  • 1. Data: 2013-08-19 16:45:57
    Temat: Simlock Nokia C1-01
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Witam

    Czy ma ktos namiary na kody/kalkulatory do simlocka Nokia C1-01?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-08-19 18:35:58
    Temat: Re: Simlock Nokia C1-01
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Mon, 19 Aug 2013 16:45:57 +0200, "Kamil" <k...@n...pl>
    wrote:

    >Witam
    >
    >Czy ma ktos namiary na kody/kalkulatory do simlocka Nokia C1-01?

    Nie ma nic za darmo w sieci, nawet nie ma co próbować. Ostatnio miałem
    taką z simlockiem Austryjackiej sieci. To jest nokia SL3, simlock
    idzie metodą brutal force, zczytuje się pliczek do kompa z telefonu,
    wrzuca się plik i po porstu po koleji leci i szuka odpowiedniego kodu.
    Twra to koło 24 godzin. I to tylko w przypadku jeśli będzie to kod 15
    cyfrowy. Bo jak 20 to już w ogóle nikomu się nie opłaca bo za długo by
    tego kodu szukał.
    Widziałem na allegro w cenie koło 30 pln dostajesz instrukcje,
    zczytujesz sam plik wysyłasz go a oni liczą kod, ale wolałem nie
    próbować w ten sposób bo różnie z tym może być.
    U mnie w mieście najniższa kwota jaką znalazłem to 60pln, ale
    pogadałem z gościem i zrobił to za 40pln zczytał telefon wysłał do
    siebie na serwer, czekałem ze 2 dni i potem kody na maila przysłał i
    wszystko działa.
    Raczej bym 60pln nie zapłacił bo ten telefon nie jest tyle warty.
    Nówkę można kupić za jakieś 150 pln więc simlock za 60 to się nie
    opłaca.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2013-08-19 23:12:24
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "dizel"napisał:

    > Nie ma nic za darmo w sieci

    Też znajdowałem wyłącznie płatne oferty. Jednak trudno wyczuć, czy to nie
    oszuści. A jeśli część z tych ofert jest rzetelna i kod zadziała to jak piszesz
    sprawa mało opłacalna. Ciekawe co to za ludzie? Pewnie pracownicy autoryzowanych
    serwisów, którzy mając dostęp do wiedzy i narzędzi urządzili sobie niezły
    biznes. Gdyby było inaczej, tzn. jakiś geniusz sam do sposobu doszedł, to nie
    minęło by 24 h, a miałby ABW na karku.

    > zczytuje się pliczek do kompa z telefonu,
    > wrzuca się plik i po porstu po koleji leci i szuka odpowiedniego kodu.
    > Twra to koło 24 godzin.

    Czy Ty to robiłeś?

    zdr

  • 4. Data: 2013-08-20 21:32:00
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Kamil" napisał:

    > Ciekawe co to za ludzie? Pewnie pracownicy autoryzowanych
    > serwisów, którzy mając dostęp do wiedzy i narzędzi urządzili sobie niezły
    > biznes.

    Najlepiej jak ktoś nie ma pojęcia o czym się pisze i pieprzy publicznie
    bzdury obrażając i pomawiając innych. Poczytaj osiołku o metodzie bruteforce
    SL3 a później przeproś.

  • 5. Data: 2013-08-20 22:29:48
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Mon, 19 Aug 2013 23:12:24 +0200, "Kamil" <k...@n...pl>
    wrote:

    >Czy Ty to robiłeś?

    Nie, tak jak pisałem wyżej udało mi się znaleźć komis w którym od ręki
    przy mnie człowiek zczytał ten plik do siebie na kompa, z tego co
    mówił miał jakiś potężne kompy i wysłał do siebie zdalnie i te kompy
    to liczyły. Kod generował do 24 godzin na nich, samemu na domowym
    kompie trawało by to pewnie z miesiąc jak nie lepiej i komp non stop
    by musiał chodzić więc mało opłacalne. No i pewnie jakiś soft trzeba
    by mieć do tego liczenia.
    Po zczytaniu pliku od razu telefon zabrałem a kod dostałem na maila po
    jakiś 2 dniach bo to była sobota. Ale uważam że 40 pln to max co można
    było dać, telefon nie miał też polskiego menu ale z tym to już sobie
    sam w domu poradziłem.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-08-21 00:18:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 20 Aug 2013 22:29:48 +0200, dizel napisał(a):

> [...]
    > kompie trawało by to pewnie z miesiąc jak nie lepiej i komp non stop
    > by musiał chodzić więc mało opłacalne. No i pewnie jakiś soft trzeba

    To jest bzdura. Kod się liczy ułamki sekund.
    Tak się zabezpieczają autorzy softu do ściągania simlocków, żeby nikt nie
    wydłubał algorytmów z programu i żeby kasa nie przestała płynąć.
    Te godziny są potrzebne na autoryzację płatności itp. Tyle, że ci co
    naprawdę tym się zajmują, mają wykupione kredyty i mogą to zrobić w kilka
    minut.
    Najprawdopodobniej zawiózł/wysłał telefon/log z telefonu do kogoś innego

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 7. Data: 2013-08-21 03:07:24
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał:

    > To jest bzdura. Kod się liczy ułamki sekund.

    Nie cierpię jak ktoś jako argumentu uzywa słowa "bzdura". Lepiej merytorycznie.
    Powiem Ci tak. Kod liczy sie kilka sekund jeśli masz firmowe narzędzia i
    algorytmy. Metodą brute force na procesorze 1 GHz wariacje 15 elementowe z 10
    elementów będzie się liczyć:

    10^15 na procku 10^6 = 10^9 s = 277777 h = 11574 dni = coś ok. 30 lat.

    Chyba, że jest błąd w obliczeniach. I jeszcze jeden problem. Algorytm musi
    "wiedzieć", kiedy wygenerowany kod jest tym właściwym. Skąd to ma wiedzieć? Bez
    dostępu do choćby niektórych algorytmów firmowych jest to niemożliwe. Tak, że
    jakąś genialną metodą brute force można to zrobić należy między bajki włożyć.
    Kilka lat temu na news wrzuciłem 8 znakowe hasło zakodowane 8 bitowym kluczem.
    Do dzisiaj nikt nie podał rozwiązania. Jak się to robi możemy sie dowiedzieć z
    filmu o Kevinie Mitnicku. Socjotechnika i psychomanipulacja to metody zdobywania
    danych.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2013-08-21 09:21:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 21 Aug 2013 03:07:24 +0200, "Kamil" <k...@n...pl>
    wrote:
    > Kilka lat temu na news wrzuciłem 8 znakowe hasło zakodowane 8
    bitowym kluczem.
    > Do dzisiaj nikt nie podał rozwiązania. Jak się to robi możemy sie
    dowiedzieć z

    Zapodaj szczegóły tego wyzwania jeszcze raz.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2013-08-21 09:23:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 21 Aug 2013 03:07:24 +0200, Kamil napisał(a):

> [...]
    > algorytmy. Metodą brute force na procesorze 1 GHz wariacje 15 elementowe z 10

    Zieeeeew.
    Dokopanie się do skarbca Fort Knox przy pomocy szpadla może zająć kilkaset
    lat.
    (informacja podobnie związana z obliczeniem kodu simlocka w Noki)

    Uprzedzając kolejne trollowanie: kalkulator do starych modeli Nokii
    obliczał kod na antycznym procesorze pentium w czasie niemierzalnym. Dziś
    odbywa się to tak samo, zmienił się jedynie algorytm i nie jest to liczone
    tylko z IMEI

  • 10. Data: 2013-08-21 18:47:05
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał:

    > Dziś odbywa się to tak samo, zmienił się jedynie algorytm i nie jest to
    > liczone tylko z IMEI

    Ja pisałem o brute force. Wiesz co to jest?

    Pzdr