  • 11. Data: 2014-06-03 21:34:03
    Temat: Re: Sferia Mobile :-)
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Ze Sferii to się już w ogóle dzwonić nie opłaca (chyba, że w ramach wykorzystania
    kwoty minimalnego abo 10 zł, no i oczywiście za
    granicę na stacjonarne warto).
    njumobile do dzwonienia wychodzi znacznie taniej.
    Natomiast sferia do odbierania przychodzących.

  • 12. Data: 2014-06-26 15:03:22
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    a) niczym nie zastępują obecnych terminali "stacjonarnych" Dowtel - co dziwi, bo Plus
    miał kiedyś w ofercie telefony stacjonarne na
    kartę SIM;
    b) niczym nie zastępują usługi faksu;
    c) najtańsza oferta to około 6,70 zł/mies., czyli znika nomadyczny z abo 0 zł;
    d) skoro to są "dwa numery na jednej karcie SIM", to prawdopodobnie numer stacjonarny
    obsługiwany jest jedynie programowo przez
    centralę Sferia/Plus (na karcie SIM jest tylko jeden numer komórkowy, reszcztę
    załatwia software ichniej centrali) - ciekawe, jak
    prezentują się wysyłane ze "stacjonarnego" SMSy?

    W sumie są i wady i zalety przejścia:
    i) utrzymanie numeru telefonu;
    ii) udawanie numeru stacjonarnego (co dla niektórych może mieć bardzo dużo zalet, jak
    choćby przyjmowanie bezpłatnych rozmów
    przychodzących z zagranicy lub z wielu innych taryf i stacjonarnych i komórkowych);
    iii) lepszy zasięg GSM, przykładowo w metrze czy w niektórych garażach podziemnych;
    iv) nie wiadomo jakie obsługiwanie roamingu za granicą (może kkomuś uda siępróba?);
    v) nie wiadomo jakie obsługiwanie SMSów (mam na myśli praktykę, nie teorię, z SMSami
    w Sferii nomadycznej bywa różnie);

  • 13. Data: 2014-06-26 20:10:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-06-26 15:03, 666 pisze:

    > c) najtańsza oferta to około 6,70 zł/mies., czyli znika nomadyczny z abo
    > 0 zł;

    na razie nie znika, wypowiedzenia nie dostałem ;-)
    Zresztą nie oszukujmy się - taryfa zero to był wypadek przy pracy ;-)

    > d) skoro to są "dwa numery na jednej karcie SIM", to prawdopodobnie
    > numer stacjonarny obsługiwany jest jedynie programowo przez centralę
    > Sferia/Plus (na karcie SIM jest tylko jeden numer komórkowy, reszcztę

    niekoniecznie - możesz mieć SIM-a tylko z numerem stacjonarnym

    > załatwia software ichniej centrali) - ciekawe, jak prezentują się
    > wysyłane ze "stacjonarnego" SMSy?

    Normalnie :-) +48 22 ...

    > iv) nie wiadomo jakie obsługiwanie roamingu za granicą (może kkomuś uda
    > siępróba?);

    z tego co wiem roamingu nie ma

    > v) nie wiadomo jakie obsługiwanie SMSów (mam na myśli praktykę, nie
    > teorię, z SMSami w Sferii nomadycznej bywa różnie);

    Godzina wysyłki się nie zgadza :-) Pracują w UTC +02:00 + 02:00 :-)
    Czyli o 15:12 w ich SMSC była 17:12

  • 14. Data: 2014-06-27 16:23:04
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Znaczy serwer w Kijowie na Majdanie ;-)

    -----

  • 15. Data: 2014-06-28 23:39:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-06-27 16:23, 666 pisze:
    > Znaczy serwer w Kijowie na Majdanie ;-)

    jesli już, to w Moskwie ;-)

  • 16. Data: 2014-06-29 00:00:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek napisał:

    > jesli już, to w Moskwie ;-)

    Ale tylko w lecie.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2014-06-29 00:15:37
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    > Ale tylko w lecie.

    Prezydent Putin anulował czas letni;-)

  • 18. Data: 2014-06-29 00:19:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek napisał:

    > Prezydent Putin anulował czas letni;-)

    Nieprawda. Zimowy.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2014-06-29 06:51:40
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    To NIE jest normalnie dla tępej niereformowalnej Sferii, ponieważ wysyłane przez mnie
    SMS-y (z Maya jeśli to ma znaczenie)
    prezentują się 48 22... (widzisz różnicę?) i żadne reklamacje na tych ciołów nie
    pomagają.

    -----

  • 20. Data: 2014-06-29 10:31:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-06-29 06:51, 666 pisze:
> [...]
    > 48 22... (widzisz różnicę?) i żadne reklamacje na tych ciołów nie pomagają.

    po pierwsze sam jesteś tępy i niereformowalny (to a'propos postowania),
    więc trafił swój na swego.

    p drugie - jak się pracuje na amerykańskim sprzęcie z demobilu,
    pochodzącym sprzed kilkunastu lat, gdy wszyscy którzy cokolwiek na jego
    temat wiedzieli, już dawno pracują gdzie indziej, to takie są skutki ;-)

    Pewnie za młody jesteś, żeby pamiętać, ale był taki kwiatek w CID ze
    sferii, że na początku numeru była dziewiątka.
    I to tak trwało i trwało latami...