  • Data: 2024-06-26 14:38:50
    Temat: Re: Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.06.2024 o 22:17, nadir pisze:
    > W dniu 25.06.2024 o 16:39, io pisze:
    >
    >> Przecież to osobiste samochody są.
    >
    > A jak są firmowe/leasingowe?

    Dobra, może Emil miał firmowe, ale jakoś mu jednak doręczyli na
    podstawie tego numeru. Czyli dana osobowa.

    > Samochód ma, ty masz pesel.

    No i co z tego?

    > Sąsiad może też zobaczyć numer domu/mieszkania, i co z tego wynika?

    Z samego numeru nie wynika nic, ale adres zamieszkania jest daną
    osobową. Tak samo, numer rejestracyjny sam w sobie daną osobową nie
    jest, ale jego użycie na parkingu oczywiście powoduje, że staje się daną
    osobową.

    A wspominałem o tym przetwarzaniu tylko dlatego, że parkowanie to błaha
    czynność, taka jak np zakupy w sklepie, która normalnie nie wymaga
    podawania danych osobowych. Nie wiem czy czytałeś cały artykuł, chodziło
    o to, że Emil bilet wykupił i 'umieścił w widocznym miejscu'
    (regulamin), więc firma parkingowa mogła sprawdzić prawo do parkowania
    bez przetwarzania danych osobowych, znaczy nie musiało na bilecie być
    numeru rejestracyjnego tylko np jakiś losowy. Byłoby to nieregulaminowe,
    ale ... jak czytałeś artykuł to ... Emil zarzucił firmie że z kolei
    wbrew jego regulaminowi dotykała jego wycieraczki, pewnie wkładając
    żądanie zapłaty kary, i podał numer konta do wpłaty 1000zł, które według
    tego regulaminu jemu należy się. Taka 'przewrotność losu', że jak ktoś
    chce egzekwować swój regulamin to może zostać 'zlicytowany' przez inny
    regulamin.

    A w moim przypadku, z tym 'umieszczaniem w widocznym miejscu' jest
    często taki problem, że każdy może taki bilet zabrać bo nie ma
    fizycznego zabezpieczenia. Choć nie zdarzyło się to, bo wbrew pozorom
    ludzie wcale nie kradną na potęgę, Twizy stoi otwarte, to wykluczyć się
    nie da, więc zdjęcie robię, ale wydaje mi się, że nadal pozostaje jaki
    numer na tym bilecie jest. Emil chyba wpisał tam, coś z d..y bo w
    istocie, jaki jest powód by firma parkingowa przetwarzała autentyczny
    numer rejestracyjny.