-
11. Data: 2011-08-05 13:30:25
Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> Problem dysków polega na czymś innym -- dziś dysk wydaje
> się olbrzymi,
Który dysk wydaje się olbrzymi? 2T? Jak wrzucę image. wirtualki maszyn
testowych bardzo szybko robi się ciasno.
100T byłby w miarę komfortowy :)
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
12. Data: 2011-08-05 13:49:25
Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: "qwerty" <q...@p...fm>
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j1gqar$k4t$...@i...gazeta.pl...
> Problem dysków polega na czymś innym -- dziś dysk wydaje
> się olbrzymi, za kilka lat trudno zgadnąć, do czego można
> wykorzystać tak małą pojemność...
1 TB zapycha się bardzo szybko.
-
13. Data: 2011-08-05 14:23:33
Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Mariusz Kruk wrote:
> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Piotr Rezmer"
>>> No to pojechali. I tak od dawna mieli nabardziej zniechęcające
>>> warunki reklamacji dysków. Teraz to w ogóle dziwię się, że jeszcze
>>> ktoś będzie kupował ich produkty.
>> Dobre uzasadnienie:
>>
>> "Te zmiany odzwierciedlają nasze dążenia do skoncentrowania się na
>> inwestycjach w produkty najwyżej cenione przez naszych klientów"
>>
>> Ale o sso chodzi?
>
> Chodzi o to, że tną koszty jak mogą i usiłują przedstawić ci to jako
> troskę o twoje dobro, bo rzekomo mają się za to skoncentrować na
> rzeczach bardziej istotnych dla klienta.
np ślitaśna przeźroczysta obudowa zaprojetowana przez super projektanta. coś
co jest naprawde ważne dla klientów a nei jakaś głupia gwarancja trwałość
czyu jakość.
-
14. Data: 2011-08-05 18:51:47
Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>
Dnia Fri, 05 Aug 2011 15:07:30 +0200, Andrzej Ława napisał(a):
> Marketoid zarobił na premię...
Zarząd pewnie też. ;)
> Swoją szosą - co teraz kupować? Wcześniej kupowałem Samsungi i
> generalnie byłem zadowolony z jakości.
Ja ostatnio też głównie na Samsungach.
> Z WD mam niemiłe doświadczenia, ale albo bardzo dawne, albo tylko jedno.
To ja znowu odwrotnie - doświadczenia jak najbardziej pozytywne, choć też
stosunkowo dawne.
> Hitachi może?
W fabryce mam w kompie dwie sztuki po 500GB 7200 rpm (chcesz, to Ci sprawdzę
model). Głośne i do tego się grzeją na mój gust lepiej od Samsungów F3.
--
[ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Alkohol nie rozwiąże twoich problemów. Ale z drugiej strony... mleko ]
[ też nie. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]
-
15. Data: 2011-08-05 18:51:47
Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>
Dnia Fri, 5 Aug 2011 16:23:33 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
> np ślitaśna przeźroczysta obudowa zaprojetowana przez super projektanta. coś
> co jest naprawde ważne dla klientów a nei jakaś głupia gwarancja trwałość
> czyu jakość.
Eeee... Może tak źle, jak w Apple, to nie będzie? ;)
--
[ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Bóg wyjął mężczyźnie żebro i sklonował z niego kobietę. Po skończonej ]
[ pracy pomyślał: duszę to sobie sama z niego wyciągnie. (JoeMonster.org) ]
-
16. Data: 2011-08-05 22:07:53
Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Salata" j1gpp4$i6o$...@i...gazeta.pl
> Co nie zmienia faktu, ze jak kupilem dysk za 500 pln to nie chce po 2 latach
stracic danych i kupowac nowego, chociaz jakbym mial
> zaplacic za niego 50% ceny.
Jest jakaś korelacja typu -- długość_gwarancji <<---->>bezpieczeństwo_danych?
Jest. Tanie dyski łatwiej bakapować niż drogie. :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
17. Data: 2011-08-05 22:18:29
Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Salata" j1gq55$jhs$...@i...gazeta.pl
> Kiedy Seagate kupil dzial HDD Samsunga to juz nie ma alternatywy. Do WD jestem
zrazony, bo swojego czasu padalo mi 100% dyskow
> (4szt) i nerwow ile stracilem to lepiej nie mowic. Jak na razie na 8 HDD od
Seagate'a padlo "tylko" 3.
Na Samsunga (zewnętrznego) wylałem herbatę.
(ale szybko wytarłem)
Pracujący WDC razem z notebookiem spadł z siedzenia w czasie awaryjnego hamowania.
Temperatura fragmentów :) CPU przekracza u mnie często 100 stopni Celsjusza.
(graniczna to ponoć 120 stopni Celsjusza dla tej części)
Nieraz łomotnąłem notebookiem czy netbookiem, gdy dysk pracował.
Nieraz uderzyłem zewnętrznym dyskiem, gdy dysk pracował.
Wewnętrzne Seagaty 3.5 calowe pracowały przez parę lat niemal bez przerwy...
I wiesz co? Miałem tylko problem z jednym dyskiem -- DTLA IBMa. :)
A pamiętam jeszcze dyski 20 megabajtowe. (tego typu -- do PeCeta,
bo w ogóle pamiętam i wcześniejsze)
Pamiętam SCSI, ESDI i różne EDI/ATA -- w zdecydowanej
większości wypadków nie miałem żadnych bakapów.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
18. Data: 2011-08-06 10:54:53
Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: Jawi <t...@p...pl>
W dniu 2011-08-06 00:18, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> Pracujący WDC razem z notebookiem spadł z siedzenia w czasie awaryjnego
> hamowania.
No, gdybyś kierował wzrok w przednią szybę a nie w ekran kompa to byś
awaryjnie hamować nie musiał...
> Temperatura fragmentów :) CPU przekracza u mnie często 100 stopni
> Celsjusza.
> (graniczna to ponoć 120 stopni Celsjusza dla tej części)
a jak to zmierzyć?
--
-
19. Data: 2011-08-06 13:27:01
Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Jawi" 4e3d1d69$0$2442$6...@n...neostrada.pl
> No, gdybyś kierował wzrok w przednią szybę a nie w ekran kompa to byś awaryjnie
hamować nie musiał...
Odwrotnie -- wróżka była zainstalowana w kompie...
(akurat wówczas leżącym na siedzeniu -- z zamkniętą przykrywką)
Wielokrotnie później komp (pracujący/włączony) tak leżał, ale
kolejne hamowania awaryjne miały to do siebie, że zanim komp
spadał przed siedzenie, był łapany moją prawą ręką. :)
-=-
Dziś zepsuł się mój samochód. Rozrusznik kręcił, choć kluczyk
nie był przekręcony. Przekręciłem więc kluczyk i chyba ;) się
zreperowało -- chyba, bo właśnie wtedy obudziłem się. :) bywa
tak, że miewam koszmarne sny... Nie dość, że mi we śnie
rozrusznik popsuł się, musiałem walczyć o miejsce na parkingu
przed sklepem; zaciekawiony tym, co jeszcze zawiera budynek
ze sklepem, począłem ów budynek ,,zwiedzać'' i okazało się,
że sklep jest w jednym budynku z kobiecym wariatkowem...
[w którym umieszczono moją koleżankę -- ale wolę już tego nie pisać]
-=-
Ale komp pracujący spadł naprawdę -- na tak zwanej gierkówce,
w roku 2009, chyba w kwitniu.
>> Temperatura fragmentów :) CPU przekracza u mnie często 100 stopni Celsjusza.
>> (graniczna to ponoć 120 stopni Celsjusza dla tej części)
> a jak to zmierzyć?
Termometrem. NHC http://www.pbus-167.com/
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
20. Data: 2011-08-06 14:42:32
Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: pioruns <c...@b...cy>
Dnia Fri, 05 Aug 2011 20:51:47 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):
> Dnia Fri, 05 Aug 2011 15:07:30 +0200, Andrzej Ława napisał(a):
>
>> Marketoid zarobił na premię...
>
> Zarząd pewnie też. ;)
>
>> Swoją szosą - co teraz kupować? Wcześniej kupowałem Samsungi i
>> generalnie byłem zadowolony z jakości.
>
> Ja ostatnio też głównie na Samsungach.
>
>> Z WD mam niemiłe doświadczenia, ale albo bardzo dawne, albo tylko
>> jedno.
>
> To ja znowu odwrotnie - doświadczenia jak najbardziej pozytywne, choć
> też stosunkowo dawne.
>
>> Hitachi może?
>
> W fabryce mam w kompie dwie sztuki po 500GB 7200 rpm (chcesz, to Ci
> sprawdzę model). Głośne i do tego się grzeją na mój gust lepiej od
> Samsungów F3.
Mam w kompie dwa modele Hitachi 1TB, jeden Hitachi Deskstar 7K1000.B,
drugi Hitachi Deskstar 7K1000.C. Jeden z nich od razu był zepsuty,
posypał dziesiątkami bad sektorów w ciągu paru dni pracy, musiałem go
oddać do gwarancji. Teraz mija 8 miesięcy jakoś odkąd je mam i pracują
dobrze. Grzeją się 40-50C w dobrze wentylowanej budzie, i hałasują srogo,
ale wydajność dobra i badów nie ma, status SMART monitoruję regularnie.
Następnym razem nie kupię dysków Hitachi, zresztą na necie widziałem
gdzieś zestawienie zwrotów gwarancyjnych, i Hitachi jest tam procentowo
na pierwszym miejscu.
--
[ ASUS M4A87TD/USB3 & 8GB Samsung PC3-10600 ]
[ AMD Phenom II X4 955 @ 3.8GHz & Titan TTC-NK35TZ/RPW/V3 ]
[ 2x 1TB Hitachi Deskstar 7K1000 & PSU 600W + 500W ]
[ 3x AMD Radeon 5850 @ 1GHz + Iiyama ProLite E2271HDS 22" ]