  • 1. Data: 2009-04-23 17:11:54
    Temat: Silnik, jak to podłączyć?
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    Witam

    Na p.m.eletronika nawet echa w moim wątku a sprawa jest jak dla mnie
    dość ważna więc przedstawię swój problem na grupie nieco bardziej
    "kreatywnej"

    Mam silnik wymontowany z nieznanego okapu kuchennego. Do sterowania
    obrotami silnika był podobno jakiś panel na okapie. Ja mam tylko silnik
    i z niego wychodzi 8 przewodów a nie wiem czy tam mogę podać zasilanie z
    sieci czy jakieś inne napięcia

    Tabliczkę znamionową już w googlach zmęczyłem i nic konkretnego.
    Fotka tabliczki znamionowej
    http://picasaweb.google.pl/sebassteq/Tech02#53275602
    59306337826

    Fotka z kablami na wyjściu silnika
    http://picasaweb.google.pl/sebassteq/Tech02#53275603
    47290251346

    Przewody po wyjściu z kostki idą w wiązce razem i tak zostały obcięte

    Czy omomierzem odszukać sekcji uzwojenia o największym/najmniejszym
    oporze i tam podłaczyć 220v z sieci? Proszę o porady.
    Docelowo ten silnik ma chodzić na max wydajności przez cały czas swojej
    pracy, regulacja obrotów mnie nie interesuje. Kondnsator jest oryginalny
    razem z silnikiem.

    Z góry dzięki. Pozdrawiam
    Bassteq

  • 2. Data: 2009-04-23 19:49:25
    Temat: Re: Silnik, jak to podłączyć?
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > Na p.m.eletronika nawet echa w moim wątku a sprawa jest jak dla mnie
    > dość ważna więc przedstawię swój problem na grupie nieco bardziej
    > "kreatywnej"

    to ja będę bardziej kreatywny ;)

> [...]
    > obrotami silnika był podobno jakiś panel na okapie. Ja mam tylko silnik
    > i z niego wychodzi 8 przewodów a nie wiem czy tam mogę podać zasilanie z

    śmiem twierdzić że jest to silnik wieloodczepowy, poprzez załączenie
    napięcia na odczepie uzyskujesz odpowiednią moc, a przez to różne
    prędkości obrotowe, podobnie jak w mikserze do ciast (tylko tu nie ma diód),

    silnik ma 4 biegi, 2 przewody to kondensator, jeden 0 robocze, i na
    pozostałe podajesz fazę, pytanie tylko czy złącznie z pozostałymi, tj
    każdy następny bieg z poprzednimi, czy wyłącznie na dany bieg, ale to
    bez pomiarów omomierzem nic Ci nie podpowiem

    Andrzej

  • 3. Data: 2009-04-23 20:03:02
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    a tak gwoli ścisłości, to ustrojstwo jest włoskie, ale producent gada po
    naszemu, http://www.faberspa.com/faber/en/homePage.html, tzn po mojemu,
    ale nie mam pojęcia czy po Twojemu

    Andrzej

  • 4. Data: 2009-04-24 08:05:34
    Od: Qwerty <k...@j...pl>

    Bassteq pisze:

> [...]
    > obrotami silnika był podobno jakiś panel na okapie. Ja mam tylko silnik
    > i z niego wychodzi 8 przewodów a nie wiem czy tam mogę podać zasilanie z

    Tutaj masz schematy okapów z tym silnikiem.
    http://www.franke.ie/pdfs/appliances/handbook/hood_g
    lass_linear_700.pdf

  • 5. Data: 2009-04-24 20:39:10
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    GregZorbaEmmanuelYork wrote:

    > a tak gwoli ścisłości, to ustrojstwo jest włoskie, ale producent gada po
    > naszemu, http://www.faberspa.com/faber/en/homePage.html, tzn po mojemu,
    > ale nie mam pojęcia czy po Twojemu
    >
    > Andrzej

    Tak po naszemu :)
    Silnik już działa.
    Każdy odczep jest od części uzwojenia. Mam początek i teraz przełączając
    na kolejny odczep uzyskuję odpowiednie obroty. W moim przypadku
    odpowiednie=maksymalne.

    Jak się wie to wszystko jest takie proste
    Pozdrawiam i dziękuję

    Bassteq