  • Data: 2010-06-22 08:25:18
    Temat: Re: Serwer do backupu - co polecacie?
    Od: "kamil" <k...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message
    news:4c1fd43c$1@news.home.net.pl...

    > Firma nie jest duża, ma dwie lokalizacje w jednym mieście, serwerownia
    > jest w jednym miejscu. Jak firma pójdzie z dymem, to dane jej nie będą
    > potrzebne. Jednakże, planowane jest w przyszłości kopiowanie zasobów
    > backupu do domu szefa, ale w chwili obecnej, chcę, aby firma miała
    > jakikolwiek sensowny backup, bo go do chwili obecnej nie miała. Jestem
    > nowym człowiekiem w tej firmie i dopiero "wchodzę". Firma właśnie straciła
    > trochę danych, choć już 2 dnia po moim autycie monitowałem o braku backupu
    > i nikt się tym nie przejął. Po utracie danych zapadła szybka decyzja
> [...]

    Ja nadal bede obstawial za tasma, czas dostepu do danych nie jest zazwyczaj
    priorytetem i moga poczekac pol godziny na odtworzenie jakiegos pliku.
    Najwieksza wada sa koszty napedu, tasm mozesz kupic kilka i wprowadzic jakas
    sensowna rotacje (dzienny incremental + full raz na miesiac itd). Kwestia
    ile tych danych ma byc, napedy LTO-3 troche ostatnio potanialy (kupisz cos
    sensownego w cenie tego QNAPa) a skompresowane 400GB to calkiem sporo.

    Kolejna zaleta to latwa archiwizacja. Skoro juz przekonali sie jak wyglada
    utrada danych, wytlumacz im ze pojemnosc dyskow jest dosc skonczona, a
    coroczne sprawozdania finansowe na tasmie raczej nie wyparuja tak latwo..

    Pozdrawiam
    Kamil