  • 41. Data: 2010-07-16 10:40:44
    Temat: Re: Silnik benzynowy w Zafirze
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Adam Adamaszek"

    > Jesli bierze olej, to do roboty najczesciej uszczelniacze zaworowe +
    > pierscienie tlokowe (w tym silniku montowano kiepskiej jakosci
    > pierscienie, byla na to akcja serwisowa).

    Tak właśnie podejrzewałem, że wina nie jest nieterminowa wymiana oleju a
    wada silnika, ale nie chciałem się sprzeczać z bratemPitem ;-)

    Pozdrówki

  • 42. Data: 2010-07-16 10:43:34
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Szymon Łuczak"

    > Ja jak dobrze pójdzie to dolewam litr na 3000

    Mój palił olej w zależności od trasy - długa trasa spalanie oleju
    spadało, ale po mieście dolewałem jeszcze więcej niż Ty, znacznie
    więcej... :(

  • 43. Data: 2010-07-16 12:48:16
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Przemysław Czaja pisze:

    > Użytkownik "Szymon Łuczak"

    > Mój palił olej w zależności od trasy - długa trasa spalanie oleju
    > spadało, ale po mieście dolewałem jeszcze więcej niż Ty, znacznie
    > więcej... :(

    Chcesz mi powiedzieć że jestem szczęśliwcem ? :) Czuję się wyróżniony
    prze firmę Opel że dostałem tak wspaniały egzemplarz tegoż silnika i
    chciałbym tu wszem i wobec złożyć kwiaty na ręce przedstawiciela tejże
    marki. Postaram się też o fanfary i oprawę słowno muzyczną. :) :) :)

  • 44. Data: 2010-07-16 12:50:30
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    > Ja bym nie demonizował pod warunkiem używania dobrego oleju
    > syntetycznego przeznaczonego do silników z długimi okresami
    > międzyprzeglądowymi.

    Panie Mirku nie chcę Pana zasmucać ale jak jeździłem na syntetyku to
    olej lałem do silnika beczkami :) Najmmniejsze spalanie (oleju) wychodzi
    na mineralu z biedronki.

  • 45. Data: 2010-07-16 12:51:32
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    > Jesli bierze olej, to do roboty najczesciej uszczelniacze zaworowe +
    > pierscienie tlokowe (w tym silniku montowano kiepskiej jakosci
    > pierscienie, byla na to akcja serwisowa).

    Mówi pan o Zafirze B czy A ?

  • 46. Data: 2010-07-16 13:38:19
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 16 Lip, 12:51, Szymon Łuczak <s...@w...pl> wrote:

    > Mówi pan o Zafirze B czy A ?

    O Vectrach B, C, Astrze G coupe, Speedsterze i Zafirach A i B (o ile w
    B tez montowano ten silnik, = Z22SE).

    pozdr
    AA

  • 47. Data: 2010-07-16 15:45:50
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-07-16 12:50, *Szymon Łuczak* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > Panie Mirku nie chcę Pana zasmucać ale jak jeździłem na syntetyku to
    > olej lałem do silnika beczkami :) Najmmniejsze spalanie (oleju) wychodzi
    > na mineralu z biedronki.

    To trzeba było naprawić a nie zmieniać olej na gorszy.
    Ja w X16XEL praktycznie nie dolewałem pomiędzy przeglądami (do 0,5 litra
    po ostrzejszych trasach do D) do momentu zerwania paska przy 80 kkm
    (wina serwisu zrobione na ich koszt mimo że samochód był bez gwarancji)
    a i wtedy dolewałem nie więcej niż 1 litr pomiędzy przeglądami - do
    75kkm 5w50 Mobil 1 a potem SLX 0w30 Castrola.
    Z18XE też nie dolewałem więcej niż 1 litr pomiędzy przeglądami, co jest
    zupełnie normalne, zwłaszcza przy moim stylu jazdy wtedy.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 48. Data: 2010-07-16 17:08:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-07-16 08:18, Szymon Łuczak wrote:
    > A zastanawiałeś się może nad renią ?

    Mam renię ;)

  • 49. Data: 2010-07-16 20:26:52
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Jaka była historia Waszych autek ?
    Miałem 1.6 XEL od nowości do ~220 kkm,
    i w "szczytowym" okresie trzeba było dolać 1l na 30 kkm.
    Po wymianie pierścieni ~200 kkm, bez uwag.

    Pzdr

    JKK

  • 50. Data: 2010-07-16 20:29:12
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Z18XE też nie dolewałem więcej niż 1 litr pomiędzy przeglądami, co jest
    > zupełnie normalne, zwłaszcza przy moim stylu jazdy wtedy.

    Potwierdzam j. w. - ale zarówno ww. auta,
    jak i moje były kupione jako nowe, a nie "sprowadzone".

    Pzdr

    JKK