  • 1. Data: 2012-11-01 15:25:49
    Temat: Serwer pod wirtualki
    Od: Raffaello <r...@h...in.pl>

    Zastanawiam się nad postawieniem na jednym serwerze kilku maszyn.
    Chciałbym mieć tam:
    - 2 maszyny z XP do księgowości i zdalnego działania
    - serwer pocztowy - coś na Debianie
    - serwer aplikacji - Samba + baza danych
    - serwer plikow - Samba
    + w przyszlości może jeszcze jakaś inna maszyna.

    Zastanawiam się nad wyborem maszyny - ktoś coś rzucił o jakimś
    Proliancie, ktoś inny poleca Della R7x0... A co Wy byście polecili
    dobrego? Osobiście myślałem o jakiejś maszynce z 6-8 rdzeniami po 3GHz,
    macierzy SAS tak na oko 8-10TB no i pewnie z 32 GB RAMu... Ale czy to
    wystarczy?
    Co o tym sądzicie?

  • 2. Data: 2012-11-01 15:53:28
    Temat: Re: Serwer pod wirtualki
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-01, Raffaello <r...@h...in.pl> wrote:
> [...]
    > dobrego? Osobiście myślałem o jakiejś maszynce z 6-8 rdzeniami po 3GHz,
    > macierzy SAS tak na oko 8-10TB no i pewnie z 32 GB RAMu... Ale czy to

    Ile osób będzie pracowało na tym serwerze? Jak duża baza danych
    i jakiego rodzaju zadania (tzn. głównie proste selecty czy jakaś
    złożona analiza)?

    Masz już te licencje XP czy coś uniemożliwia Ci zakup lepszego systemu?

    Poza tym planujesz profesjonalny serwer za dużo dolarów, a pytasz na
    usenecie? Tzn. pracę chcesz stracić czy co? :]

    pozdrawiam,
    PK

  • 3. Data: 2012-11-01 16:06:19
    Od: Raffaello <r...@h...in.pl>

    PK wrote:

    > Ile osób będzie pracowało na tym serwerze? Jak duża baza danych
    > i jakiego rodzaju zadania (tzn. głównie proste selecty czy jakaś
    > złożona analiza)?

    Do 50 osob mniej więcej, czyli w sumie niewiele. Baza danych jest spora
    - łącznie ma toto z 5 GB.

    > Masz już te licencje XP czy coś uniemożliwia Ci zakup lepszego
    > systemu?

    Mam licencje i na tym miałaby iść bazka jakaś pod WFy i inne badziewia.

    > Poza tym planujesz profesjonalny serwer za dużo dolarów, a pytasz na
    > usenecie? Tzn. pracę chcesz stracić czy co? :]

    Upewniam się, że dobrze myślę, mam swoj wybor konkretnego serwera,
    konkretne rzeczy, ktore chcę wsadzić, ale pytam jeszcze innych bo w
    wirtualizowanie jeszcze się nie bawiłem.
    A to chyba nie wstyd pytać?

  • 4. Data: 2012-11-01 17:04:04
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-01, Raffaello <r...@h...in.pl> wrote:
    > Do 50 osob mniej więcej, czyli w sumie niewiele. Baza danych jest spora
    > - łącznie ma toto z 5 GB.

    Rozmiar bazy nie jest taki ważny. Chodzi o to, co będzie na niej
    robione. Jeśli to ma być po prostu magazyn danych (selecty, proste
    joiny), to nie użyjesz nawet małego fragmentu mocy takiego serwera
    (o RAM nie wspominając - chyba że chcesz trzymać tę bazę na ramdisk).

    Jeśli będą puszczane skomplikowane procedury (lub słabo napisane
    złożone kwerendy), to baza pociągnie tyle zasobów ile jej dasz.

    5 GB to niezbyt imponująca ilość :)
    Moja baza w domu ma niewiele mniej (stoi na VM: Debian, 256 MB RAM :)).
    W byle instytucji finansowej stoją bazy po kilka(dziesiąt) TB.

    1TB może szybko zająć kilku kreatywnych analityków :).

    > A to chyba nie wstyd pytać?

    To nie chodzi o to, czy wstyd. Chodzi o to, że pewnie nie zatrudnili
    Cię do pytania jakichś anonimowych domowych nerdów na grupach
    dyskusyjnych.

    Poza tym generalnie radzę uważać, bo za coś takiego wielu szefów
    wymieniłoby pracownika (na takiego samodzielnego :)). Znam nawet
    jeden taki przypadek. Oficjalnie: publikowanie wrażliwych danych.
    W praktyce: zadał podobne pytanie jak Ty (ale podał nazwę firmy).

    pozdrawiam,
    PK

  • 5. Data: 2012-11-04 12:50:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Raffaello wrote:
> [...]
    > dobrego? Osobiście myślałem o jakiejś maszynce z 6-8 rdzeniami po
    > 3GHz, macierzy SAS tak na oko 8-10TB no i pewnie z 32 GB RAMu... Ale

    skonsultuj sie z http://www.vmware.com/pl/

    do mnie sami zadzwonili kiedyś czy nie potrzebuję jakiejś porady choć miałem
    tylko zarejestrowanego VMPlayera oraz trial jakiegoś innego produktu.

    podejrzewam że w twoim przypadku z przyjemnością pdoeśli ci jakiegoż żywego
    konsultanta do pomocy w opanowaniu problemu.

  • 6. Data: 2012-11-05 08:54:34
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-11-04, o godz. 12:50:08
    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >

    > podejrzewam że w twoim przypadku z przyjemnością pdoeśli ci jakiegoż
    > żywego konsultanta do pomocy w opanowaniu problemu.

    Dokładnie. Są bardzo aktywni i co ciekawe doradzają sprzęt nie tylko od
    swoich partnerów. Plus pomagają w wypożyczeniu sprzętu do testów przed
    zakupem.

    Zdrówko