kilku minutach mieć poprzednią konfigurację,
    zamiast walczyć z wadliwą. Mam zawsze kilka kopii przyrostowych, zrobionych
    na kolejnych etapach istalacji oprogramowania.

    A jako ciekawostkę opiszę co kilkakrotnie uszkodziło mi system. Mianowicie
    próba odczytania dyskietki powodowała zwis i jeśli szybko nie zrobiłem
    twardego resetu to system był uszkodzony. Doszedłem, że przyczyną był słaby
    zasilacz. Odpalenie napędu floppa powodowało jakieś zakłócenia napięć
    zasilających i dziwne rzeczy. System zamierał, a partycja systemowa była
    formatowana. Spotkałem się z tym już kilka lat temu i długo nie mogłem
    znaleźć przyczyny. Sugerowałem się opisem wirusa o nazwie formatC (coś koło
    tego), którego nabyłem na news i który miał tak działać.

    Remek

  • 53. Data: 2012-06-22 00:21:09
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Remek" napisał:

    > O ile pamiętam to w Win 98 było setupcor, czy cosik podobnego.
    > To właśnie opcja naprawcza.

    Słusznie, o ile tu, na tej grupie (żeby nie było NTG) nie zełgali.
    http://www.man.lodz.pl/LISTY/PECET/2003/03/8007.html
    Ja mam wrażenie, że używałem tego polecenia w przypadku niechęci Windows do
    normalnej instalacji.

> [...]
    > zrobionych
    > na kolejnych etapach istalacji oprogramowania.

    W omawianym przypadku na taką skrupulatność użytkowników raczej bym nie
    liczył ;->

    JoteR

  • 54. Data: 2012-06-26 00:03:06
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2012-06-21 01:10, Krystek pisze:
    > Zajrzawszy na stronę EASEUS Todo Backup wygląda na to, że już darmowy nie
    > jest - <http://www.todo-backup.com/products/home/>

    A to pazerne cholery.