    From: Mirek Ptak <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Silnik benzynowy w Zafirze
    Date: Fri, 16 Jul 2010 15:45:50 +0200
    <i1lc04$r3m$1@news.onet.pl> <i1m9rq$n0j$1@news.man.bydgoszcz.pl>
    <i1mal1$s8e$1@inews.gazeta.pl> <i1mchr$nl8$1@news.man.bydgoszcz.pl>
    <i1midf$dbi$3@news.onet.pl> <i1mmpc$amu$1@inews.gazeta.pl>
    <i1msh6$r6c$1@news.man.bydgoszcz.pl> <i1mvsu$m3s$1@mx1.internetia.pl>
    <i1n1rk$jmh$1@inews.gazeta.pl> <i1nsru$l3u$1@mx1.internetia.pl>
    <i1nv2p$5bh$1@inews.gazeta.pl> <i1nvpj$kvm$1@mx1.internetia.pl>
    <i1o0pt$bar$1@mx1.internetia.pl> <i1o1kt$t7$1@mx1.internetia.pl>
    <i1o1ue$eka$1@mx1.internetia.pl> <i1o2ob$v96$1@mx1.internetia.pl>
    <i1ottr$vjk$1@news.onet.pl> <i1pdhh$gav$2@news.man.bydgoszcz.pl>

    Dnia 2010-07-16 12:50, *Szymon Łuczak* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > Panie Mirku nie chcę Pana zasmucać ale jak jeździłem na syntetyku to
    > olej lałem do silnika beczkami :) Najmmniejsze spalanie (oleju) wychodzi
    > na mineralu z biedronki.

    To trzeba było naprawić a nie zmieniać olej na gorszy.
    Ja w X16XEL praktycznie nie dolewałem pomiędzy przeglądami (do 0,5 litra
    po ostrzejszych trasach do D) do momentu zerwania paska przy 80 kkm
    (wina serwisu zrobione na ich koszt mimo że samochód był bez gwarancji)
    a i wtedy dolewałem nie więcej niż 1 litr pomiędzy przeglądami - do
    75kkm 5w50 Mobil 1 a potem SLX 0w30 Castrola.
    Z18XE też nie dolewałem więcej niż 1 litr pomiędzy przeglądami, co jest
    zupełnie normalne, zwłaszcza przy moim stylu jazdy wtedy.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l