  • Data: 2010-09-22 11:32:38
    Temat: Re: Silnik BLDC
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Sep., 11:23, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    [...]

    > No i po co by im byly jakies cewki pomiarowe, skoro maja hallotrony

    Hallotrony przełączają uzwojenia i tyle (oczywiście nie dosłownie,
    tylko sygnał z nich popycha sterownik o blok dalej).
    Natomiast sygnał z tej ścieżki pozwala precyzyjniej (= z większą
    częstotliwoscią niż 3x na biegun) określać prędkość obrotową i pozycję
    wirnika. Niepotrzebne to silnikowi do kręcenia się, tylko regulatorowi
    obrotów do pilnowania prędkość i ew. "pseudoenkoderowi" który liczy
    okresy tego sygnału od przejścia przez index i określa położenie
    wirnika (nie mam pojęcia, czy coś takiego było wykorzystywane w FDD, w
    streamerze już prawie na pewno nie).

    Marek