eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSilnik klatkowyRe: Silnik klatkowy
  • Data: 2023-09-26 17:39:39
    Temat: Re: Silnik klatkowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 26 Sep 2023 16:55:29 +0200, Robert Wańkowski wrote:
    > W dniu 21.09.2023 o 21:47, Jacek pisze:
    >> W dniu Thu, 21 Sep 2023 12:21:27 +0200, użytkownik Robert Wańkowski
    >> napisał:
    >>
    >>> Czy w silniku klatkowym pręty są zwarte na końcach pierścieniami.
    >> Tak.
    >>> A blachy są odizolowane od prętów?
    >> Nie.
    >>>
    >>> Czy tu też magia jak w rdzeniach z blach transformatorowych, gdzie niby
    >>> powinny być od siebie odizolowane a nie są.
    >> Są, są :)
    >>
    >
    > Jest tak jak piszesz. Zapytałem w firmie, która produkuje silniki.
    > Blachy lakierują z jednej strony,

    Z jednej wystarczy ... ale ...

    > a pręty nie są izolowane. Zalewają
    > otwory w blachach aluminium.
    >
    > Blacha wirnika ma jakąś znaczącą rezystancję, że nie zwiera prętów?

    Stal ma znacznie wyzszą rezystywnosc niz aluminium, a magnetyczne
    stale jeszcze wyzszą, ale to jest kilkanascie razy, może
    kilkadziesiąt. Dalekie od "nie zwiera".
    Widac to zwieranie nie przeszkadza - prądy wirowe w rdzeniu też kręcą.
    A napiecie tam malutkie, bo częstotliwosc efektywna w czasie normalnej
    pracy tez bardzo mała.

    Ale to zalewanie aluminium ... i lakier to wytrzymuje?
    Przeciez tam ponad 600C jest ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: