  • Data: 2013-08-26 00:50:06
    Temat: Re: Simlock Nokia C1-01
    Od: "Kamil" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek" napisał:

    > Gdzie gdzie ja się wymadrzalem? :)

    To było skierowane niekoniecznie do Ciebie. Raczej do ogółu wyśmiewaczy moich
    wypowiedzi. Przepraszam jeśli Cię uraziłem.

    > Ja byłem tylko ciekaw co to za zadanie było. Nie napisałeś czy
    > odszyfrowany ciąg to jakieś słowo czy bezsensowny ciąg oraz jaki
    > cipher zastosowałes.

    To własnie istota sprawy. Pytasz o pewne dane, które mogły by pomóc rozwiązać
    problem. Podam Ci je. Liczba wejściowa to przypadkowy ciąg liczb dec
    zakodowaanych 8 znakowym kluczem cyfr dec za pomocą polecenia XOR. Mimo tego ne
    ma sensu w to się bawić. Musiał byś mieć program/algorytm ghenerujący kolejne
    klucze. Jest 8^8 możliwości czyli 16 777 216. To powinno na procku 1 GHz wykonać
    się w 4 godziny. Dla każdego klucza trzeba wykonać sprawdzenie, co daje kolejne
    4 godz. Jeśli wiemy, ze wynkiem ma być również ciąg cyfr dec, to wszystkie inne
    wyniki trzeba odrzucić, a zapisać tylko te dziesiętne. Następnie nalezy
    przeanalizować wyniki i znaleźć właściwe rozwiązanie. Jak nie mając punktu
    odniesienia? Zadanie jest niewykonalne. Potrzeba więcej danych. A jeśli klucz
    kodujący byłby budowany ze wszystkich znaków klawiatury? Wtedy ilość kombunacji
    wzrasta do niewyobrażalnych rozmiarów. Przez zwykłe brute takich zadań nie da
    się rozwiązać. Potrzebna jest analiza matematyczna na wysokim poziomie i inne
    działania. Znajdź temat "Wariacje z powtórzeniami" i zobacz jakie liczby wchodzą
    w grę.