-
31. Data: 2014-10-09 22:57:13
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 09.10.2014 o 20:17, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:
>
>> Nie kupuj 1.4 CRDI, ma parę mankamentów, z którymi ASO sobie ni eradzi
>> musiałem sam sobie pomóc, aby być zadowolonym z auta.
>
> Konkretniej?
Łapie laga (czyt. nie zawsze reaguje od razu na pedał gazu). Wpisz w
google "1.4 crdi acceleration problem". Rozwiązaniem było zawirusowanie
ECU i zmiana charakterystyki silnika, ale żeby problem rozwiązać
naprawdę dobrze musiałem zainwestować prawie 2000 zł. W efekcie końcowym
auto nadal maksymalnie ma 90KM (no 94 dokładnie), ale charakterystykę
zupełnie inną.
--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
32. Data: 2014-10-09 23:21:17
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>
anacron <a...@a...pl> napisał(a)
> W dniu 09.10.2014 o 22:50, Tomek Kańka pisze:
>> anacron <a...@a...pl> napisał(a)
>>> [...]
>>> - przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
>>> - przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
>>> - przy 160 km/h ~ 7,5l/100km
>>>
>>
>> Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
>> kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
>> autostradzie".
>
> Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdańska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
> knajpę, Ty płacisz. :)
>
Nie skorzystam. Na razie wystarczy mi prosta matematyka.
Wg googla Stryków-Gdańsk 316km.
Chcąc osiągnąć 160, należy to przejechać w 1h58m.
Jeśli stracimy 5m na bramkach, śrenia na pozostałej cześci trasy rośnie do 167.
Każdy napotkany TIR, czy inny wyprzedzający z prędkością 130-140 (a z
taką prędkością porusza się bardzo dużo samochodów) pogarsza sytuację na
kolejnych odcinkach.
Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
uda osiągnąć 160.
Kiedyś może będzie mi się gdzieś spieszyło, to spróbuję.
--
Tomek
-
33. Data: 2014-10-09 23:27:38
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 09.10.2014 o 23:21, Tomek Kańka pisze:
> Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
> uda osiągnąć 160.
Zaraz, a kto mówi o średniej? Ja mówię o rejsowej, a nie średniej.
--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
34. Data: 2014-10-09 23:38:35
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-10-09 22:50, Tomek Kańka wrote:
> anacron <a...@a...pl> napisał(a)
>> [...]
>> - przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
>> - przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
>> - przy 160 km/h ~ 7,5l/100km
>>
>
> Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
> kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
> autostradzie".
No ja nie podawałem średniego, a że tak powiem takie jakie starałem się
utrzymać. A 160 średnie to prędzej na polskiej autostradzie uzyskasz niż
niemieckiej - niemieckie są przereklamowane i zatłoczone. Myślę, że da
się bez problemu zrobić dobrym samochodem. W sumie jestem prawie pewny,
że zrobiłem.
Shrek.
-
35. Data: 2014-10-10 00:10:11
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>
Shrek <...@w...pl> napisał(a)
> On 2014-10-09 22:50, Tomek Kańka wrote:
>> anacron <a...@a...pl> napisał(a)
>>> [...]
>>> - przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
>>> - przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
>>> - przy 160 km/h ~ 7,5l/100km
>>>
>>
>> Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
>> kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
>> autostradzie".
>
> No ja nie podawałem średniego, a że tak powiem takie jakie starałem się
> utrzymać.
Czyli podajecie średnie spalanie oraz nie-średnie prędkości:).
To nie ma, moim zdaniem, żadnego sensu.
> A 160 średnie to prędzej na polskiej autostradzie uzyskasz niż
> niemieckiej - niemieckie są przereklamowane i zatłoczone. Myślę, że da
> się bez problemu zrobić dobrym samochodem. W sumie jestem prawie pewny,
> że zrobiłem.
>
Dlatego użyłem słowa "mitycznej".
Jak już pisałem, kiedyś może spróbuję, wtedy zdam relację.
--
Tomek
-
36. Data: 2014-10-10 00:29:56
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-10-09 23:27, anacron pisze:
> W dniu 09.10.2014 o 23:21, Tomek Kańka pisze:
>> Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
>> uda osiągnąć 160.
>
> Zaraz, a kto mówi o średniej? Ja mówię o rejsowej, a nie średniej.
Tak zazwyczaj jak ludzie mówią o rejsowej 160, to po godzinie takiej
jazdy są 80km od punktu startowego ;)
Więc to jednak trzeba dobrze zdefiniować :)
-
37. Data: 2014-10-10 00:35:49
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-10-10 00:10, Tomek Kańka pisze:
> Dlatego użyłem słowa "mitycznej".
> Jak już pisałem, kiedyś może spróbuję, wtedy zdam relację.
>
Tak z moich (tym razem pewnych i pomierzonych, natomiast warunki mogły
być nieco różne):
170 = 15.2
156 = 12.3
129 = 9.9
i z tego co pamiętam:
99 = 7.4
-
38. Data: 2014-10-10 06:24:49
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5436f6aa$0$12636$6...@n...neostrad
a.pl...
> W dniu 09.10.2014 o 20:17, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:
>>
>>> Nie kupuj 1.4 CRDI, ma parę mankamentów, z którymi ASO sobie ni eradzi
>>> musiałem sam sobie pomóc, aby być zadowolonym z auta.
>>
>> Konkretniej?
>
> Łapie laga (czyt. nie zawsze reaguje od razu na pedał gazu). Wpisz w
> google "1.4 crdi acceleration problem".
Nie muszę szukać, pisałeś o tym tutaj.
>Rozwiązaniem było zawirusowanie
> ECU i zmiana charakterystyki silnika, ale żeby problem rozwiązać
> naprawdę dobrze musiałem zainwestować prawie 2000 zł. W efekcie końcowym
> auto nadal maksymalnie ma 90KM (no 94 dokładnie), ale charakterystykę
> zupełnie inną.
Standard, softy dla producentów piszą jacyś totalni amatorzy, a w każdym
razie porządna praca silnika jest bardzo daleko na liście ich priorytetów.
Pewnie w Dusterze to też byłby jedyny sposób na porządny soft w silniku, bo
głupie falowanie obrotów na luzie naprawiali w sofcie 8 miesięcy, u mnie
nawet z pozytywnym skutkiem.
Ale tenże soft w innych egzemplarzach, które poprzednio nie falowały,
spowodował, że teraz zaczęły. ;-)
A drugiej usterki - złych odczytów w kompie pokładowym, nie naprawili mi do
dziś.
-
39. Data: 2014-10-10 06:26:34
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "TomekKańka" <t...@t...eu.org> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s...@t...dom.local...
> Shrek <...@w...pl> napisał(a)
>> On 2014-10-09 22:50, Tomek Kańka wrote:
>>> anacron <a...@a...pl> napisał(a)
>>>> [...]
>>>> - przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
>>>> - przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
>>>> - przy 160 km/h ~ 7,5l/100km
>>>>
>>>
>>> Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
>>> kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
>>> autostradzie".
>>
>> No ja nie podawałem średniego, a że tak powiem takie jakie starałem się
>> utrzymać.
>
> Czyli podajecie średnie spalanie oraz nie-średnie prędkości:).
> To nie ma, moim zdaniem, żadnego sensu.
Akurat to co zacytowałeś nie było wartościami średnimi, średnie wyciąłeś.
Manipulacja, czy nie bardzo zrozumiałeś co czytasz?
-
40. Data: 2014-10-10 07:45:56
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-10-10 00:10, Tomek Kańka wrote:
>> No ja nie podawałem średniego, a że tak powiem takie jakie starałem się
>> utrzymać.
>
> Czyli podajecie średnie spalanie oraz nie-średnie prędkości:).
> To nie ma, moim zdaniem, żadnego sensu.
IMHO ma - bo spalanie głównie zależy od prędkości "przelotowej" czyli
takiej z jaką jedziesz przez większość czasu. Jak będziesz jechał 200 i
odstoisz 40 minut w korku na bramkach to spalisz znacznie (co najmniej
dwukrotnie) więcej niż jak ten sam odcinek przejedziesz w miarę
równomiernie z przelotową 90 i średnią 70. Mimo, że średnia wyjdzie ta
sama. Więc spalanie do średniej prędkości IMHO właśnie nie ma sensu.
Shrek.