  • 21. Data: 2012-07-07 22:48:07
    Temat: Re: Siedzonko z isofix - czy warto do starego auta
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-07-07 01:12, Lisciasty pisze:

    > I pewnie jadąc do osiedlowego hulajnogą nakładasz im kaski i
    > ochraniacze na kolana i łokcie? :>
    > Bez przesady, foteliki mam porządne, a że przejadę się do przedszkola
    > gdzie prędkość czasami dobija do 40 km/h brak isofixa nie rzutuje
    > kompletnie na bezpieczeństwo.

    Twoja szybkość...
    Bo dla niektórych jazda po uliczkach poniżej 100 to wstyd i ujma na
    "chonorze" - a co w razie spotkania?
    Rozumiem też, że foteliki na kurs do przedszkola MOCUJESZ PRAWIDŁOWO pasami?
    Bo idiotyzmu typu: dziecko w foteliku NIEPRZYPIĘTYM nie biorę pod uwagę...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 22. Data: 2012-07-07 22:55:31
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-07-06 15:38, kamil pisze:
    > Z którego roku i jaka ta toyota? Niektóre samochody (np. WW/Audi z lat
    > 1999/2000 miały fabryczne otwory na śruby do haków isofix, wystarczyło
    > dokupić sobie zaczepy i gotowe.

    W mojej byłej Cytrynie '02 - (ale bez zmian produkowanej od 94 roku)
    zaczepy ISO były już w standardzie...

    Niestety fotelik miałem bez isofix-a i się pasów nazapinałem...

    Więc trzeba się upewnić, czy nie da się tych zaczepów dokupić lub np
    tylko odsłonić ;)

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 23. Data: 2012-07-08 00:03:32
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 6 Jul 2012 12:33:27 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):
    > Montaż dwóch foteli na izofiksa podczas gdy trzoda biega samopas
    > dookoła samochodu nie jest ani proste ani szybkie.

    Z reguły prostsze i szybsze niż to samo za pomocą pasów.

    > A przy ciągłym przekładaniu przy ruchu lokalnym nie ma różnicy między
    > mocowaniem pasami a izo. Na wyjazdy z rodzinnej dziury już się montuje
    > tak jak trzeba :>

    Różnica jest zasadnicza - łatwiej popelnić błąd przy przypinaniu pasami.
    Mowa o fotelikach 9-18 - bo przy 15-36 to faktycznie isofix wiele nie
    zmienia jeśli chodzi o szybkość mocowania.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 24. Data: 2012-07-08 00:22:09
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 6 Jul 2012 16:12:37 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):
    > I pewnie jadąc do osiedlowego hulajnogą nakładasz im kaski i
    > ochraniacze na kolana i łokcie? :>

    Hmm, a co za różnica czy jedzie do osiedlowego czy do kolegi? Jak zleci na
    beton to się potłucze tak samo...
    Ja mojemu każę zakładać kask rowerowy jak jeździ po parku - nie dlatego żeby
    miało go tam coś strasznego spotkać, tylko żeby sobie wyrobił nawyk...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 25. Data: 2012-07-09 11:04:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 7 Lip, 22:48, "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> wrote:
    > Rozumiem te , e foteliki na kurs do przedszkola MOCUJESZ PRAWID OWO pasami?
    > Bo idiotyzmu typu: dziecko w foteliku NIEPRZYPI TYM nie bior pod uwag ...

    No jasne że pasy są zawsze zapinane :>

    L.

  • 26. Data: 2012-07-09 11:08:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 6 Lip, 23:08, RadekNet <r...@r...com> wrote:
    > Tez sie zastanawiam o co chodzi...

    A zakładałeś kiedyś 2 foteliki na izofixa na parkingu tuż obok drogi,
    mając pod opieką dwójkę 3-latków którzy są już na tyle szybcy i
    pomysłowi żeby w ciągu 10s zrobić sobie kuku, a przy okazji na tyle
    niedojrzali żeby olewać jasne polecenia, chyba że wydrę ryj na pół
    okolicy? ;)
    Fakt że po części jest to moje lenistwo, ale zabezpieczony izofix w
    foteliku wymaga postawienia go jakoś wygodnie, pomacania łapą
    zatrzasku, wyciągnięcia, trafienia tymi cholernymi szynami w mocowania
    i zamknięcia w końcu. Ja nie jestem specjalnie ułomny ale zawsze
    montaż zabiera mi dość dużo czasu...

    L.

  • 27. Data: 2012-07-09 11:09:30
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 07/07/2012 21:39, Nex@pl wrote:

    > ISOFIX chyba można dodać do każdego auta, czy nie? Przecież to tylko dwa
    > metalowe uchwyty.

    Do każdego, w którym jest gdzie te uchwyty przymocować. Bo jakoś nie mam
    ochoty powierzać życia dziecka Marianowi z wiertarką. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 28. Data: 2012-07-09 11:12:06
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 06/07/2012 20:33, Lisciasty wrote:

    > Montaż dwóch foteli na izofiksa podczas gdy trzoda biega samopas
    > dookoła samochodu nie jest ani proste ani szybkie.

    Rozumiem, że przypinanie tych fotelików pasami jest o wiele łatwiejsze w
    identycznej sytuacji?

    > A przy ciągłym przekładaniu przy ruchu lokalnym nie ma różnicy między
    > mocowaniem pasami a izo. Na wyjazdy z rodzinnej dziury już się montuje
    > tak jak trzeba :>

    Czyli do jazdy w "ruchu lokalnym", w którym nawalony gówniarz walący w
    ciebie 90km/h też może się trafić nie ma sensu porządnie zapinać
    dziecka. Mhm, tak.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 29. Data: 2012-07-09 11:14:51
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/07/2012 10:08, Lisciasty wrote:

> [...]
    > pomysłowi żeby w ciągu 10s zrobić sobie kuku, a przy okazji na tyle
    > niedojrzali żeby olewać jasne polecenia, chyba że wydrę ryj na pół

    3-latki to jeszcze zapewne kategoria 9-18kg, chyba że ten parking jest
    pod McDonalds do którego zabierasz spasione wieprze na obiady.
    Prawidłowy montaż takiego fotelika pasami do dobre 30-60 sekund jeśli
    masz wprawę, z Isofixem zajmuje to 5 sekund i montaż jest za każdym
    razem pewny.

    Powiedz, trollujesz czy jesteś głupi?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 30. Data: 2012-07-09 11:26:34
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 07/07/2012 21:48, Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:

    > Twoja szybkość...
    > Bo dla niektórych jazda po uliczkach poniżej 100 to wstyd i ujma na
    > "chonorze" - a co w razie spotkania?

    Ciekaw jestem raczej, czy Liściastemu zdarza się czasem stwierdzić, że
    jest jeszcze wcześnie, więc może jednak wyskoczymy do lasu na spacer po
    drodze z tego przedszkola. Zatrzymuje się wtedy, wysadza dzieciaki i
    zapina fotele jeszcze raz przed tablicą "koniec obszaru zabudowanego",
    czy jedzie jak jechał?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil