  • 11. Data: 2010-07-18 10:44:17
    Temat: Re: Skad zlacze konektorowe (fiat uno).
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    news:pik546t0cjsr3oha7smld84jdhvtakrm8s@4ax.com...

    > I dlatego radze zebys zadzwonil do ASO. Cena moze sie okazac
    > wygorowana np 10zl zamiast przyzwoitych 1.90 :-)

    Ja się raczej spodziewam, że będzie : kompletna instalacja elektryczna -
    1500 zł

    Ale sprawdzić można.

    > No to kostka elektryczna odpowiedniego rozmiaru, a robia rozne.

    Ale jaka kostka ? Taka ze srubkami ? To nie jest zbyt wygodne w rozkrecaniu
    jak ci wisi na kablu.
    A poza tym nie spotkałem się nigdy z takimi dużymi a to musi być dostępne
    troche bardziej
    niż te konektory.

    > A mozesz rozdzielic kabel na dwa ?

    Wolałbym nie ale jakby co to moge.

  • 12. Data: 2010-07-18 11:12:46
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 07/17/2010 05:09 PM, Marek Lewandowski wrote:

    > 1) odpada bo niezabezpieczone przed środowiskiem
    > 2) odpada bo powyżej 60A ciągłego obciążenia siadają po paru godzinach.
    >
    > Latam z takimi, wiem.

    Te wyglądają dość porządnie: http://tinyurl.com/36doscc
    Albo coś z takich: http://tinyurl.com/2vs84px http://tinyurl.com/2wxpgov
    Te już na pewno powinny wytrzymać: http://tinyurl.com/36rbxjw
    Trzeba tylko będzie pomyśleć nad zaizolowaniem. Może kołnierz z koszulki
    termokurczliwej?
    Ew. taki zestaw: http://tinyurl.com/36n9tfd i http://tinyurl.com/35znr2k
    Po połączeniu równoległym styków w kostce chyba nie powinno być problemów.
    Testowałeś kiedy któreś z nich?

    j.

  • 13. Data: 2010-07-18 18:43:27
    Od: rzymo <r...@g...com>

    On 17 Lip, 17:27, "bagno" <b...@o...pl> wrote:
    > Od akumulatora lecą między innymi dwa kable (1 cholernie gruby) i kawałek
    > dalej jest złącze.

    Gruby to idzie do rozrusznika :)
    Z tych dwóch jeden jest do alternatora, drugi do całej reszty
    (stacyjka, zegary).

    Jakoś w lutym zmieniałem bratu część instalacji elektrycznej w Uno
    1.4. Te dwa złącza zastąpiłem - i tu możecie się śmiać - komputerowymi
    gniazdami/wtykami molex. Trzyma się to pewnie, kosztuje grosze,
    obciążalność prądowa jest z zapasem. Od tamtej pory zniknęły typowe
    problemy z elektryką w Uno - niedoładowany akumulator, losowe
    działanie wycieraczek czy klaksonu.

  • 14. Data: 2010-07-18 19:17:02
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    rzymo wrote:

> [...]
    >
    > Jakoś w lutym zmieniałem bratu część instalacji elektrycznej w Uno
    > 1.4. Te dwa złącza zastąpiłem - i tu możecie się śmiać - komputerowymi

    Takie małe komputerowe ? Da się to jakoś założyć na ten grubszy kabel ?
    Wystarczy pojedynczy czy jakoś łączyć je równolegle ? Odporne na warunki
    atmosfertyczne to chyba nie jest (oryginał nie był) ?

    > Trzyma się to pewnie, kosztuje grosze,
    > obciążalność prądowa jest z zapasem. Od tamtej pory zniknęły typowe
    > problemy z elektryką w Uno - niedoładowany akumulator, losowe
    > działanie wycieraczek czy klaksonu.

    U mnie tylna wycieraczka raz działa raz nie. A klakson pada równocześnie
    z alarmem, centralnym zamkiem i szybami. Nie wiem czy to wina tego złącza
    ale po delikatnym wyczyszczeniu nagle zaczęło działać.

  • 15. Data: 2010-07-19 07:02:17
    Od: <k...@w...pl>

    > Ja się raczej spodziewam, że będzie : kompletna instalacja elektryczna -
    > 1500 zł

    Pozostaje szrot.

  • 16. Data: 2010-07-19 11:23:01
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z alarmem, centralnym zamkiem i szybami. Nie wiem czy to wina tego złącza
    > ale po delikatnym wyczyszczeniu nagle zaczęło działać.

    Jeżeli chodzi o takie złącze to to może ze starego dużego UPS-a ? W APC są
    takie pożądne wtyki do podłączenia pakietu akumulatorów.

    Gejzero.

  • 17. Data: 2010-07-19 18:17:08
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Jacek Radzikowski wrote:

    > Te wyglądają dość porządnie: http://tinyurl.com/36doscc
    [ciach]

    Żadne nie nadają się do samochodu, bo ich nie uszczelnisz. Wsadzisz
    wszystko w koszulki termokurczliwe z termoglutem w środku i zalety
    wtyków odpadają - przestaje się rozpinać.

    Żaden z tych konektorów nie gwarantuje dość siły nacisku, żeby wilgoć
    nie wlazła między styki - w modelach najważniejszy jest niski opór,
    złączki nie są spinane na więcej niż kilkanaście minut na raz, więc
    stabilność kontaktu jest nieistotna. W samochodzie będzie z tym problem.

    --
    Marek Lewandowski

  • 18. Data: 2010-07-19 19:01:08
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "bagno" <b...@o...pl> wrote in message
    > Takie małe komputerowe ? Da się to jakoś założyć na ten grubszy kabel ?
    > Wystarczy pojedynczy czy jakoś łączyć je równolegle ? Odporne na warunki
    > atmosfertyczne to chyba nie jest (oryginał nie był) ?

    zalezy ile tam miejsca, ale moze prosciej juz cos takiego?
    http://allegro.pl/item1156462237.html
    http://allegro.pl/item1098621153.html

    male to nie bedzie, ale montaz banalny i cena smieszna

  • 19. Data: 2010-07-20 08:59:34
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie, odpuść sobie modelarskie od razu, żadne nie nadają się do
    > auta (mimo, że wiele - choć nie tetki - wytrzymają dużo prądu)
    > Niestety, nie mam lepszej rady na złącze dostępne od ręki i nieduże do
    > tego.

    Jest coś takiego http://allegro.pl/item1093407362_zlacze_szczelne_wys
    okopradowe_2_pin_tir_osobowe.html
    ale cena kosmiczna.

  • 20. Data: 2010-07-20 23:15:31
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > konektorki
    > ale niestety jeden z nich jest bardzo duży (na tym gruby kablu).
    > Obdzwoniłem wszystkie
    > sklepy (elektryczne , samochodowe) i nikt czegoś takiego nie ma ani nawet
    > nie widział.
    > Samych konektorów też nie znalazłem.
    >
    > Czy ktoś wię czym to zastąpić ? Złącze musi zostać więc żadnego lutowania
    > na stałe
    > ani skręcania niewiadomo czym. Musi być solidne oczywiście. Jeden z tych
    > kabelków ma
    > może 2 mm a drugi conajmniej 4. Gdzie to dalej leci to nie wiem bo ciasno

    Dobry sklep motoryzacyjny, taki jeszcze z częściami do Żuka i Tarpana. :)
    W zeszłym roku byłem w takim i były konektory w większych rozmiarach.

    Albo punkty Car-Audio.

    Zapytaj się też u producenta o lokalnych dystrybutorów:
    http://connectpolska.com/nasuwki.html

    --
    Pozdrawiam,

    yabba