-
11. Data: 2010-09-08 23:28:45
Temat: Re: Segment B z automatem
Od: "Michal" <b...@o...pl>
On 8 Wrz, 09:44, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
> Szukam auta do miasta segmentu B z automatem ale prawdziwym, rocznik
> 2006-2008 Wszystko co znajduję to tylko ręczna skrzynia z siłownikiem. Czy
> coś poza koncernem VAG znajdę?
a wlasnie w vagu i wsrod DSG szukaj....
nie ma nic lepszego.
M
-
12. Data: 2010-09-09 09:22:20
Temat: Re: Segment B z automatem
Od: Robson <r...@...pl>
> a wlasnie w vagu i wsrod DSG szukaj....
szuka przeciez automatu a nie DSG.
R
-
13. Data: 2010-09-09 10:27:57
Temat: Re: Segment B z automatem
Od: Bruneros <b...@g...com>
> szuka przeciez automatu a nie DSG.
a co to za roznica poza malym drobnym szczegolem ze DSG jest lepsze ?
-
14. Data: 2010-09-09 14:11:30
Temat: Re: Segment B z automatem
Od: Robson <r...@...pl>
> a co to za roznica poza malym drobnym szczegolem ze DSG jest lepsze
> ?
W ktorym momencie jest lepsze? Mnie nie jara, ze przelaczy bieg 0,2
szybciej. Innych zalet nie widze.
R
-
15. Data: 2010-09-09 16:08:08
Temat: Re: Segment B z automatem
Od: Bruneros <b...@g...com>
> W ktorym momencie jest lepsze? Mnie nie jara, ze przelaczy bieg 0,2
> szybciej. Innych zalet nie widze.
ano w takim ze w DSG jest normalne sprzeglo cierne w starszych
wersjach "mokre" w tych nowszych "suche"
a nie hydrokintyczne na ktorym jest najwieksza strata momentu
obrotowego przy ruszaniu a co za tym idzie przepał paliwa
i stad automat tradycyjny pali więcej niz manual. no i by jakos takie
auto jechało silnik w miare mocny musi byc.
ze o lockupach ktore spinaj ana sztywno sprzeglo dopiero od jakiejs
tam predkosci nie wspomne.
przy DSG przeniesienie napędu jest jak w manualu, a reszta jak w
automacie poza tym jedziesz na D jak w automacie lub S (odcina 6-7
bieg, wyzej kreci)
i mozesz sobie machac biegami wajcha +/- lub lopatkami przy
kierownicy. o predkosci zmiany biegow wiesz, ale to nie ma az takiego
znaczenia.
ale jak popatrzysz na deklarowane przez producenta spalanie to auta z
DSG pala mniej niz manual.... no i wsadzaja to do aut z malymi
silniczkami (np 1.2 TSI)
jezdze tylko autmatem, mialem juz rozne auta z roznymi skrzyniami (min
CVT tez).
i z DSG jezdzilem praktycznie w kazdej konfiguracji silnikowej i
mocowej auta z obecnej ofert VAG
(TDI , TSI, 1,2 1,4 1,8 2,0 FSI 3,6) i uwierz, pomiedzy DSG a
klasycznym automatem jest przepaść na korzysc DSG...
M
-
16. Data: 2010-09-10 09:49:36
Temat: Re: Segment B z automatem
Od: Robson <r...@...pl>
W dniu 2010-09-09 16:08, Bruneros pisze:
>> W ktorym momencie jest lepsze? Mnie nie jara, ze przelaczy bieg 0,2
>> szybciej. Innych zalet nie widze.
>
> ano w takim ze w DSG jest normalne sprzeglo cierne w starszych
> wersjach "mokre" w tych nowszych "suche"
> a nie hydrokintyczne na ktorym jest najwieksza strata momentu
I to juz wskazuje, ze to nie jest automat w wydaniu klasycznym, tak jak
nie jest i cvt, manual automated czy pseduo-automaciki ze sprzeglami
elektromagnetycznymi i inne tego typu wynazlazki.
Cytujac pierwsza wiadomosc w watku: "Szukam auta do miasta segmentu B z
automatem ale prawdziwym". Watkotworca szuka klasycznego automatu, dsg
nim nie jest.
> obrotowego przy ruszaniu a co za tym idzie przepał paliwa
> i stad automat tradycyjny pali więcej niz manual. no i by jakos takie
> auto jechało silnik w miare mocny musi byc.
> ze o lockupach ktore spinaj ana sztywno sprzeglo dopiero od jakiejs
> tam predkosci nie wspomne.
Nie wspominaj, bo slyszales, ze dzwonia, ale nie wiesz dokladnie gdzie.
Obecnie nie predkosc sie liczy, tylko temperatura i styl jazdy, przy
spokojnym przyspieszaniu wiele automatow zapina lockup juz na 2 biegu.
> (TDI , TSI, 1,2 1,4 1,8 2,0 FSI 3,6) i uwierz, pomiedzy DSG a
> klasycznym automatem jest przepaść na korzysc DSG...
Nie wierze ci, jezdzilem DSG i nie chce wiecej. Mam klasyczne
amerykanskie autko z duzym silnikiem i jest mi z tym dobrze ;)
R
-
17. Data: 2010-09-10 12:09:06
Temat: Re: Segment B z automatem
Od: Adam <a...@g...pl>
> W dniu 2010-09-09 16:08, Bruneros pisze:
>>> W ktorym momencie jest lepsze? Mnie nie jara, ze przelaczy bieg 0,2
>>> szybciej. Innych zalet nie widze.
u brachu, niezła kompromitacja na wstępie...
> Cytujac pierwsza wiadomosc w watku: "Szukam auta do miasta segmentu B z
> automatem ale prawdziwym". Watkotworca szuka klasycznego automatu, dsg
> nim nie jest.
jak byś dalej doczytał i zrozumiał to wątkotwórca spotykał automaciki w
których można wciskać sprzęgło ale nie trzeba, takie pół-automaty, i
mimo że nominalnie DSG to nie automat tylko skrzynia zautomatyzowana to
nie wydaje się aby wątkotwórca akurat DSG odrzucał
Byłem na jeździe testowej Mercedesem z G-tronikiem i muszę powiedzieć że
to bardzo dobra skrzynia automatyczna, ale do DSG to po prostu nie da
się jej jakością jazdy porównać, to po prostu kres osiągów skrzyń
jednosprzęgłowych
> R
-
18. Data: 2010-09-10 12:20:10
Temat: Re: Segment B z automatem
Od: Robson <r...@...pl>
> mimo że nominalnie DSG to nie automat tylko skrzynia zautomatyzowana to
> nie wydaje się aby wątkotwórca akurat DSG odrzucał
Tak z ciekawosci, ktory z samochodow segmentu B ma DSG?
R
-
19. Data: 2010-09-10 14:43:23
Temat: Re: Segment B z automatem
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Robson wrote:
> > mimo że nominalnie DSG to nie automat tylko skrzynia
> > zautomatyzowana to nie wydaje się aby wątkotwórca akurat DSG
> > odrzucał
> Tak z ciekawosci, ktory z samochodow segmentu B ma DSG?
Fabia, Polo?
--
Pozdro
Massai
-
20. Data: 2010-09-10 19:22:37
Temat: Re: Segment B z automatem
Od: Piotr Wasil <a...@n...www>
Robson <r...@...pl> napisał(a):
>> (TDI , TSI, 1,2 1,4 1,8 2,0 FSI 3,6) i uwierz, pomiedzy DSG a
>> klasycznym automatem jest przepaść na korzysc DSG...
>
>Nie wierze ci, jezdzilem DSG i nie chce wiecej.
Ja tez nie widze nic specjalnego w DSG, a jezdzilem juz paroma
automatami...
--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com