    From: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Serwer druku - kompatybilność drukarek
    Date: Wed, 10 Jul 2013 11:48:33 +0200

    > Pan Jakub Rakus potrzebuję podłączyć drukarkę, która ma tylko USB do sieci LAN:

    > Właśnie kilka dni temu podłączałem do komputera drukarkę Samsunga ML-2165W.
    > Nie sieciowo, tylko przez USB. Zauważyłem, że zainstalowała sobie filtr do
    > CUPS (komputer z Linuksem), co oznacza, że to gupia drukarka jest, wszystko
    > za nią robi komputer. Podejrzewam, że te wszystkie pozostałe tanizny też tak
    > mają. Więc taki printserwer nie ma nic innego do roboty poza przekierowaniem
    > portu, bo drajwer musi być zainstalowany lokalnie w tym komputerze, co chce
    > drukować.

    Jeszcze zależy, jaki soft w printserverze. Mam router TP-Linka
    (ethernet+wifi) z wyjściem USB właśnie dla drukarek i tu się zaczynają jaja:

    Na oryginalnym sofcie TP-Linka działa to tak, że Windowsie trzeba
    zainstalować pewien program TP-Linka. Drukarka jest kreowana lokalnie w
    tym komputerze, a soft zapewnia przesłanie przez sieć do routera.
    Przecież to jest kretynizm. Trzeba by ręcznie instalować taki soft na
    każdym komputerze w sieci!

    Ten sam router, po zmianie firmware na DD-WRT zmienia się w prawdziwy
    printserver. Windows wykrywa drukarkę sieciową i automatycznie ją instaluje.

    Dlaczego więc DD-WRT może działać normalnie, a TP-Linkowy soft jest taki
    durny?