  • Data: 2013-11-19 10:42:25
    Temat: Re: Skąd taka awaryjność i niekompletność?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan45" napisał w wiadomości
    >Padło na Philipsa, model CD2901. Na początku działał
    >dobrze, ale tylko na samym początku. Już po kilku dniach
    >używania zaczęły się problemy. Dźwięk w słuchawce zanikał
    >w sposób nagły, po kilku do kilkunastu minutach rozmowy.

    >No ale przecież miałem gwarancję, więc oddałem do serwisu.
    >Po kilku dniach aparat zwrócono. Wymieniono akumulatorki.
    >Całkiem bez sensu, bo skutek był żaden.[...]
    >Po czterech tygodniach wydano mi inny aparat, bez
    >wyjaśnienia i bez dania mi wyboru. A miałem przecież
    >takowy wybór, według prawa mogłem wybrać gotówkę.

    A nie jestem taki pewny czy miales.
    Chyba nie - trzeba bylo oddac sprzedawcy.

    >Ale dałem aparatowi szansę. Jest to Philips D400.

    inny typ ? Tym bardziej trzeba bylo do sprzedawcy.

    >Zadałem sobie pytanie: Co jest powodem takiego
    >upadku jakości aparatów i jakości konfiguracji na ten
    >nasz konkretny rynek? I to u szacownego skądinąd
    >Philipsa. Czyżby fakt przeniesienia produkcji do Chin?

    Na pewno troche tak ... ale raczej w znikomym stopniu.
    Po jednej awarii trudno wnioskowac.
    Nie przypuszczam aby jakis znaczacy procent tych telefonow byl zly,
    choc w sporadycznych przypadkach i to sie moze zdarzyc, wadliwa mala
    seria, milion sztuk :-)

    A im wieksza seria, dalej produkcja, dalej biuro projektowe, wieksza
    plynnosc towarow w EU - tym wieksza szansa ze kupisz cos
    niedostosowanego do polskiego rynku.
    EU co prawda ujednolica ...

    >A może to jest tylko kolejny przejaw czyli skutek wszewchwładzy
    >korporacji bankowych, które wymuszają na producentach
    >skrócenie żywotności produktów, żeby utrzymywać duży
    >popyt na nowe wyroby?

    raczej nie w tym przypadku - wszak miales zywotnosc pare tygodni, z
    tego tylko koszta dla producenta.
    Za to nie wykluczam ze sie po paru latach jakis drobiazg objawi :-)

    >I jak się w takiej sytuacji zachować?
    >Co kupować i od kogo?

    no coz ... mozna byc pragmatycznym i kupowac tam gdzie najdluzsza
    gwarancja.

    J.