eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkąd realne dane spalania?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 81

  • 31. Data: 2014-10-09 22:57:13
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 09.10.2014 o 20:17, Cavallino pisze:
    >
    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:
    >
    >> Nie kupuj 1.4 CRDI, ma parę mankamentów, z którymi ASO sobie ni eradzi
    >> musiałem sam sobie pomóc, aby być zadowolonym z auta.
    >
    > Konkretniej?

    Łapie laga (czyt. nie zawsze reaguje od razu na pedał gazu). Wpisz w
    google "1.4 crdi acceleration problem". Rozwiązaniem było zawirusowanie
    ECU i zmiana charakterystyki silnika, ale żeby problem rozwiązać
    naprawdę dobrze musiałem zainwestować prawie 2000 zł. W efekcie końcowym
    auto nadal maksymalnie ma 90KM (no 94 dokładnie), ale charakterystykę
    zupełnie inną.

    --
    anacron
    Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza


  • 32. Data: 2014-10-09 23:21:17
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    anacron <a...@a...pl> napisał(a)
    > W dniu 09.10.2014 o 22:50, Tomek Kańka pisze:
    >> anacron <a...@a...pl> napisał(a)
    >>> [...]
    >>> - przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
    >>> - przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
    >>> - przy 160 km/h ~ 7,5l/100km
    >>>
    >>
    >> Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
    >> kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
    >> autostradzie".
    >
    > Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdańska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
    > knajpę, Ty płacisz. :)
    >

    Nie skorzystam. Na razie wystarczy mi prosta matematyka.

    Wg googla Stryków-Gdańsk 316km.
    Chcąc osiągnąć 160, należy to przejechać w 1h58m.
    Jeśli stracimy 5m na bramkach, śrenia na pozostałej cześci trasy rośnie do 167.
    Każdy napotkany TIR, czy inny wyprzedzający z prędkością 130-140 (a z
    taką prędkością porusza się bardzo dużo samochodów) pogarsza sytuację na
    kolejnych odcinkach.

    Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
    uda osiągnąć 160.

    Kiedyś może będzie mi się gdzieś spieszyło, to spróbuję.

    --
    Tomek


  • 33. Data: 2014-10-09 23:27:38
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 09.10.2014 o 23:21, Tomek Kańka pisze:
    > Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
    > uda osiągnąć 160.

    Zaraz, a kto mówi o średniej? Ja mówię o rejsowej, a nie średniej.

    --
    anacron
    Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza


  • 34. Data: 2014-10-09 23:38:35
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-09 22:50, Tomek Kańka wrote:
    > anacron <a...@a...pl> napisał(a)
    >> [...]
    >> - przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
    >> - przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
    >> - przy 160 km/h ~ 7,5l/100km
    >>
    >
    > Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
    > kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
    > autostradzie".

    No ja nie podawałem średniego, a że tak powiem takie jakie starałem się
    utrzymać. A 160 średnie to prędzej na polskiej autostradzie uzyskasz niż
    niemieckiej - niemieckie są przereklamowane i zatłoczone. Myślę, że da
    się bez problemu zrobić dobrym samochodem. W sumie jestem prawie pewny,
    że zrobiłem.

    Shrek.


  • 35. Data: 2014-10-10 00:10:11
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Shrek <...@w...pl> napisał(a)
    > On 2014-10-09 22:50, Tomek Kańka wrote:
    >> anacron <a...@a...pl> napisał(a)
    >>> [...]
    >>> - przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
    >>> - przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
    >>> - przy 160 km/h ~ 7,5l/100km
    >>>
    >>
    >> Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
    >> kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
    >> autostradzie".
    >
    > No ja nie podawałem średniego, a że tak powiem takie jakie starałem się
    > utrzymać.

    Czyli podajecie średnie spalanie oraz nie-średnie prędkości:).
    To nie ma, moim zdaniem, żadnego sensu.


    > A 160 średnie to prędzej na polskiej autostradzie uzyskasz niż
    > niemieckiej - niemieckie są przereklamowane i zatłoczone. Myślę, że da
    > się bez problemu zrobić dobrym samochodem. W sumie jestem prawie pewny,
    > że zrobiłem.
    >

    Dlatego użyłem słowa "mitycznej".
    Jak już pisałem, kiedyś może spróbuję, wtedy zdam relację.

    --
    Tomek


  • 36. Data: 2014-10-10 00:29:56
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-09 23:27, anacron pisze:
    > W dniu 09.10.2014 o 23:21, Tomek Kańka pisze:
    >> Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
    >> uda osiągnąć 160.
    >
    > Zaraz, a kto mówi o średniej? Ja mówię o rejsowej, a nie średniej.

    Tak zazwyczaj jak ludzie mówią o rejsowej 160, to po godzinie takiej
    jazdy są 80km od punktu startowego ;)

    Więc to jednak trzeba dobrze zdefiniować :)



  • 37. Data: 2014-10-10 00:35:49
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-10 00:10, Tomek Kańka pisze:

    > Dlatego użyłem słowa "mitycznej".
    > Jak już pisałem, kiedyś może spróbuję, wtedy zdam relację.
    >

    Tak z moich (tym razem pewnych i pomierzonych, natomiast warunki mogły
    być nieco różne):
    170 = 15.2
    156 = 12.3
    129 = 9.9

    i z tego co pamiętam:
    99 = 7.4



  • 38. Data: 2014-10-10 06:24:49
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5436f6aa$0$12636$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > W dniu 09.10.2014 o 20:17, Cavallino pisze:
    >>
    >> Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:
    >>
    >>> Nie kupuj 1.4 CRDI, ma parę mankamentów, z którymi ASO sobie ni eradzi
    >>> musiałem sam sobie pomóc, aby być zadowolonym z auta.
    >>
    >> Konkretniej?
    >
    > Łapie laga (czyt. nie zawsze reaguje od razu na pedał gazu). Wpisz w
    > google "1.4 crdi acceleration problem".

    Nie muszę szukać, pisałeś o tym tutaj.

    >Rozwiązaniem było zawirusowanie
    > ECU i zmiana charakterystyki silnika, ale żeby problem rozwiązać
    > naprawdę dobrze musiałem zainwestować prawie 2000 zł. W efekcie końcowym
    > auto nadal maksymalnie ma 90KM (no 94 dokładnie), ale charakterystykę
    > zupełnie inną.

    Standard, softy dla producentów piszą jacyś totalni amatorzy, a w każdym
    razie porządna praca silnika jest bardzo daleko na liście ich priorytetów.

    Pewnie w Dusterze to też byłby jedyny sposób na porządny soft w silniku, bo
    głupie falowanie obrotów na luzie naprawiali w sofcie 8 miesięcy, u mnie
    nawet z pozytywnym skutkiem.
    Ale tenże soft w innych egzemplarzach, które poprzednio nie falowały,
    spowodował, że teraz zaczęły. ;-)

    A drugiej usterki - złych odczytów w kompie pokładowym, nie naprawili mi do
    dziś.


  • 39. Data: 2014-10-10 06:26:34
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "TomekKańka" <t...@t...eu.org> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s...@t...dom.local...
    > Shrek <...@w...pl> napisał(a)
    >> On 2014-10-09 22:50, Tomek Kańka wrote:
    >>> anacron <a...@a...pl> napisał(a)
    >>>> [...]
    >>>> - przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
    >>>> - przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
    >>>> - przy 160 km/h ~ 7,5l/100km
    >>>>
    >>>
    >>> Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
    >>> kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
    >>> autostradzie".
    >>
    >> No ja nie podawałem średniego, a że tak powiem takie jakie starałem się
    >> utrzymać.
    >
    > Czyli podajecie średnie spalanie oraz nie-średnie prędkości:).
    > To nie ma, moim zdaniem, żadnego sensu.

    Akurat to co zacytowałeś nie było wartościami średnimi, średnie wyciąłeś.
    Manipulacja, czy nie bardzo zrozumiałeś co czytasz?



  • 40. Data: 2014-10-10 07:45:56
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-10 00:10, Tomek Kańka wrote:

    >> No ja nie podawałem średniego, a że tak powiem takie jakie starałem się
    >> utrzymać.
    >
    > Czyli podajecie średnie spalanie oraz nie-średnie prędkości:).
    > To nie ma, moim zdaniem, żadnego sensu.

    IMHO ma - bo spalanie głównie zależy od prędkości "przelotowej" czyli
    takiej z jaką jedziesz przez większość czasu. Jak będziesz jechał 200 i
    odstoisz 40 minut w korku na bramkach to spalisz znacznie (co najmniej
    dwukrotnie) więcej niż jak ten sam odcinek przejedziesz w miarę
    równomiernie z przelotową 90 i średnią 70. Mimo, że średnia wyjdzie ta
    sama. Więc spalanie do średniej prędkości IMHO właśnie nie ma sensu.

    Shrek.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: