  • Data: 2015-12-31 23:51:38
    Temat: Re: Silnik magnetyczny nareszcie działa ;)
    Od: Nifhelm <pytaj@grupie> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.12.2015 o 21:12, JaNus pisze:

    > Nie siedzę w temacie "paneli na dachu", to i mogłem przeoczyć, ale nie
    > słyszałem, aby ktoś, gdzieś, za ileś - sprzedawał taki koktajl,
    > połączenie paneli fotowoltaicznych, z tymi, gdzie pozyskuje się ze
    > słonecznego widma tylko ciepło, dla ogrzewania "cieczy roboczej". Jeśli
    > takie są, to dobrze, ale odnoszę wrażenie, że raczej nie.
    > Jak zapewne elektronicy wiedzą, i tłumaczyć im nie trzeba, to ogniwa
    > słoneczne wykorzystują fale krótsze, zaś termoobieg "łyka" te dłuższe.
    > Dlatego też gdyby je połączyć, to:
    > 1. Nie wchodziłyby sobie nawzajem w paradę, tzn. jedne by nie bruździły
> [...]

    Witam.
    Trochę to nie w temacie grupy, ale takie kombinowane panele istnieją.
    Zwane są hybrydowymi. A moim skromnym zdaniem, jedynym uzasadnieniem ich
    zastosowania jest oszczędność miejsca.
    Natomiast jeśli chodzi o nadążność paneli, to zysk energetyczny oscyluje
    w okolicach 30%, co w związku z większymi kosztami instalacji powoduje,
    że system jest przeważnie nieopłacalny.

    Pozdrawiam

    Nifhelm.