  • 51. Data: 2012-07-11 22:05:03
    Temat: Re: Siedzonko z isofix - czy warto do starego auta
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Mon, 09 Jul 2012 10:08:44 +0100, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

    > A zakładałeś kiedyś 2 foteliki na izofixa na parkingu tuż obok drogi,
    > mając pod opieką dwójkę 3-latków którzy są już na tyle szybcy i
    > pomysłowi żeby w ciągu 10s zrobić sobie kuku, a przy okazji na tyle
    > niedojrzali żeby olewać jasne polecenia, chyba że wydrę ryj na pół
    > okolicy? ;)

    Moj jeszcze nie chodzi ;) No i kluczowa sprawa - baza, ktora wielce
    ulatwia zycie.
    Ale ... ostatnimi czasy dosc czesto wpinam i wypinam isofixowa baze i
    idzie to byskiem, nawet liczac wyciaganie zapczepow. Duzo szybciej niz
    zapinanie fotelika pasami (ok, w zapinaniu pasami nie mam doswiadczenia,
    bo uzywam isofixa).

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 52. Data: 2012-07-15 15:45:52
    Od: Wiktor <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-06 14:06, Sarjos pisze:
    > Kumpel chce mi sprzedac markowy fotelik z systemem isofix dla dziecka do
    > auta.
    > Nowy fotelik kosztowal 1200 pln, ja uzywany moge wziac za 400.
    > Czy warto brac taki fotelik jesli moje auto nie ma systemu isofix? Mam
    > starsza toyote.
    > Czy mimo wszystko warto brac dobry fotelik bo bezpieczny, konfortowy itp.
    > A moze nie da sie tego zamocowac na pasy?
    > Macie jakies doswiadczenia?

    Oj, chyba nikt nie raczył odpowiedzieć Ci rozsądnie.

    Pierwsze podstawowe pytanie - o jakim foteliku jest mowa? Tzn, dla
    jakiej grupy wagowej? Możesz napisać jaki producent,model?

    Skoro piszesz o foteliku "Isofix", a nic o bazie, mogę się domyślać że
    chodzi o fotelik drugi, czyli taki powyżej 9kg.
    W tym przypadku kupowanie takiego fotela ISOFIX nie ma sensu, bo w
    większości przypadków nie zamontujesz go pasami.
    A jeśli nawet tak, to prawdopodobnie nie będzie on posiadał odpowiednich
    naciągaczy do pasów.
    Poza tym, fakt że nowy kosztował 1200zł, to wynika z faktu mocowania
    Isofix - takie foteliki są po prostu droższe. Sprawdź sam, czy aby taki
    sam fotel mocowany pasami nie będzie o połowę tańszy? Może więc lepiej
    kupić równie markowy, ale nowy?
    Pamiętaj, że Tobie jako drugiemu użytkownikowi będzie taki fotelik
    bardzo trudno sprzedać.

    Bez konkretnych informacji trudno coś więcej doradzić. Generalnie
    odradzam Ci ten zakup.

    --
    Wiktor