    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
    Date: Tue, 25 Jun 2024 16:39:32 +0200

    > Przecież rejestracja to nie są dane osobowe.

    Przecież to osobiste samochody są. Do tego mam indywidualny numer.
    Sąsiad zobaczy w telewizji i będzie wiedział. Firma może je przetwarzać,
    ale to jednak dane osobowe.

    > A to inna sprawa.

    > Zasadniczo nie ma obowiązku brania paragonu.
    >
    > Swego czasu w Castoramie w Arkadii (DC) ochrona sprawdzała paragony i
    > zakupy przy wyjściu tylnym wyjściem (czy nie wynosisz nic, czego nie ma na
    > paragonie). Ja nigdy nie brałem, bo to ja decyduję, czy biorę paragon, czy
    > nie (choć kasjerka wręcz wciskała, że "nie wyjdzie pan bez paragonu",
    > awanturowała się żebym wziął, to dopiero patologia), ale też nigdy akurat
    > ode mnie nie chcieli (oni chyba losowo sprawdzali).

    Dobra, ale ja akurat biorę paragon tylko nie widzę możliwości
    korzystania z niego.

> [...]
    > jakieś odszkodowanie, gdyby mnie tam zatrzymali (bo nie zamieniłem się z
    > ujem na łby, żeby pokazywać komukolwiek swoje zakupy, podobnie nie
    > pokazuję żadnej ochronie zawartości plecaka, itd.). Potem chyba w końcu
    > spotkali się ze swoim rozumem, bo nie ma już tej praktyki (ale i tak już
    > tam nie chodzę).
    >
    > Rozumiem, że muszą wyłapywać złodziei, ale ja złodziejem nie jestem ani
    > nie ma powodu, żeby domyślnie tak mnie traktować. Mają kamery, monitoring,
    > to niech wyłapują tych, których przyłapią na kamerach na kradzieży.

    Mnie to raczej chodzi o to, bym nie musiał zajmować ręki paragonem
    zamiast zakupy w niej trzymać.