  • 1. Data: 2011-10-20 23:30:49
    Temat: Silnik 2.2 i-ctdi Hondy- jaki i ile oleju zaleca producent
    Od: "Janko Walski" <k...@o...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow.
    Czy ktos z Was uzytkujacy Honde (Accord, Cr-v, Fr-v) z tym silnikiem diesla
    moglby zerknac do ksiazki obslugi jaki olej jest zalecany przez Honde.
    Ile oleju wchodzi do silnika oraz ile potrzeba aby podniesc na bagnecie
    pomiarowym z min na max.
    Dziekuje i pozdrawiam
    JK

  • 2. Data: 2011-10-21 10:25:30
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-10-20 23:30, Janko Walski wrote:
    > Witam Szanownych Grupowiczow.
    > Czy ktos z Was uzytkujacy Honde (Accord, Cr-v, Fr-v) z tym silnikiem
    > diesla moglby zerknac do ksiazki obslugi jaki olej jest zalecany przez
    > Honde.

    Wg. Castrola, rok 2003-2006:

    Silnik (DT)
    Zalecany Edge Professional A5 0W-30 (a, b)
    Dobry Magnatec Professional A5 5W-30

    > Ile oleju wchodzi do silnika oraz ile potrzeba aby podniesc na bagnecie
    > pomiarowym z min na max.

    6 litrów.

    --
    MM

  • 3. Data: 2011-10-22 19:52:25
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Maciej M. wrote:

    > Wg. Castrola, rok 2003-2006:
    >
    > Silnik (DT)
    > Zalecany Edge Professional A5 0W-30 (a, b)
    > Dobry Magnatec Professional A5 5W-30

    > 6 litrów.

    Że ile???
    Co to, jakiś silnik do ciężarówki? ;-)
    Tyle pewno wchodzi do pustego, jako wymiana ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 4. Data: 2011-10-22 23:37:55
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-10-22 19:52, Massai wrote:

    > Że ile???

    Żebyś się nie zdziwił - tak pisze Castrol, ale pewnie chce zarobić.

    > Co to, jakiś silnik do ciężarówki? ;-)

    U mnie w 2.1TD wchodzi niecałe ~5 litrów przy wymianie, Castrol pisze 6l
    - więc myślę że minimum w rzeczonym przypadku to też 5l.

    W ciężarówce to na wiaderka się olej liczy...

    > Tyle pewno wchodzi do pustego, jako wymiana ;-)

    Zresztą czy na sucho czy nie to dużej różnicy nie ma. To nie skrzynia
    automatyczna.

    --
    MM

  • 5. Data: 2011-10-23 11:46:37
    Od: freak502 <f...@u...pl>

    W dniu 2011-10-20 23:30, Janko Walski pisze:
> [...]
    > Honde.
    > Ile oleju wchodzi do silnika oraz ile potrzeba aby podniesc na bagnecie

    Z ze swojego doświadczenia- miałem taki silnik -rewelacja.
    Jeśli nie masz filtra DPF - Motul 8100 Eco-nergy 5W-30
    Jeśli masz DPF -motul 8100 X-CLEAN

    Innych nawet nie lej...

    Robert

  • 6. Data: 2011-10-23 11:47:26
    Od: freak502 <f...@u...pl>

  • 7. Data: 2011-10-23 12:17:52
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Oct 2011 17:52:25 +0000 (UTC), "Massai" <t...@w...pl>
    wrote:

    >Że ile???
    >Co to, jakiś silnik do ciężarówki? ;-)
    >Tyle pewno wchodzi do pustego, jako wymiana ;-)

    Do 2.5 dCi wchodzi 8 litrów oleju. Przy wymianie z reguły leją 7-7,5
    litra.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 8. Data: 2011-10-23 20:18:54
    Od: "Janko Walski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "freak502" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Jeśli masz DPF -motul 8100 X-CLEAN
    >
    > Innych nawet nie lej...
    >
    >Kup 6 litrów wejdzie około 5,8 - 5,9 litra

    Zamierzalem zalac Motula bo tylko tego oleju uzywam we wszystkich swoich
    autach.
    Niestety nie wiem czy mam DPF (auto mam od tygodnia), oraz czy wlac 5w30 czy
    tez
    0w30 bo podobno taki zaleca producent.
    JK

  • 9. Data: 2011-10-23 20:40:01
    Od: freak502 <f...@u...pl>

> [...]
    > autach.
    > Niestety nie wiem czy mam DPF (auto mam od tygodnia), oraz czy wlac 5w30

    Motul 0W30 jest chyba niedostępny w Polsce...
    Ja wlewałem Motul 8100 Eco-nergy 5W-30 i byłem bardzo zadowolony.- oleju
    nie ubywało, silnik ładnie pracował szybko nabierał właściwej temperatury.

    Koledzy z klubu Hondy wlewają również Amsoil - ale bardzo ciężko dostępny.

    W serwisach Honda leje Shell - ale moje zdanie znasz MOTUL jak wyżej.

    Koniecznie sprawdź czy masz DFP - bo jesli jest potrzebny jest olej jak
    pisałem typu LOW SAPS

    Robert