  • 11. Data: 2013-08-21 19:24:13
    Temat: Re: Simlock Nokia C1-01
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 21 Aug 2013 18:47:05 +0200, Kamil napisał(a):

    > Ja pisałem o brute force. Wiesz co to jest?

    Tak, wiem, to jest wtedy, jak ktoś o czymś rozmawia i wtedy wpada jakiś
    Filip z konopii, wyrywając się z zupełnie czymś innym, w zasadzie w zerowy
    sposób związanym z tematem rozmowy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 12. Data: 2013-08-21 19:57:41
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Wed, 21 Aug 2013 08:23:22 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

    >Uprzedzając kolejne trollowanie: kalkulator do starych modeli Nokii
    >obliczał kod na antycznym procesorze pentium w czasie niemierzalnym. Dziś
    >odbywa się to tak samo, zmienił się jedynie algorytm i nie jest to liczone
    >tylko z IMEI

    Tak z ciekawości, czyli rozumiem że ktoś ma kalkulator albo jakiś
    program, czyli zna algorytm i generuje te kody praktycznie od ręki, a
    ta cała otoczka że na kod się czeka 24 godziny czy więcej zależnie od
    obciążenia serwera to ściema robiona po to żeby ktoś nie zdążył poznać
    algorytmu ?
    W takim razie co z wygenerowaniem kodu dla 20 cyfr bo w tych nowszych
    nokiach kod jest 20 cyfrowy?

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2013-08-21 21:09:05
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "dizel" napisał:

> [...]
    > ta cała otoczka że na kod się czeka 24 godziny czy więcej zależnie od
    > obciążenia serwera to ściema robiona po to żeby ktoś nie zdążył poznać

    Słuchaj dalej bzdur. Oczywiście, wymyślony kalkulator, algorytmy, a serwery
    obliczeniowe z 20 kompami to ściema, żeby zmylić przeciwnika.

    http://www.youtube.com/watch?v=ws42e6JgDdU przyjrzyj się, co trzeba mieć,
    żeby wyliczyć kod do locka w 10h ciągłej mocy obliczeniowej kilkudziesięciu
    procesorów kart graficznych.

  • 14. Data: 2013-08-22 18:24:46
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał:

    > Tak, wiem ...

    Wątpię. Jesteś przemądrzałym głupkiem, który wpieprza się do mojego wątku nie
    wiedząc o co chodzi.

    Won trollu. PLONK.

  • 15. Data: 2013-08-23 19:53:48
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Marek" napisał:

    > Zapodaj szczegóły tego wyzwania jeszcze raz.

    Poniżej masz zaszyfrowany ciąg znaków w hex.

    080F030A0F02000A

    Podaj właściwy, przed szyfrowaniem ciąg w dec.

    Pzdr

  • 16. Data: 2013-08-24 05:05:59
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Marek" napisał:

    > Zapodaj szczegóły tego wyzwania jeszcze raz.

    8F3A360F

    Może terz będzie łatwiej. Podaj 8 znakowy ciąg liczb przed zaszyfrowaniem.

    Pzdr

  • 17. Data: 2013-08-24 15:40:17
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Marek" napisał:

    > Zapodaj szczegóły tego wyzwania jeszcze raz.

    No i co? Już zrobiłeś? Stawiam beczkę piwa, że nie dasz rady przez kilka
    następnych lat. Dobrze się wymądrzać, ale zrobić nie bardzo?

    Pzdr

  • 18. Data: 2013-08-25 10:25:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Aug 2013 15:40:17 +0200, "Kamil" <k...@n...pl>
    wrote:
    > No i co? Już zrobiłeś? Stawiam beczkę piwa, że nie dasz rady przez
    kilka
    > następnych lat. Dobrze się wymądrzać, ale zrobić nie bardzo?

    Gdzie gdzie ja się wymadrzalem? :)
    Ja byłem tylko ciekaw co to za zadanie było. Nie napisałeś czy
    odszyfrowany ciąg to jakieś słowo czy bezsensowny ciąg oraz jaki
    cipher zastosowałes.
    Napisz więcej szczegółów bo tak to zadanie mało atrakcyjne.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2013-08-26 00:50:06
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Marek" napisał:

    > Gdzie gdzie ja się wymadrzalem? :)

    To było skierowane niekoniecznie do Ciebie. Raczej do ogółu wyśmiewaczy moich
    wypowiedzi. Przepraszam jeśli Cię uraziłem.

    > Ja byłem tylko ciekaw co to za zadanie było. Nie napisałeś czy
    > odszyfrowany ciąg to jakieś słowo czy bezsensowny ciąg oraz jaki
    > cipher zastosowałes.

    To własnie istota sprawy. Pytasz o pewne dane, które mogły by pomóc rozwiązać
    problem. Podam Ci je. Liczba wejściowa to przypadkowy ciąg liczb dec
    zakodowaanych 8 znakowym kluczem cyfr dec za pomocą polecenia XOR. Mimo tego ne
    ma sensu w to się bawić. Musiał byś mieć program/algorytm ghenerujący kolejne
    klucze. Jest 8^8 możliwości czyli 16 777 216. To powinno na procku 1 GHz wykonać
    się w 4 godziny. Dla każdego klucza trzeba wykonać sprawdzenie, co daje kolejne
    4 godz. Jeśli wiemy, ze wynkiem ma być również ciąg cyfr dec, to wszystkie inne
    wyniki trzeba odrzucić, a zapisać tylko te dziesiętne. Następnie nalezy
    przeanalizować wyniki i znaleźć właściwe rozwiązanie. Jak nie mając punktu
    odniesienia? Zadanie jest niewykonalne. Potrzeba więcej danych. A jeśli klucz
    kodujący byłby budowany ze wszystkich znaków klawiatury? Wtedy ilość kombunacji
    wzrasta do niewyobrażalnych rozmiarów. Przez zwykłe brute takich zadań nie da
    się rozwiązać. Potrzebna jest analiza matematyczna na wysokim poziomie i inne
    działania. Znajdź temat "Wariacje z powtórzeniami" i zobacz jakie liczby wchodzą
    w grę.