  • Data: 2019-05-28 18:59:56
    Temat: Re: Sie tirom nie klanial
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    > Zalozmy optymistycznie ze przyznaje ci racje. Cieszysz sie?

    biorac pod uwage tój protekcjonalny ton - wisi mi to.

    > wariatami w samochodach jest duzy problem.

    Zgoda.

    > Jakie bys wprowadzil
    > ostateczne rozwiazanie w celu ograniczenia wypadkow, zwlaszcza tych
    > najciezszych gatunkowo.

    Pytasz czy stwierdzasz?

    > Wychodzi ze sporo jezdzisz. Wyobraz sobie ze
    > jedziesz swoim dostawczakiem wazacym 1/7 zaladowanej ciezarowki z
    > filmu. Na ciezarowce i kierowcy uderzenie osobowego specjalnego
    > wrazenia nie zrobilo. W dostawczaku bylo by duzo gorzej dla
    > kierowcy.

    Ano.

    > Co proponujesz jesli tlumaczenie nie dziala, pokazywanie
    > wypadkow w tv nie dziala, mandaty nie dzialaja, punkty nie dzialaja,
    > czasowe zabieranie pj nie dziala.

    Ale tu juz zmieniasz temat.
    Na razie probowałem dojsc do tego co ty masz na mysli.
    Bo z jednej strony niby piszesz o obowiazujacym prawie (ale nijak to nie
    pasuje), z drugiej strony jak pytam czy proponujesz zmiane prawa i
    działanie prawa wstecz to zarzucasz mi manipulacje...
    Przemyslałes temat?

    > Ja proponuje wykorzystanie
    > mozliwosci jakie tkwia w prawie. Pomimo ze cos nie jest napisane
    > wprost to mozna uzywac kruczkow prawnych do osiagniecia celu. W tym
    > przypadku przerzucenia kosztow na kierowcow powodujacych z wlasnej
    > woli i glupoty wypadki. Bardzo by mogly spasc ceny ubezpieczen gdyby
    > sie tak stalo. Za duzo masz pieniedzy i chetnie fundujesz pojebom
    > roznym bezkarnosc finansowa? Jak masz za duzo kasy to zaplac za mnie
    > rachunki za prad za pol roku.

    W obecnym prawie nie ma za bardzo takich mozliwości a juz na pewno nie ma
    ich wprost.
    Czyli jednak proponujes zmiane prawa tylko jeszcze nie do konca
    swiadomie.

    Pytasz co ja proponuje?
    Zdecydowanie edukacje. W TV pokazuja najczesciej skutki wypadków, tego
    nikt nie przełozy na to co moze sie stac bo kazdy ma przekonanie ze jest
    swietnym kierowca. Ale juz filmy ze stop wariatom drogowym moga sporo
    uswiadomic bo pokazuja jak niewiele potrzeba i jak szybko taki wypadek
    przebiega.
    Zmiane systemu szkolenia. Zupełnie bezsensowne jest uczenie kursantów
    parkowania przodem, tyłem, bokiem. Tylko jazda, jazda jazda. Parkowania
    kursant nauczy sie sam albo kupi sobie samochód co bedzie sam parkował.
    Ograniczenie predkosci dla nowych kierowców. I to na 2-3 lata minimum.
    IMO trzeba sporo km przejechac zeby nabrac praktyki.

    To czego na pewno nie propnuje to odbieranie majatku zycia komus kto
    popełnił bład bo wiem ze wtedy 9 zostanie ukaranych słusznie a dziesiaty
    bedzie miał pecha, zagapi sie, zasłabnie a machina poleci sztampowo.
    A juz tym bardziej nie proponuje aby machina urzednicza stosowała prawo
    wstecz i uciekała sie do kruczków prawnych. To jakies mylsenie rodem z
    demokracji wschodniej...

    Co jeszcze? Moze np. uzaleznienie wysokości stawki OC od wysokości
    ewentualnej szkody. Nijak nie moge zrozumiec dlaczego teraz jest tak, ze
    znizki leca tak samo za obtrarcie za 500zł i wypadek za milion złotych.
    W ogole uwazam, ze w kalkulacji OC powinna byc wieksza przejrzystosc bo
    to co sie teraz dzieje to jakas kpina.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie