  • 1. Data: 2014-10-07 16:03:17
    Temat: Skąd realne dane spalania?
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
    3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
    jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
    5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
    Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
    niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieźle kombinują z wynikami, bo nie
    uwierzę, że wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
    instytucja/portal gdzie takie dane można dla większej ilości aut uzyskać?

    --
    anacron

  • 2. Data: 2014-10-07 16:09:55
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello anacron,

    Tuesday, October 7, 2014, 4:03:17 PM, you wrote:

> [...]
    > uwierzę, że wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
    > instytucja/portal gdzie takie dane można dla większej ilości aut uzyskać?

    NIE DA SIĘ określić czegoś takiego jak ,,realne dane spalania". Każdy
    kierowca jeździ inaczej a najwięcej zależy od stylu jazdy. Mój Lanos
    potrafi w trasie spalać od 5.8l/100km (totalnie kapelusznicza jazda w
    małym ruchu w nocy) do 16.5l/100km (gaz do dechy na autostradzie - ale
    wystarczy kilka TIRów i już spada do 13.5).
    W mieście jest jeszcze trudniej, bo oprócz temperamentu kierowcy gra
    role zmienny ruch - od płynnej jazdy dwujezdniowymi ulicami z zieloną
    falą, po totalny, wieczny korek w Raszynie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2014-10-07 16:29:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-07 16:03, anacron wrote:
> [...]
    > jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
    > 5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.

    Bierzesz te wyższe z motostatu i powinno być ok.

    > Jak patrzę na http://motostat.pl to
    > niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieźle kombinują z wynikami,

    Bo jak już kupił, to przecież wybrał dobrze i musi mało palić (podobnie
    jak kupił 10 letni samochód z "przebiegiem" 120kkm to tyle ma). Nie
    pamietasz flajmów jak to niektórym prawie paliwa w baku w czasie jazdy
    przybywało?;)

    Shrek.

  • 4. Data: 2014-10-07 16:33:19
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-10-07 16:03, anacron wrote:
> [...]
    > uwierzę, że wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
    > instytucja/portal gdzie takie dane można dla większej ilości aut uzyskać?

    sprawdź jeszcze tutaj
    http://www.spritmonitor.de/en/

  • 5. Data: 2014-10-07 16:50:50
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 07.10.2014 o 16:33, AL pisze:

    > sprawdź jeszcze tutaj
    > http://www.spritmonitor.de/en/

    A tu już trochę więcej realnych wyników :)

    --
    anacron

  • 6. Data: 2014-10-07 16:51:31
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 07.10.2014 o 16:29, Shrek pisze:
> [...]
    > jak kupił 10 letni samochód z "przebiegiem" 120kkm to tyle ma). Nie
    > pamietasz flajmów jak to niektórym prawie paliwa w baku w czasie jazdy

    A mi się wydawało, ze takie motostat to prowadzi się dla siebie, a nie
    dla kolegów :)

    --
    anacron

  • 7. Data: 2014-10-07 17:03:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-07 16:51, anacron wrote:

    > A mi się wydawało, ze takie motostat to prowadzi się dla siebie, a nie
    > dla kolegów :)

    No przecież prowadzi dla siebie - musi się potwierdzić, że dokonał
    najlepszego wyboru i w swojej klasie jego bryka pali najmniej;)

    Shrek.

  • 8. Data: 2014-10-07 18:30:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    > jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
    > 5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.

    Ze swoich testów.
    Albo dodaj 50% do danych producenta
    Jak nie będziesz przeginał to się zmieścisz.

  • 9. Data: 2014-10-07 21:35:38
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 07.10.2014 o 18:30, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ze swoich testów.
    > Albo dodaj 50% do danych producenta

    Przy Porsche Panamera uzyskałem wynik katalogowy bez problemu. :)

    --
    anacron

  • 10. Data: 2014-10-07 23:13:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-07 21:35, anacron pisze:

    > Przy Porsche Panamera uzyskałem wynik katalogowy bez problemu. :)

    Ja jeszcze nie jechałem samochodem w którym wynik katalogowy sprawiłby
    mi problem :)
    Chociaż faktycznie w mocniejszych autach jest łatwiej.