  • Data: 2016-03-13 22:22:42
    Temat: Re: Sensowne żarówki LED
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.03.2016 o 19:01, Kmicic pisze:
    > Zauważyłem że pojawiają się w sklepach sensowne żarówki LED E27 >1000lm
    > w normalne cenie
    >
    > Dzisiaj kupiłem np w castoramie za 11zł 1100lm E27 barwa ciepła, no i
    > niby wszystko OK faktycznie ładnie świeci jak zwykła żarówka żarowa 75W
    > tylko problem strasznie się grzeje, te 15tys godzin to chyba w
    > teorii...po godzinie żarówki nie da się dotknąć, tam się wszystko
    > gotuje, ściągnąłem klosz i jest tam PCB z 12 diodami LED (2 miejsca puste).

    1. jakie diody led? 28xx 57xx czy stare 5050?
    2. jakie zasilanie? rezystor i wielki kondensator czy "driver"?
    3. ale tego już nie sprawdzisz, jakie jest Ra światła, czyli w jakim
    stopniu jest zbliżone do słonecznego?

    i teraz najważniejsze. od zarania dziejów, słońce oświetla naszą Ziemię
    w taki sposób, że światło jest wmiarę równomierne. w ostrym słońcu,
    gdzie widać wyraźne cienie, widzimy nieco gorzej. znaczy ustawiamy się
    tak, alby sobie nie zasłaniać. w lekko pochmurny dzień, jest znacznie
    lepiej, bo niema cienia. Z punktowymi źródłami światła jest jak ze
    słońcem. czy to świeca, czy żarówka - daje cień, cień który zmusza nas
    do kombinacji. więc wymyśliliśmy żyrandole...
    Mamy 21 wiek, i dalej brniemy w "żarówki" Powiedzcie nie. stanowczo nie
    i poobklejajcie sufity albo ściany paskami diód. stwórzcie światło
    rozproszone, zapomnijcie o cieniach w mieszkaniach, a z paru watów
    dostaniecie więcej (subiektywnie) światła niż z najmocniejszych żarówek.
    jeśli do zasilania zostaną użyte stablizowane zasilacze 12V to jest
    nadzieja że układy będą pracować bezawaryjnie przez długie lata.
    Ja mam całe mieszkanie w diodach. ekonomicznie, wydajnie, zimno/ciepło.
    ToMasz